iliana

Alla inlägg under november 2011

Av Iliana - 14 november 2011 20:55

Checkade in på hotellet. Linus och Emelie delade rum och Moa sov med mej och Ronny.

Hon är en stor mammagris, lillstumpan 

Jag hade bokat rätt bra platser, trodde jag. Vi satt på läktaren mitt framför, jag hade en pinne mitt i synfältet. Tur Moa är liten så jag kunde dela hennes stol.  Och så hängde det en massa flaggor framför ena storbildstvn.

( Alltså, jag är PMSig, det kanske märks  )

Det var i alla fall roligt att få se alla och få vara med på den upplevelsen.

Alla idoler var med och uppträdde, även de som åkt ut. De uppträdde i reklampauserna.

Vi alla blev extra glada att se Linni, en favorit hos oss tjejer i familjen.


Lördagmorgon blev ingen sovmorgon. De hade supersköna sängar, alla hade sovit så otroligt skönt.

Emelie var tvungen till skolan, för obligatorisk dag. Hennes tåg gick kvart över 8 på morgonen.

Min lott så klart att köra  Moa den enda i vår familj som är morgonpigg, vaknade så klart och följde med.

Tillbaka på hotellet blev det den bästa hotellfrukosten jag ätit. De hade typ allt och lite till. Gott gott!!


Tänkte vi shoppar lite i Valbo innan vi åker hem.

Där uppträder de utröstade idolerna när vi kommer dit.

Så det bidde ingen shopping.

Jag och Moa stog i kö efter uppträdena, för att få autografer.När vi nästan är framme så talar de om att det innte blir flera autografer skrivna, utan nu blir det fotografering istället.

Moa fick vara själv på en bild med de och sen tillsammans med mej på en bild och  på den bilden sa jag att hon ville stå med Linni. Så Linni sken upp och höll om Moa 

Moa glad!

Vi fick Linnis autograf oxå till sist.

   


Killarna?!

Ja de hade nog tråkigt  Haha

Linus fick i alla fall köpa sina rosa skosnören, så han blev nöjd  

 

Snyggt!

Linus sa" Ta kort på mina snören nu, så du kan lägga ut det på din blogg". Haha, gokillen.


   

Både jag och Moa har en varsin pins där det är bild på Linni och så står det "Linni äger".

Emelie fick min, som plåster på såren för att hon missade allt, stackarn  .

Moa har även pins med Molly, Moa, Amanda P, Amanda F och Denise.

Av Iliana - 11 november 2011 07:13

Idag åker vi till Gävle.

Jag och Ronny med de 3 yngsta barnen.

Vi ska på Idol och sen bo på hotell.


Det är halloweendisco på skolan ikväll oxå.

Moa har lite jobbigt att hon missar det. Hon älskar ju att dansa och klä ut sig.

Fast hon vill till Idol. Så hon är lite kluven.


Igår var jag på ett möte som höll på mellan 11-17 och sen var det fjällräddningsövning på kvällen.

Men jag var helt slut i huvudet och skallebank, så det blev inte FR.

Mitt huvud är fortfarande inte van vid så mycket information som man får av intensiv pluggning på morgonen och sen ett möte på en hel dag  


Nu är det de där uppgifterna som jag lämnade igår som är prio1 innan packning.


Ha en härlig fredag alla  

Av Iliana - 8 november 2011 21:17

Har hunnit med att färga håret idag.

Förstår inte varför man måste göra det så ofta nu för tiden 

   


Posten kom med paket.

Paket till katterna 

Jag är ju lite ivrig ibland, så Ronny var tvungen att komma och hjälpa mej skruva isär det jag skruva fel 

Bra blev det. Och katterna älskar deras nya lekträd.

Nu hoppas jag verkligen att jag slipper agera klösbräda åt den lilla missen.

 

Jag står på en stol och tar kort, så det ser lite knasigt ut, den är nästan lika hög som mej i alla fall. 

Av Iliana - 8 november 2011 16:34

Skulle skicka önskelistan till moster.

Men så kom jag på den briljanta idén att lägga upp de här.

Efter lite suckar från Linus så sa han ok 


Så här kommer  Linus önskelista:

toutch mobil

spel till nintendo ds

metanolbil

märkes kläder

äkta keps?!

märkes mössa

mäskes skor

dubbdäck till cykeln

fatbar styre

dator

psp

leksaks bmx

klistermärken ( märken)

( han är en liten märkes...)


Moas önskelista:

barbie

mobiltelefon som man kan lyssna på musik med

en riktig dator

leksakskatt som kan prata ( fast jag läste prutta     )

spel till nintendo ds

pysselgrejor

väska

kläder

diskolampa

låtsaspengar?!

radiostyrd bil

skor


 De stora får du höra med de om.

Antar att den ena säger " jag vet inte" och den andra säger "det spelar ingen roll"  

Av Iliana - 8 november 2011 16:31

Har äntligen blivit klar med förra veckans inlämningsuppgifter.

Nu är det bara den här veckans jag ska hinna med oxå.

Just nu är det lite tungrott. Lite stressigt  

Mycket jag ska lära in. Gruvar mej för slutprovet...

Av Iliana - 7 november 2011 18:01

Idag säger vi ett stort grattis till pappa/morfar/svärfar Allan som fyller år.

Hoppas din dag har varit underbar, även om vi inte kunde närvara.  

 

Av Iliana - 6 november 2011 12:02

Börjar tröttna på att bli väckt av värsta huvudvärken!

Får väl börja med tabletter igen, jag tycker inte om att stoppa i mej tabletter.


På tisdag har det gått 5 veckor sen operationen.

Alltså ska jag få börja träna igen.

Och få ha bh  

Om det inte gör ont vill säga.



Ikväll kommer äntligen älsklingen hem igen.

Saknar honom  

Av Iliana - 5 november 2011 18:29

Här kommer ett par bilder från Örebro.

 

Linus och Moa tillsammans med deras stora syskons kusiner Alice och Gustaf

 

Andreas och kusin Adam

På onsdagen när vi skulle åka hem så tog Andreas och Emelie de 4 små och åkte tåg till Falun.

 

Detta är i Örebro. Något konstigt händer min yngsta dotter när hon hamnar på tåg. Hon blir utbytt mot något monster som bara springer omkring 

I Falun stog jag och Sarah och väntade in barnen 

Efter Max så for vi hemåt.

Så skönt att Andreas har körkort, så jag kunde sova i baksätet   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards