iliana

Alla inlägg under april 2013

Av Iliana - 7 april 2013 21:00

Har börjat med storstädningen idag.
Hallen och toan nästan klart.
Har massa tvätt som både ska tvättas och vikas:-S
Ronny har varit i skogen och haft ut saltsten.

Jag, Andreas, Linus & Moa avslutar söndagen med en sväng ner på Idre och hälsa på mamma<3
Ayla var där oxå. Lika charmig som vanligt:-)

Av Iliana - 7 april 2013 09:07

Jaha!
Idag är jag arbetslös igen:-S
Sämsta med att bo här uppe är dessa döperioder, när allt är stängt och det inte finns nå jobb.

Man jobbar 180% när det är säsong, sen ska man bara dra ner tempot till 0 över nån dag.
Ska ta tag i mitt hus som ser ut som ett bombnedslag. Så sysslolös blir jag inte=)

Igår var det avslutningsmiddag på jobbet.
Prövade kläder, som vanligt.
Och jag kom i jeansen jag köpte för 1.5år sedan! Som jag knappt hann använda för att jag blev för stor på en gång:-S
Så glad! Träning och kosten ger resultat:-)

Av Iliana - 3 april 2013 23:44

Moa prövade en markträningsövning på Baldur i morse. Hon satte sig på ridbanan och väntade att Baldur skulle komma fram till henne. Han la sig en bit från henne och rulla sig. Sen låg han där en stund innan han reste sig och kom fram.

Men den lilla ponnyn blev väldigt billig idag. Han har rymt och sprängt hagen i alla fall 2 gånger idag!! Och jag har jobbat och inte kunnat komma ifrån. Så de hemma har haft fullt upp.

Så när jag kom hem ikväll var det full fart i hagen. Ronny, Andreas o Linus fixade trästaket där den lille rymmer!
Strax efter tio blev vi klara=)
Jäklar om han kommer ut nu!!

Av Iliana - 3 april 2013 09:20

Glömde ju skriva om Linus igår.
Linus har varit sugen på att pröva rida ett tag. Men han har inte riktigt vågat.
Förr har jag fått upp honom på Speedy eller Goali, men då har han fått panik. Han tyckte det var för långt ner till backen.
Han red när han var 4 år några gånger. Ända tills han gled av en gång.

Igår satte han sig på Baldur och red nästan 3 varv på ridbanan:-)

Av Iliana - 2 april 2013 23:54

Dagen idag har mest bestått i hästar.
Tänkte jag skulle longera Goali. Men han började bli orolig i stallgången när jag borstade honom. Till slut så ställdehan sig för att kissa.
Då släppte jag ut honom igen. Sen vägra han och de andra att komma.
Gaah! Jag kunde i alla fall tillslut stänga in bara Goali på ridbanan.
Så blev det markträning istället.
Och det gick skitbra! Till slut.
Ett tag där tänkte jag på att både slakta honom eller ge bort honom.


Efter lunch blev det Moa och Baldurs tur.
Moa blir bättre o bättre och hon kan inte ha en bättre häst.
De 2 är verkligen samspelta. Oftast! När Moa blir nervös så syns det på Baldur. Då tvingar jag henne att sjunga, och det blir skillnad på en gång.
Idag var det även 2 tjejkompisar här till Moa. De fick oxå pröva att rida lite.

Efter några timmars jobb på kvällningen, så kom jag hem och tänkte träna lite innan jag tog in hästarna.
Då ringer grannen och talar om att hästarna är på rymmen.
Ronny tog bilen och stack, jag gick efter o ropade.
De hade kommit en bra bit. När Ronny träffa på de. 2 bilar med ortsbor hade stannat och lugnat ner de.
Så det blev lite annan motion än jag tänkt mej idag...

Jag har i alla fall den bästa mannen! Fixar med hage och el på sena kvällen. Och bästa sonen, som inte har något emot att känna på tråden om det är ström.

Av Iliana - 1 april 2013 23:49

Får bara erkänna mej besegrad av kocken, i vår tävling.
Han hade i och för sig lite försprång medans jag låg sjuk. Han har tappat 14cm i midjan! Skitbra!
Fast hade vi inte en tävling, så hade jag gett upp, då när jag var sjuk så länge.
Hur som helst, jag har gått ner 5kg och tappat ca 8cm i midjan. Jag är supernöjd!
Fast idag börjar en ny månad med massor av träning. Nu ska kroppen slimmas ännu mer. Förhoppningsvis;-)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards