iliana

Alla inlägg under maj 2011

Av Iliana - 15 maj 2011 23:03

Vad hände?

Bytte de ut spelarna mot ett gäng dagisbarn?

Hallå?!

Fattar inte hur de kunde spela så dåligt sista perioden?

De föll ju värre än käglor.

Kanske lite konditionsträning vore något?

Så de orkar åka 3 perioder.

Visst vi fick silver, men vad är det när man kunde fått guld?!


Jaja, imorgon är en ny dag med en massa snickring.

Av Iliana - 15 maj 2011 19:48

Nu blir det till att heja fram trekronor!!

Heja Sverige, heja Sverige!!

Klart det blir guld, eller hur:)

Av Iliana - 15 maj 2011 12:55

Nu är det lugnt några dagar 

Karln och tonårsdottern är ju på vift .

Fast jag har ju småttingarna och brorsan hemma, som jag kan styra med   

Det är lite skittråkigt väder, så det är nästan för blött för att fortsätta bygget.

Och ungarna tycker det är så tråkigt att bara vara inne.

Jaja, lite lunch, sen blir det utgång än då.

Av Iliana - 15 maj 2011 00:42

På en sån här liten by, är det svårt att hålla saker hemliga.

Som tex solklara lögner, genomskinliga lögner.

Tycker det är så mycket bättre att bara säga som det är än att tro att man kan ljuga och det ska funka på den här byn!

Dåligt!

--------------------------------------------------------------------------------------


Stort grattis till lammköttet Erik Saade som kom 3:a i kväll!!! Bra gort:)




Imorgon åker älskade mannen och snygga tonårsdottern på klassresa.

De ska till Östersund och Boda Borg:)


Själv ska jag slava åt John, eller åt mej. Men han är slavdrivaren;)

 

det går framåt:)


 

Inte bara snickare, lekfarbror oxå;)


  Linus alldeles nya cykel som han har sparat ihop pengar till själv och köpt:)

  Något stolt;)

Av Iliana - 14 maj 2011 14:55

Idag har Linus varit utan godis i ett helt år.

Han har varit superduktig.

Inte fuskat någon gång.

Både lärare och andra föräldrar har talat om att han tackat nej till godis.

För det ska han få 1000kr av sin far.

( Jag gick nämligen inte med på det, då han åt extremt lite godis redan innan)

Hursom, så har han varit superduktig tycker jag.


 

Av Iliana - 13 maj 2011 20:48

Funderar på att åka på ridläger i september.

En så kallad "göra något för mej själv och kom hem som en glad och trevlig människa-helg".

Jag har inte gjort det förr.

Inte varit på ridläger och inte varit borta själv-helg heller.

Låter i alla fall som en helt ok helg.

Man rider lektioner och i skogen, badar tunna och bara är.

På islandshästar! De har jag ju inte så bra erfarenhet av, då jag bara ridit på islandshästar en gång och då flög jag som en liten vante 

Fast jag vill gärna lära mej att rida på de hästarna.

Får se om jag får nån med mej, för själv vill jag inte åka.

 

Av Iliana - 13 maj 2011 10:31

SUCK!

Jag blir så trött på Idrebor, Särnabor men mest trött på dessa jävla politiker vi har i kommunen.

Nu har BUN bestämt att högstadiet ska vara i Särna.

Självklart blir det fullt krig då mellan byarna. För varje by tycker ju att de har bästa rätten till ett högstadie.


Varför kan inte bara idrebor och särnabor vara sams, gå ihop och enas MOT politikerna?

Jag tror att då har vi en ärlig chans till 2 högstadier. Ett i Idre och ett i Särna.


Vi MÅSTE börja tänka på våra barn!!!

Hur mår de?

Av denna smutskastning mellan byarna?

Hur ska de kunna koncentrera sig på skolan och lära sig något, när de inte har respekt för varann eller för skolan?


NÄ, gräv ner yxan och gå ihop.

Sen krossar vi politikerna!!

För våra barns skull!!

Av Iliana - 12 maj 2011 23:41

Ok, jag måste erkänna.

Jag ville ha en one piese.

Jag hade en liknande förr, som jag gav bort:(

Men jag tycker inte att de är snygga, däremot väldigt sköna. Speciellt när man är frusen.

Jag skulle aldrig gå ute offentligt med den. Jag tycker att det är en härlig hemmadress.

Visst Moa har sin på sig till skolan, men det känns mera ok.

Så jag har i alla fall köpt en.

Fast en Ziperall. Billigare men ser exakt likadan ut.

Den kom härom dagen. Jag tyckte den kändes stor, så grabbarna här hemma, de stora fick pröva den.

Så klart jag tog kort:)

Lillbrorsan tyckte den var lite liten

 

Mannen tyckte den var mysig, men färgen kanske inte passa;) 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards