iliana

Alla inlägg under juli 2011

Av Iliana - 27 juli 2011 00:05

 

Av Iliana - 26 juli 2011 22:45

Har inte hunnit blogga nåt 

Så här kommer uppdateringen:

Fredags: jobb till 17 sen blev jag hämtad. Och fick höra det otroligt hemska som hände i Norge. Så fruktansvärt! Jag gråter när jag läser alla reportage. Hur kan en människa ha så mycket hat?!


Väl nere i Stockholm hade mamma varit så snäll och hämtat ut paketen med klänningarna. Emelies klänning var transportskadad 

Min var hel, och det var väl för tur 


Jag o Ronny sov i sjöstugan i en stenhård bäddsoffa 


lördag: Syrrans bröllop .

Jag hade fått till uppgift att se till så alla gäster satt ner innan de skulle börja. Jag hade även fått till uppgift att ha "snälla" lekar.Jag hade fixat en tipspromenad som alla gäster gick innan cermonin, som togs ner innan brudparet anlände:)

Det var inte det lättaste att få alla gäster att sitta innan cermonin skulle börja då alla gäster inte ens kommit än. Och min kära pappa och syster som skulle hämta mormor vad station inte kom nån gång. De hittade inte station! Det var höger vänster och sen var stationen på höger sida, men de åkte vänster!! OCH, ingen av de hade nån telefon! Hahaha, till slut kom de rätt 


Tror och hoppas att min lilla syster fick den bröllopsdag hon önskade i alla fall 


Söndag:

Mamma, John och Emelie drog hemåt, ja inte Emelie då som hoppade av i Leksand hos Patrik.

Vi hade en liten slappdag tills Linus ick nog och ville göra något. Så det bidde en tur till Södertälje och Tom Tits.

Det var väl så där skoj. Vi kanske åker dit igen, men inte säkert.

På väg tillbaka till huset svängde vi in till pappa och fikade  


måndag: Tog vägen om Enköping och träffade en del av Ronnys kusiner   

Käkade på Lappens i Hedemora och träffade nästan hela skotergänget 

Snacka om att man blev skotersugen  

Lämnade av Moa i Mora hos guffar och Maja. Stackars Olov 


Tisdag:

Jobb och vardag igen. Mycket folk så dan har gått väldigt fort


 

Jag fick uppgiften att ta bröllopsfoton oxå  Detta är ett av de!


Stort grattis till Malin och Ali som blivit äkta makar  



 

Av Iliana - 22 juli 2011 22:31

Sitter i bilen o lyssnar på karlavagnen o blir så förbannad på programledaren. Det som hänt i Norge är verkligen en sån tragedi! Men puckot i radion beter sig som en en jävla idiot! Helt oseriöst, skrattar åt de som ringer in i seriösa samtal och spelat titt som tätt. Snoppar av de mitt i meningar o sätter på musik. Tydligen har de inte så höga krav på vilka som pratar o radion. Jag blir i alla fall skitförbannad!! Har de ingen som har empati o känslor som de kan sätta in en sån här gång?

Av Iliana - 22 juli 2011 11:32

Skrev ett mail till DHL igår kväll. Det var en jättetrevlig dam dom ringde upp direkt hon såg mailet. Så hon har fixat då detbara är att hämta det i Borlänge. Annars hade jag fått vänta till tisdag. Damen tyckte synd om mej att jag inte skulle ja något att gå på bröllop i. Idag är det regnigt, känns som det kommer att bli en lång dag innan vi ska åka.

Av Iliana - 21 juli 2011 22:13

Blev ju inte mindre stressigt av att behöva stanna en 40min extra på jobbet.


Nu är i alla fall djurvakt fixad:)


Och hagen avspärrad:) Goali ska undvika blöta partier.


Barnen är packade, tror jag;)


Mannen kom på att han kanske ska ha rena kläder. Nä, här går inte kläderna ner självmant till tvättmaskinen. Så nu tvättas det för fullt.


Jag måste byta i buren.

Göra en hel del utskrifter.

Ha upp kattmat och Busanmat i micron så inte Zita äter upp det.

Packa till mej kanske vore en bra ide´

Min klänning är på väg med DHL, men det är ju Häggbergs som hämtar de i Borlänge. Så troligtvis så hinner inte paketet komma fram till Borlänge innan de packar i kväll/natt:(


Nähä, dags att köra ett ryck till 


Jag måste komma ihåg kameran!!

Viktigt! Viktigt!!

Av Iliana - 21 juli 2011 13:44

Hann faktiskt ta 20 min solning i morse.

( måste bli brun och snygg    )


Fick speciella uppgifter till lördan, så har när det varit lugnt fått en massa bra tips och ideér från Marie. Så det kommer nog bli bra.


Har inte helt klart klart med djurvakt i helgen 

Hoppas på Anette. Stackarn som jämnt ställer upp.


Har haft barnvakts problem idag, då svärföräldrarna dragit iväg med husbilen och alla över 16år i familjen jobbar.

Det ordnade sig tack vare Rebecca och Ariella:) Tack!!


Ikväll drar Emelie till Hea då hon och Bianca ska stå på marknaden där och sälja grejor innan vi plockar upp henne.


Jag måste städa ur stallet ikväll. Hästarna har tydligen blivit bekväma. Förr gick de ut när det var skitnödiga, men i morse såg jag att det var fullt i boxarna.


Packa måste hinnas oxå. Jag hoppas att både minn och Emelies klänningar kommer i morgon. De är i alla fall skickade:)


Jobba ska jag göra i morgon oxå, ända till 17 sen drar vi mot Stockholm.


Känner en stor stressfaktor

Av Iliana - 21 juli 2011 13:37

Vissa personer kan bara vara för mycket.

Som verkligen tror att de är så mycket bättre än alla andra.

Som klagar på alla andra.

Såna personer har jag väldigt svårt för.

Undrar om de är så himlan lyckliga egentligen?!

Av Iliana - 20 juli 2011 23:38

Olov är här och sätter griller i huvudet på mannen min.

Han påstår att de ska ut och flyga. Olov har flygcertifikat.

Hm, jag tror att jag är lite för kär för att gå med på det.

Tänk om det händer något?!

I och för sig så är det en bra ide, de har nämligen planer på att flyga till Söderhamn och klippa gräset.

Men ändå!

Flyga!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards