iliana

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Iliana - 1 maj 2011 20:40

         

En härlig vår dag i mars:)


 

Zigge på span                    Sådan far sådan son ;)   

   

        Varmt o gött


 

Påskkärring, söt som attan:)


 

Mannens nya leksak;)

Här ska stallet stå snart, hoppas jag:)

Av Iliana - 1 maj 2011 16:18

Mormor ringde idag:)

Vi började prata om valborg när jag var liten.

Jag minns hur annorlunda det var i Salem mot hur det är i Idre.

I Salem var det alltid en jättestor brasa och det var småstånd med försäljning av korv m bröd och olika godissorter.

De hade även aktiviteter såsom luftskytte.

OCH det fanns alltid några karuseller! Inte för tonåringar eller vuxna utan för barn upp till kanske 10-11 år.

Och det avslutades alltid med ett stort fyrverkeri:)

I Idre är det brasa, kovförsäljning, körsång och fyrverkerier.

Kan säga att jag blev väldigt besviken första Valborg vi firade här uppe.

Så för mej betyder det inget om jag missar valborgsmässoafton.

Men jag skulle gärna vilja ta med mina barn till Salem någon gång så de får uppleva valborg som jag gjorde en gång i tiden.

Det firas fortfarande som jag minns det i Salem.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards