iliana

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Iliana - 13 januari 2011 22:10

Läste om Josefin Crafoord på nätet, hon har åkt dit för rattfylla.


"Efter att hon blivit stoppad av polisen fick hon göra ett utandningsprov.  
- Jag visste att jag hade druckit vin och att det förmodligen skulle ge utslag. Jag hade druckit tre glas vin under kvällen. Vi hade haft kalas här hemma.
Du funderade inte på att låta bilen stå?
- Jag kände att jag ville göra som jag blev ombedd att göra. Parkeringsvakten sa till mig att flytta bilen fort annars skulle den bärgas. Jag ville göra rätt för mig.
 - Jag kände mig inte full. Men jag visste att jag hade druckit vin och man ska inte sätta sig i bilen då. En otroligt onödig grej. Jag är extremt noga med sådant annars.
Men poliserna stod ju på gatan?
- Jag bor mitt i stan och det är inte ovanligt med poliser och pådrag."

 



Här hemma har vi noll tollerans vad göller dricka och köra bil/skoter.

Jag vill inte att mina barn ska se oss dricka ett glas vin eller en öl och sen sätta oss och köra.

Barn gör som mamma och pappa, inte som man säger att de ska göra.

Jag hoppas att det ger en inverkan på mina barn.


Hur gör ni?


Av Iliana - 13 januari 2011 19:59

Har inte hänt så mycket idag.

Fick sovmorgon till 9, då jag blev väckt  



Åkte till Byn och hälsade på Alex, Jacob och Max  

Linus kom dit med.

Handlade och sen hem o laga mat.



-------------------------------------------------------------------------------------------------


Avundsjuk är jag på min lillsyrra!

Hon sticker till Thailand imorgon!

Känns som en väldigt bra ide´efter alla dessa iskalla dagar.

Lycko henne:)


På tal om det, så är det iskallt idag igen

Känns som jag håller på att bli sjuk:(



De ska ha zumba i särna om några helger, jag tror att jag måste jobba den dagen, men jag håller mina tummar och tår att jag kan gå på ett pass i alla fall.

Hade varit så roligt:)



Få se om jag hittar på något mer roligt att skriva om senare.

Vem vet, det kanske händer något superspännande nere i stallet  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards