iliana

Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Iliana - 14 juni 2013 22:52

Idag har det varit skolavslutning.

Det regnade framtill strax innan eleverna gick från skolan till kyrkan.

Efter det har det varit uppehåll. Och nu i kväll kom även solen fram och värmde lite:)

Var och hämtade Ayla. Så jag fick sällskap i kyrkan   Ronny var till sveg idag och besikta husvagn och King caben.


Blir alltid så sentimental på skolavslutningarna.

Jag minns tillbaka på min skolavslutning. Eftersom jag flyttade till Idre i 7an, och kände mej inte alls hemma här. Förstod knappt dialekten, nästan bara killar i klassen 9 st av 12 elever och de 2 tjejerna som fanns ville inte vara med mej.

Nä, usch vad jag tyckte det var pest och pina! Flyttat ifrån min bästis och en superhärlig klass i Salem för en skitby.

Den ena tjejen flyttade rätt snabbt, så då blev det lite bättre. Och jag hittade ett par kompisar som var något yngre än mej.
Men jag trivdes inte så där jättebra ändå. Längtade massor tillbaka till "Anton" och gamla klassen.

Sen i 9 an, eller egentligen i slutet av 8 an, då blev allt så himlans bra.

Grabbarna i klassen var hur goa och snälla som helst. Jag fick vara i deras gäng. Fick en otroligt sammanhållning.

När vi slutade 9an, så var det jättetråkigt att vi alla skulle skiljas åt. Den där sammanhållningen vi hade skulle aldrig hålla. För även om de flesta bor kvar på byn, så finns det absolut ingen gemenskap kvar överhuvudtaget. Förutom att jag är lyckligt gift med en av de  

Men jag kommer väl ihåg känslan hur det var där, sista dagen.


 


Linus och Moa har äntligen sommarlov.

       

Hemma blev det en sommartårta. Sen gick vi till vårat mysställe och fikade lite  

                 



Så här trött blir man hos moster en heldag   Bobbo myser vid fötterna   

 



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards