iliana

Alla inlägg under januari 2012

Av Iliana - 19 januari 2012 13:35

Eftersom jag frös så in i norden så drog jag i det längsta för att hämta ved

När jag väl hade hämtat veden så vart jag ju varm.

Så jag bestämde mej för att ta en promenix med de stora vackra djuren vi har på gården 

Sagt och gjort. 

När vi kom en bit så halkar Goali till med frambenet och lyckas dra undan mina ben, så jag hamnade  på knäna, Aj!

Så det blev en kort tur, men jag blev i alla fall ännu varnare 

   

Av Iliana - 19 januari 2012 07:13

Oj, vad fort det går!

Idag fyller världens bästa Andreas 19år!

Min underbara lilla "plutt"

Men det är sorg när jag tänker på att det är 3dje födelsedagen som jag inte får fira honom ordentligt.


Jag Älskar dej Andreas! Hoppas u får en härlig födelsedag 

                       



=)

Av Iliana - 17 januari 2012 17:00

Idag har jag varit ute och racat med shönheten här ovanför.


Och nej!

Jag hade inte de kläderna på mej idag 


Det var lite kallt, men så skojigt!



Av Iliana - 16 januari 2012 21:03

Idag är en Zoloft-dag.

När hormonerna flödar i kroppen, och ser till att jag mår skit och beter mej som skit.

Ja då är det så bra med Zoloft.

Trodde jag skulle klara mej utan.

Men när gubben klappa mej i rumpan, och jag riktigt känner att jag kan explodera vilken minut som helst.

Ja då är det dags att ta en Zoloft!

Av Iliana - 16 januari 2012 13:56

Förr älskade jag att köpa presenter.

Speciellt när jag var under 20år

Då hade jag hur mycket idéer som helst.

Nu får jag panikångest, för att jag aldrig vet vad jag sa hitta på för nåt 

Strax fyller sonen år.

19år den 19de januari!

Panik! Vad ska jag hitta på?!

19år!

När jag var 19 år, hade jag precis blivit mamma till denne underbara son  


Jag har i alla fall hittat på en present nu, puh!


Av Iliana - 16 januari 2012 11:47

Igår fick jag med mej Moa och Beate på årets och säsongens första skidtur.

2,5 km blev det

Härligt härligt 

Moa hade skidtävling. Från att ha varit sist(de var 20st) upp till nr 8 och sen gå om både Eric Saade, Anna Haag och Emil Jönsson och vann hela loppet  

Fantasin är det inget fel på hos lillfröken.  

Sen tävlade hon mot mej och Beate till bilen. Hon vann överlägset, och påstår att hon fick vänta jättelänge  

     


Av Iliana - 14 januari 2012 21:59

En rolig, nyttig utbildning blev det idag.

Fast jag hoppas att jag aldrig behöver använda kunskapen jag lärt mej.

OCH jag hoppas att jag aldrig, eller nån annan heller, ska hamna i en lavin!

Det är kul på övning, men fy sjutton om det vore skarpt läge 

  

På väg hem så kommer vi strax efter att en stackars ung kille kört av vägen. 

Med mammas bil. Han är arg, orolig och samtidigt väldigt skärrad.

Men vi lyckas väl lugna honom med att säga att det troligtvis inte är nåt fel på bilen.


Ett par samtal senare och efter 15 min så hade vi fixat dit bärgaren och vi kunde åka vidare hem.

Jag har tagit ett kort på bilen, men min telefon är så seg att ladda över bilder till datorn med  

Ja, äntligen 

   


Av Iliana - 13 januari 2012 22:35

Imorgon blir det en hel dag på Våla.

Ska lära mej allt om laviner.

Väldigt bra utbildning att ha.



I kväll har vi varit och grattat Indra på hennes 6 års dag 

Det blev till slut väldigt livat.Inge bråk bara livat

Antar att barnen har lite känningar av att skolan börjat.

Eller så var det bara jag som är så in i norden trött.

Hemma blev det ett litet inbördeskrig.

Dålig kombination trött mamma/skolan börjat=trötta barn/telefonprat  


Nä, nu ska jag sova och hoppas på sömn hela natten.

Och att imorgon är alla glada, så vi kan ha lite lördagsmys  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards