iliana

Alla inlägg under december 2011

Av Iliana - 15 december 2011 23:18

Emelies julshow var jättebra. De var väldigt duktiga och det var kul att få komma ner och se.

Det känns som att de verkligen har superroligt i skolan.

Önskar jag hade haft den möjligheten att gå där i hennes ålder.

Marikas lilla Erik stal viserligen lite av uppmärksamheten, men det var roligt. Lilla charmknutten 

 Det var mamma och jag som åkte härifrån. Marika och Erik mötte upp utanför skolan.

Emelies pappa, lillebror, farmor och papppas fru kom från Hofors/Torsåker.

Det tror jag hon tyckte var kul att så många kom för hennes skull  


Var in i Särna och hämtade 2 nya vinterdäck åt fröken Empa oxå.

Så det blev till att byta däck innan vi for uppöver igen.

Var hemma 00.00 


Troligtvis pga jag kom hem sent så vaknade jag naturligtvis av migrän i morse.

Så det där provet jag skulle göra i dag, blev inte av   

Av Iliana - 14 december 2011 14:44

Vi försov oss i morse 

Körde ner barnen till lunchen på skolan.

Tankade diesel åt gubben.

Sen har jag levererat kalendrar. Så nu finns de att köpa på Fjällbua och fjällstationen.

La in 5 st tilll mamma i kassan på ICA oxå, hon sålde de på 1 timme 

Har hunnit bytta till vinterdäck bak på bilen oxå. Tror minsann det är 12 år sedan jag bytte däck på en bil.

Har ju en underbar man som gör det annars.

Risken är att han inte kommer att förtsätta bytta däck åt mej, nu när han vet att jag kan  


Strax drar jag och mamma ner till Mora för att se Emelies julsshow.


Ha de gött  

Av Iliana - 13 december 2011 21:07

Oj, vilket snöoväder blev idag 

Skoj med en massa snö.

Har varit duktig och gjort klart hagen till hästarna.


Missade ta kortet när Speedy var på väg upp på skotern  

Det är ju så mycket lättare när man kan använda skotern    

 


Vi var bjudna till Björnliden på glögg ikväll, mysigt! Det är en hel del härliga människor som både bor här men även återkommande turister/stugägare


Julklappar, den ständiga på jakten efter de bästa julklapparna  

Så årets julklappar kommer att vara gjorda av mej.

Bara jag inte tappar tålamodet och det inte blir bra vill säga 

Men tanken är ända att jag ska göra några julklappar i alla fall.


Imorgon blir det en liten tur till Mora för att se Emelies julshow, ska bli så kul  


Av Iliana - 13 december 2011 10:17

Ska det bli åka av  

 

Av Iliana - 12 december 2011 22:18

Blev en lyckad kväll.

Det kom mer folk än vad vi vågade hoppas på  

Och älskade Angela, Ayla, Emil och Dennis kom från Idre 

Utan hjälp med vare sig hår eller sminkning så blev resultatet så här:

 

Så skönt att kunna ha axelbandslöst 


Blev lite motion på kvällskvisten.

Ronny skottade i hagen och hade in mer mat.

Hästarna kände inte igen maskin, så de drog...

Fick hämta de en bit nedanför macken, mot Idre var de på väg   


Nu blir det räkor, ost, kex och mys med underbara mannen  

Av Iliana - 12 december 2011 16:32

Skallebank  

Tänk om min hårstylist åtminstone kunde komma och fixa hår och även sminka mej till kvällen.

ANGELA BERG, VAR ÄR DU?  

Av Iliana - 12 december 2011 11:46

Ja ikväll blir det:

GLÖGGMINGEL MED KALENDERSLÄPP!

Ska bli spännande och se vad folk kommer att tycka om den 

Hoppas att det blir en del folk och att vi får sälja många 

Vi kommer även att ha lotter och en auktion.

Alla varmt välkomna till bystugan kl 18! 

Av Iliana - 11 december 2011 23:03

Husse är djurens bästa vän, igår

Ute med dogsen, igår

Ja och katten med så klart, igår

En katt på Cat, igår

  Syns väldigt dåligt, men vargspår sen i natt

Linus Pepparkakshus (har gjort alldeles själv), idag

Moas Pepparkakshus (hon fick hjälp av mej), idag

Emelies Pepparkakshus, idag

 

Så avslutar vi med Lucia i kyrkan nu ikväll. Emelie står längst till höger.


OBS!

Alla dessa bilder är tagna med min mobil!

Ska ladda in de från kameran imorgon. 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards