iliana

Alla inlägg under november 2012

Av Iliana - 14 november 2012 23:54

Lugn dag idag.
Fixat och donat i hagen åt hästarna.
Kollat ut en plats där det kan gå att fixa en ridbana=)

Jag och Emelie städade med Moas hjälp samtidigt som jag lagade mat.
Hans kom ner och åt med oss.
Alltid trevligt=)

På tal om mat!
Så har vi börjat med matlista här hemma.
Vi prövade med 2 veckor.
Gick jättebra. Så nu kör vi på 4 veckors lista.
Så skönt. Aldrig fuderingar på vad för mat man ska laga. Och barnen kan titta på listan och få veta dagens middag.
Alla i familjen får vara aktiv när listan skrivs, så behöver ingen bli sur=)
Och man kan veckohandla lättare när man vet vad som ska ätas hela veckan!
Skitbra!!!

Av Iliana - 13 november 2012 23:12

Idag har det verkligen gått i ett.

Började med tandis med Moa. De kollade tänderna efter olyckan, de såg bra ut.

Sen hälsa jag och Emelie på Alex och Max. Alex har gjort en trx. Såg inte alls svår ut att göra, så det ska nog jag oxå göra en:)

Nästa stopp blev Särna. Emelie är inne på 3-dje veckan förkylning. Men de hittade väl inget.

Jaja, bra att kolla det i alla fall.

Hos Stina bytte vi täcket åt Baldur och köpte mat åt hästar och smådjur:)

Väl i Idre igen så blev det massa goooos och bus med världens underbaraste Ayla 

Jag och Emelie åkte och hämtade en växa-säng och monterade ihop till lillstumpan innan vi åkte :)

På ICA, så fika vi med mams:)

När vi nästan är hemma så ringer Ronny och frågar vart vi är, eftersom klockan då är halv 4 och vi åkte halv 8 i morse  

För jag hade ju alldeles glömt bort fjällräddningsövningen som vi skulle på till halv 6 på Idre!

Var hemma igen 10.

Imorgon tänker jag ta sovmorgon!

Moa sover hos mormor, eftersom vi kom på att hon hade scouter idag och Linus sover hos farmor.


God natt!!!



Av Iliana - 13 november 2012 10:10

Lite bilder, i brist på inlägg=)

1. Frukostkort på Emelie, så otroligt långt och fint hår!

2. Pannkakstårta bjöd Sammy på igår=)

3. Andreas har hjälpt mej med hästarnas nya foderhäck=)

Av Iliana - 11 november 2012 11:45

Hade tänkt att åka till drevsjö på julmarknad. Men det är sånt väglag, så jag måste stanna hemma:/

Kräk, det är snöblandatregn och plus grader:(
Jag vill ha vinter!!

Moa har fått blodad tand för bakning.
Just nu står det 2 kladdkakor i ugnen=)

Av Iliana - 10 november 2012 16:54

Våran trapp är full i ytterkläder.
Vi har en så extrem liten hall, därför hamnar alla kläder där.
Idag tänkte jag att jag skulle röja i den.
Men jag råkade börja i vardagsrummet. Städa och möblerade om.
Välbehövligt, då jag har vantrivts där inne ett tag. För mycket grejer där inne bl a.
Har plockat en massa och fixat alla ljusen. Så nu känns det mysigt igen=)
Hoppas bara mina älskade barn tänker låta det vara ett vardagsrum oxå;)


Snart är Emelie hemma.
Så ikväll är hela familjen samlad<3

Av Iliana - 10 november 2012 00:09

Idag har jag varit på byn och myst med mosters lillstumpa<3.
Gjorde lite andra ärenden oxå och hämtade Linus och Moa.

Andreas kom hem från Stockholm ikväll. Han fick åka taxi från Mora. Jo, för tror ni inte att tåget var försenat!? I alla fall skönt att SJ tar sitt ansvar.

Moas kommentar nu ikväll:
Jorden anropar! Kan ni lägga mej nu!?

God natt!!


Av Iliana - 8 november 2012 09:07

Igår var en pissig dag. Usch, trött och grinig.
Så jag la mej före 9.
Och somnade nästan på en gång.
I morse vaknade jag och var pigg. Riktigt skönt, vet inte när jag kände mej pigg senast.

Ungarna fick åka med Anette i morse, och det var så mysigt att tända ljus och fixa frukost åt de. Jag önskar verkligen att bussen kunde gå lite senare så vi kan ha så varje morgon.
Hm, i alla fall varje morgon jag somnat tidigt och är arbetslös:-S

Ha en bra dag alla där ute :-)

Av Iliana - 7 november 2012 11:32

Jag berättade för Linus och Moa i morse att Obama vunnit presidentvalet.

Vi har inte alls pratat om valet här hemma.

Så jag blev väldigt förvånad när bägge 2 talade om att de hejjat på honom.

Jag frågade om de pratat om de i skolan. Linus sa att de gjort det, Moa sa att de inte gjort det.

Fast de har gjort det i bussen! Tydligen en hel del om USA-valet.

Så det är kanske allmänbildande att åka buss  

Och det är ju bra, med tanke på att de åker buss ca 5 timmar i veckan...



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards