iliana

Alla inlägg under januari 2012

Av Iliana - 25 januari 2012 11:34

Är superförkyld 

Inge roligt alls.

Och det är svinkallt ute.

För även om man mår pissigt, så måste djuren ha sitt.


Av Iliana - 24 januari 2012 17:18

Efter att ha skickat iväg barnen till skolan idag så drog jag och gubben upp till pistgaraget.

För idag skulle det bli pistmaskinsgenomgång:)

Ojoj, vad många knappar och grejs man ska komma ihåg 


Vi drog iväg efter 5an, sen blev det 2,5an och 1,25 oxå innan det blev dags för mej att ta över spakarna 

Ner mot Björnliden fick jag köra. Lite vingligt blev det, svårt att känna av ratten i början.

Det roligaste var när Ronny satt bredvid och pratade i telefon, och han tyckte jag körde lite för långt åt höger. Så han pekar mot vänster och jag rattar direkt till vänster. Sen var jag tvungen att stanna, så både Ronny och jag fick skratta klart, det blev väldigt roligt skidspår 

Det blev till att backa och göra rakt igen. Ronny påstod att det inte finns skidor med gångjärn   

Jag fick fortsätta köra runt milspåret oxå, och fick faktiskt lite beröm för att det var första gången 

När jag fick in känslan i ratten så tyckte jag att det gick jättebra.

En liten miss i protokollet, var när jag skulle backa in pistmaskinen i garaget igen.

Lite för nära att riva hela skiten   Så där tog Ronny över igen.


Men så kul! Längtar tills nästa gång.


Av Iliana - 23 januari 2012 19:43

Ja, idag blev det fläskfilé med blomkålspuré till middag.

Så god puré:)

Till lunch åt vi avokado med räkröra.


Det bästa med allt är att jag har noll sockersug.

Anette var hit en sväng med jättegoda Remi, men jag tog ingen.

Kände inget behov alls 

En till bra sak är att jag inte alls blir uppsvullen i magen.


Svärmor var in och testade blomkålspurén, och tittade i boken.

Så nu ska jag beställa en till henne med  


Av Iliana - 22 januari 2012 18:29

Idag blev det helstekt kotlettrad i stekpåse tillsammans med champinjoner, gul lök och auberginer.

Jag kokade upp skyn som blev i påsen med lite grädde.

Till det fick barnen potatis och vi vuxna åt grönsallad.

Supergott blev det!!!

Bästa betyget kom från Moa som vill ha den här maten imorgon oxå.

Moa äter vanligtvis inte kött, nämligen.

Av Iliana - 22 januari 2012 11:00

Denna natt har varit fylld med mardrömmar, näsblod och en fruktansvärd mensvärk

Önskar jag slapp gå upp idag.

Bara dra täcket över huvudet och vänta på nästa dag.



Av Iliana - 21 januari 2012 21:59

Har köpt Katrins bok " Dags att bli smal"

Jag gillar den skarpt.

Det står sådana saker som jag själv tänker om mej själv.

Och hon ger en massa energi, på nåt konstigt sätt.

Recepten gillar jag oxå, inte så krångliga som det oftast är.

Matschemat vecka för vecka är superbra.

Har lagat flera rätter redan.

Ronny är på oxå, både han och jag behöver gå ner lite i vikt.

Om inte annat behöver vi få sundare matvanor!

 

Av Iliana - 21 januari 2012 02:58

Jaha, då har man varit på "loftet" och dansat av sig lite då:)

Var nästan som på gamla tider, då när det var blandad ålder på de som var ute:)

Inte som det har varit de senaste ggr jag var dit, då har det bara varit småungar "18åringar"!

Men ikväll var det kul kul!

Men anledningen att jag gick ut, var för att fixa ett uppdrag jag gett mej den på att klara;)

Lammköttet kom mycket riktigt. Jag prata med lammköttet, riktig trevlig.

Och Moas födelsedagspresent är nu klirrad  

Uppdraget utfört! 3dje ggr gillt. Skam den som ger sig:)


Så nu ska jag gå och sova.

Av Iliana - 19 januari 2012 14:06

Stort grattis till Jacob, min gudson, på hans 1års dag 

   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards