iliana

Alla inlägg under oktober 2012

Av Iliana - 17 oktober 2012 17:07

Ett par timmar efter Månssen åkt så sjönk febern rejält.
Nu är tempen nere på 37,2.
Men han svettas och är sjöblöt fortfarande.
Blodprovet visade inga konstigheter.
Så lever och njurarna verkar vara ok.
Får bättre besked imorgon.
Men det visade på infektion.

Söta Goali står i stallgången och håller Speedy sällskap. Han kanske oxå är orolig?!

Av Iliana - 17 oktober 2012 12:55

Nu har vetrinär Månssen varit här och tagit blodprov.

I eftermiddag får jag besked om blodprovet...

Ber att de ska vara bra!

Han har även fått nånting för att få ner febern.

Den ligger fortfarande på 40,6 grader  

 

Min fina Speedy  

Av Iliana - 17 oktober 2012 08:20

Strax före 7 i morse hade Speedy 41,1 i feber. Och väldigt hängig, svettades och andades tungt. Inte har han ätit nåt under natten heller.

Kl 8 hade febern sjunkit till 40,7.
Så jag ringde Månssen, så hon kommer senare idag.

Jag bara gråter, tycker det är så jävla jobbigt!

Speedy är den klokaste, underbaraste och snällaste häst som finns<3

Av Iliana - 16 oktober 2012 22:38

Ikväll har Speedy feber:-(
Inte kul!! Svullnaden i benen har nästan helt gått ner och när vi var ute med hästarna på eftermiddagen så verkade han pigg. Men nu ikväll var han hängig, mattes gamle älskling<3

Och det som jag skulle få veta imorgon blev framflyttad till torsdag. Så det blir till att hålla tummarna på torsdag istället...

Mest håller jag tummarn för Speedy!!
Att han är feberfri imorgon och pigg<3

Av Iliana - 16 oktober 2012 08:41

Ja idag har jag skitont i axeln.
Jag inbillar mej att det är bra, för att då sprutade han in kortisonet på rätt ställe...
Hoppas jag!

Av Iliana - 16 oktober 2012 07:29

Började med att åka till Särna.
Där tyckte läkaren att jag skulle ha en till kortisonspruta.

Hos Stina bytte jag grimman åt Goali och köpte liniment, lindor och mellanlägg åt Speedys ben.

Sen blev det massa goda tårtor hos bästa Angela som fyllde år<3
Och Ayla fick så klart en massa uppmärksamhet;-)

Sen hem och ut i stallet för att fixa och ha sig. Moa lärde sig alldeles själv att krafsa hovarna på Speedy.

Av Iliana - 14 oktober 2012 23:52

Så vaknade vi upp till ett vitt landskap idag. Och det snöade hela förmiddagen.
Och ikväll vräckta snön ner.
Fast jag och Moa trotsade snön och mörkret och tog en promenad med hästarna.
Tyvärr så är min älskade gamle häst supertjock i benen:-(
Riktigt skitjobbigt känns det!!!!

Av Iliana - 13 oktober 2012 23:54

Vad är normalt?
Våran familj är nog allt utom normal.
Och det är det bästa med den, med oss!
Vi är stökiga, skrikiga, galna, tokiga och underbara.
Med en massa djur och en hel del projekt.
Men det är det som gör oss till vår familj.
Och när alla är hemma, så är det helt underbart. Mitt hjärta är helt<3

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards