iliana

Alla inlägg under december 2011

Av Iliana - 20 december 2011 19:34

 

Mammas lilla plutt  

Av Iliana - 20 december 2011 14:17

Helt sant.

Så här räknar jag:

Jag hade tid för slutprovet på företagsekonomin i dag på morgonen.

Ett 4 timmars prov.

Eftersom jag måste lämna ifrån mej telefon, så har jag ingen tidsuppfattning.

När jag var klar så visades det att klocka bara var 10!

Hallå?! 2 timmar bara. Gjorde inte sista uppgiften, eftersom poletten inte trillat ner hur man får till ett bokslut. Men allt annat gjorde jag.

Jaja, hade slutprov i marknadsföring imorgon bitti, oxå på 4 timmar.

Jag fick ta det på en gång idag om jag ville.

Klart jag ville, skönt att ha de avklarade.

Var klar efter ytterligare 2 timmar.

Alltså 4+4=4

Av Iliana - 18 december 2011 19:03

Kan man säga upp sig?

Som mamma?

Känns som man vill göra det ibland.

Inte för att jag inte älskar mina barn, det gör jag, mest av allt.

Utan för att jag känner sån frustation över att ingenting nånsin är bra.

Har haft en tvär, sur dotter i en veckas tid. Ingenting är bra, maten är äcklig, jag är en dålig mamma.

Ja, allt är bara skit.

Det ska bråkas om precis allt.

Hon är snart 8 år!

Hon ska inte börja bråka redan, jag vill att hon ska vara min underbara söta dotter som tycker att hennes mamma är bäst ett tag till. Minst 20 år till.

 

Av Iliana - 17 december 2011 19:20

Det är väl ingen som missat att jag var med på dalanyheterna på radion hela dagen idag?!

Hoppas att det ger ännu mer försäljning av kalendrarna  

Pinsamt att höra sig själv. Fast denna gång stammade jag inte i alla fall.

Vi har sålt nästan 100 st sedan i måndags. Det tycker jag är superbra  

Av Iliana - 17 december 2011 19:13

Ja, det är 12 år sedan vi förlovade oss 

Och det har vi firat genom att laga kebeb tillsammans, romantiskt värre 

Ikväll tänkte vi mysa med barnen och äta morötter, gurka och dip.

Men så blir inte de hemma i natt. Så då får vi mysa själva.

Hur ska det gå  

Ska bara hämta ved, göra eld i kamin, gå ut med hundarna och ta in hästarna först.



Ha en trevlig kväll!  


Glöm inte sista delen på "Så mycket bättre"

Av Iliana - 16 december 2011 20:20

Mamma ringde mej idag och frågade när jag kom ner till byn.

Det stog nämligen en karl som ville prata elljusspår med mej på ICA och väntade...

Eftersom jag precis var på fjällstationen så tog det lite tid 

När jag var i Gröveldalsvallen ringde hon igen och frågade om jag inte kom snart.

För att det står en karl med mic från radion och väntar!

Usch, vad jag började svettas och jag blev så nervös.

Det visade sig att han stått en 1 timme och väntat!

På lilla mej.

Han ville ha intervju om kalendern. När vi står där och pratar( inne på ICA, hur pinsamt som helst)

så kommer det ett par äldre stugägare. Så de köper en kalender och blir oxå intervjuvade 

Reporten blir super nöjd.


Har beställt 200 kalendrar till. De går som smör i solen  

Av Iliana - 16 december 2011 12:12

Finns det nåt värre än telefonförsäljare?

Som inte fattar ett NEJ!!

Det är klart att det finns värre saker, som krig och orättvisor.

Men faan, vad irriterad man blir på telefonförsäljare!

Av Iliana - 16 december 2011 11:42

Åh, så skönt med helg.

Hoppas gubben kan få vara lite ledig oxå, så vi kan mysa.

Fast det ligger en panik som växer bara fortare och fortare.

Ju närmare julafton vi kommer 

Har inga julklappar klara, inga!!!

Det värsta är ändå att jag inte har en aning vad jag ska köpa heller.

Man kan ju tro att det skulle vara lätt att köpa för barnen, men det är totalstopp i huvudet på mej.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards