iliana

Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Iliana - 28 augusti 2011 23:07

På förmiddagen idag när jag och Ronny var ute och kollade i stugor så ringer det i hans mobil:


"Pappa, jag tänkte städa lite på diskbänken, men det ligger en vass kniv där. Och Linus vill inte hjälpa mej flytta den"


"Jag är snart hemma, kan du vänta tills jag kommer hem?! Annars kan du prova att flytta den närmare väggen försiktigt. Men ta i skaftet"


" Ok, pappa! Jag flyttar den jätteförsiktigt"


När vi kom hem en stund senare så hade Moa plockat in i diskmaskin och torkat av bänken.Jättefint

Och kniven låg intill väggen.



Som för övrigt inte var så farlig  

Av Iliana - 28 augusti 2011 22:37

Linus har varit så duktig idag.

Har fixat och donat.

Fått på svart färg på fondväggen.

Bara det att jag missat att köpa penslar och maskeringstejp.

Så det måste jag komma ihåg att göra imorgon.


Har haft en del mysigt besök idag oxå=)

Alex o Jens kom med Jacob och Max.

Sen kom Angela, Dennis och mosters älskling Ayla  

Indra var oxå här och lekte med Moa.

Fast Ayla snodde all uppmärksamhet 

Vi hade en liten diskussion 

  om hon inte skulle stanna hos moster

  det tyckte hon var så skojigt

    Men jag misstänker att jag blivit lurad!   

Av Iliana - 28 augusti 2011 09:58

Vaknade och kom ihåg att jag har ett lik uppe vid garaget.

Och snart är vintern här.

Liket kommer inte att överleva en vinter till.

Så jag behöver en svetsare.

Vi plockade nämligen isär hästtransporten förra hösten, för att min älskade skulle fixa och svetsa 2 balkar på den.

Men när vi plockade bort skivorna så visade sig vara lite mera.

Och min man kommer inte att hinna med det projektet oxå.

Gaahh, alldeles för mycket att göra och alldeles för lite tid för att hinna med.

Kan man inte få lön för att man är hemma och fixar klart alla projekt man har?!

Av Iliana - 28 augusti 2011 00:38

Jag och min älskade man tänkte ha en myskväll, när barnen lagt sig.

 

Sitta i soffan och se Arn-tempelriddaren.

 

Bara vi 2!

Vi fick sällskap och blev 3 om räkorna...

 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards