iliana

Alla inlägg under oktober 2010

Av Iliana - 25 oktober 2010 13:23

Plockar o städar på toaletten.

Förhoppningsvis så kommer de imorgon o ska sätta igång att riva ner tapeterna och sätta upp nytt. Ska även få en ny matta i köket, det är verkligen behövligt!!

Så ikväll flyttar vi in i en av uthyrningsstugorna på gården.

Jag är ju en tidsoptimist, som de flesta vet, så jag hoppas ju att vi snabbt ska få flytta in igen;)


Av Iliana - 25 oktober 2010 10:26

Har precis fått veta att det inte blev någon försäljning.

Låter trist:(

Tråkigt för ägarna, för de hade verkligen sett fram emot att få göra någonting annat.

Vi som jobbar tyckte att det skulle vara spännande med ny energi.

Men men, det kommer att bli bra ändå!!

Jag gillar grabbarna:)

Av Iliana - 25 oktober 2010 09:58

Helgen var jättebra.

Vi kom ner sent på fredagan pga trummköp och att vi kollade ett potenciellt boende åt Emelie till nästa höst.

På lördagen så for vi till badet efter en härlig frukost.

När vi såg ut som russin så blev det lite mat och sen ett väldigt bra museum, framtidsmuseumet.

På kvällen var vi bjudna till Sussie o Tord o barnen på tacos, dit kom även Anna o Janne:)


Söndagen så blev det lite shopping för gubben mest.

Lämnade av Emelie på busstationen.

Sen hemåt, skönt att vara bort men härligt att komma hem=)


Av Iliana - 24 oktober 2010 21:42

Speedy  Tuva-Gullan & Busan  Zigge i vedkorgen    Nyfikna kaniner Zita   Apa?

  Vem slänger värst m huvudet?

  Coola barn    Jättecoola barn    Tå tööta då  Haha 



 Snygga mams  

   Hallå i telefon

  Vacker dotter  

Av Iliana - 22 oktober 2010 11:53

Har ju glömt att berätta att min son, den tjatiga  

har tjatat till sig ett par trummor, kanske.

Vi ska iväg o kolla på de idag.

Jättedålig mamma o pappa som ger efter för tjat, men hemligheten är att jag tyckte det var superroligt att spela trummor när jag gick i skolan. I Salem alltså, för när jag flyttade till Idre så var det bara teori om Bach mfl i skolan.

Hursom helst så har vi ett piano som hela familjen spelar på, förhoppningen är att Moa kommer in på musikskolan och får börja spela på det, Linus står redan i kö för att börja spela trummor.  Emelie sjunger och Andreas spelar gitarr  



Hörselskydd, måste jag komma ihåg att köpa  hihi


Av Iliana - 22 oktober 2010 07:50

Det är andra morgonen som vi har -15grader ute.

På Fb är det väldigt många som skriver att de fått snö, Jag blir så avundsjuk, för jag vill oxå ha snö. Även om det är bra att speken går ner i backen ordentligt innan snön kommer, så vill jag ha ett vitt o snöigt landskap!!


Idag ska vi åka iväg på hotellweekend:)

Det är barnens önskemål, för att jag jobbat så mycket och knappt varit hemma på 2månader.

Det ska faktiskt bli superhärligt:)



Bild från i våras!

Visst ser det underbart ut=)  

Av Iliana - 21 oktober 2010 14:26

Nu har vetrinären varit här.

Och Speedy har en svullnad i hö framben.

Troligen muskelfästet som fått en rejäl smäll:(

Så det blir till att stå inne och få smärtstillande, så länge han är så halt.

Han hatar verkligen att stå inne, speciellt som Goali står ute i hagen o skriker.



Det här med djur är en svår fråga.

Speciellt som att jag vi har så mycket djur.

Jag och min man älskar djur o vill ha djur ( mest jag), men det är så ootroligt jobbigt när de blir gamla eller sjuka.

Just nu har vi ju Speedy som är 26år och vi har Rambo som är hund och precis fyllt 15år.

Så fort det är minsta tecken på avvikelse i deras beetende så mår jag skit.

Ibland känns det som att man inte ska ha djur.

Fast samtidigt så anser jag att har man tagit till sig ett djur så ska man oxå fullfölja det ansvaret.

Det är svårt!

Jag skulle aldrig kunna ge bort eller sälja mina djur, de är ju familjemedlemmar.


Det blev ett luddigt inlägg.

Av Iliana - 21 oktober 2010 09:46

Idag är en väldigt jobbig dag.

Jag bara gråter o gråter.

Vet inte alls vad som kommer att hända.

Min älskade häst är dålig.

När jag skulle hämta in de från hagen igår, så ville han helst inte gå.

Såg ut som att han hade jätteont i framknät.

Idag när jag var till stallet, så fick jag inte ut honom från boxen.

Vetrinär ska komma senare, och jag vet inte alls hur utgången kommer att bli.

Han är gammal min lilla gubbe, 26 år. Så man vet inte.

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards