iliana

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Iliana - 15 mars 2011 19:58

Jag har beställt en ny dator idag:)

På inrådan av sonen så klart;)

Den hinner ju inte komma innan han åker eftersom han åker imorgon till Stockholm.

Så han var väldigt noga med att påpeka att jag nog inte skulle ge mej på att sätta i det extra minnet som kommer med, utan han gör det nästa gång han kommer hem.


Andreas var till läkaren idag igen.

Han hostade blod imorse:(

Så han ska ta en betapedkur och hoppas det blir bättre.



Nu kom mamma, så kanske skriver mer senare;)


Av Iliana - 15 mars 2011 09:39

Läser på nättidningarna att vinden vänt i Japan. Att det uppmäts höga strålningsvärden.

Ska man lita på deras experter i Japan?

Jag tror inte det.

Jag tror att de döljer hur mycket det egentligen har hänt.

Det är väldigt läskigt!

Det som är mera läskigt är att Emelie inte fått läsa om Tjernobyl i skolan!

Är inte det en väldigt viktig händelse?

Som våra barn behöver veta för att kunna ta ställning om kärnkraftsverken, den dagen de växer upp.


I och med explosionerna i reaktorerna så har vi faktiskt en massa människor som dött och drabbats i tsunamin och jordbävningen som orsakade exoplosionerna.

Men det har helt hamnat i skymundan.


Detta är hemskt!

En stor katastrof!

Vi kan inte göra något åt tsunamin eller jordbävningar, men vi kan hitta alternativ till kärnkraftsverk!

Jag vet att vi inte har sådana naturkatastrofer här i Sverige!

Jag vill i alla fall inte ha kärnkraftsverk i Sverige!

Kan vi verkligen vara trygga med att inget kan hända de?!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards