iliana

Alla inlägg under december 2012

Av Iliana - 13 december 2012 23:57

Igår var vi hundvakt åt Beates och Werners hund.
Han är yngre än Bobbo och har väldigt mycket energi.
Zita gick och gömde sig, hon har träffat honom förr.
Bobbo, en typisk liten ettrig hund, flög på honom flera gånger innan han fatta att det gick att leka:-S
King trodde vi skulle vara en surig gammal gubbe, så han fick sitta i buren och titta på. Men när han väl kom ut, så gick det superbra=)

?-------------------------------------
Linus och Moa bakar godis i massor.
Både igår och idag. Och imorgon blir det lite till.
De ska sälja på julmarknaden som är i bystugan på lördag mellan 12-17.
Välkomna alla!!

Idag är det Lucia.
Självklart ska det vara luciatåg då=D

Av Iliana - 11 december 2012 23:41

Försov oss i morse.
Alltså blev det en tur till Idre på morgonen.
Hälsade på mamma som inte hunnit börja jobba än=)
In på Kurvans, där köpte jag tyg som jag fixat till löpare åt köksbordet.
Sen blev det hem och kolla igenom stugor.
Vi har haft en väldigt fin dag idag.
Så jag tog Moas Ben på en långpromenad.
B som i Bobbo och som i Baldur.
Alltså Moas Ben, haha;)
Vitsigt va=D

God natt!!

Av Iliana - 10 december 2012 23:52

Ikväll har Ronny varit på nåt möte.
Så jag tände massa ljus i hela vardagsrummet, värmde lite glögg och mös ner mej i soffan framför tvn. Andreas kom och gjorde mej sällskap oxå <3
Såg på SOS barnbyar på 4an, det var sista delen och tur var väl att jag inte sett de tidigare avsnitten så som jag grät.
En sak vet jag. Skulle jag vinna en stor summa pengar, skulle jag åka runt i världen och bygga massa barnbyar.


När jag gick för att ta in hästarna så var det en massa spår runt hagen och framför stallet. Små spår efter hovar...
Men alla hästarna var inne i hagen och såg väldigt oskuldsfulla ut.
Hur Baldur tagit sig ut och hur han tagit sig in igen är en gåta.

Av Iliana - 10 december 2012 07:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Iliana - 9 december 2012 09:47

Ikväll ska vi fira min älskade dotter Emelie som fyllde 18 år i onsdags.
Här är en bild från i somras på thaifestivalen.
Min vackra dotter<3

Av Iliana - 6 december 2012 22:53

Vart tar tiden vägen?
Snart har hela veckan gått och det känns som att det varit full rulle hela tiden.
Julfest för kyrkans grupper, såsom scouter och pysselklubb var det i tisdags. Väldigt bra arrangerat. Barnen var så duktiga=)
Igår höll vi på med stugor tills barnen, de små, kom hem.
Idag har hovslagaren varit här nästan hela dagen. Först 2 skoningar sen lunch och efter det den sista skoningen.
Tror inte Baldur varit med om det förr. Han stegra sig när Tina var på framhovarna och när det var dags för bak då ringde vi på Ronny. Och det behövdes. Sista hoven gick skapligt.
Fast Tina sa att hon skott värre hästar.
Skönt i alla fall att alla 3 är skodda=)

Nu ikväll var vi bjudna upp till nybo på glöggmingel hos Beate och Werner.
Vi vart oxå bjudna på tysk potatissoppa, olika tyska korvar och tysk dessert.
Väldigt gott=D


Av Iliana - 4 december 2012 10:02

Syrran rekommenderade en app, som ger inblick i hur man sover och väcker en när det är bäst att vakna. Fast man måste sätta en tid så klart!
Sen väcks man från tiden och en halvtimme innan, beroende på när man är som mest "vaken".
Statistiken talar om när man har djup sömn och när man sover väldigt lätt.
Jag har bara prövat den i natt, men tycker det är väldigt intressant.
Fick veta att jag sovit 54 minuter för kort ( man ska helst sova 7 timmar).
Och endast 59% djupsömn.
Kände själv när jag vaknade att jag sovit dåligt, då det var kul att se att appen oxå tyckte det=)

Måste övertala mannen att köpa ny telefon, för i natt vill han låna min och pröva han med.
Hade han haft en egen så hade vi kunna jämföra;)

DD

Av Iliana - 3 december 2012 22:18

Glömde ju skriva att Dirty dancing var så bra!!
Så bra att jag lätt kunnat se den några gånger till=)
Åh, vilka röster de hade!!
Helt underbart, satt och hade ståpäls flera gånger;)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards