iliana

Alla inlägg under juni 2013

Av Iliana - 22 juni 2013 23:50

Malin hade en sån här borste.
Moa skrek en tiondel av hur hon brukar skrika vid hårborstning!
Så nu är en sån här borste på väg hem till oss, fast en rosa;-)

Av Iliana - 22 juni 2013 23:37

Regn idag.
Så det blev tvtittande för barnen och spel för resten.
När regnet avtog så blev det en lång ridtur.
Killarna tyckte det var jättekul.
Sen packade Malin och familjen ihop och drog till mamma.
Vi åkte ner och hade en mysig sista kväll tillsammans med de på byn.
De här dagarna har gått alldeles för fort...

Linus jobbade lite extra igår:-D

Jag och Lounceny!
Mosters lilla kille<3

Ousmane och jag.
Mosters stora kille<3

Moa, svårt att hålla still när hon ska ta kort:-S

Andreas fick till slut ta ett kort!
De sägs att vi är lika.
Och, jag har sett mej i min syster några gånger under dessa dagar!
Hon är alltså inte adopterad:-D

Moa o moster Malin!

"ta inte kort på våra tuttar!"
Nä, då svarar Moa och skrattar...

Fantastiskt kul att komma hem och se att hundburen är demolerad och sopor över halva köket!!!

Goali och Ousmane <3

Speedy och Lounceny <3
Malin i bakgrunden:-D
Ali gick låångt efter, hästar är lite farliga ;-)

Andreas flagnar liite :-)

Av Iliana - 22 juni 2013 11:13

De inringande namnen är de som vann :-D

Stoppa ner handen i övertäckt hink med okänt i och hitta 3 saker först.

Hår :-)

Lillfinger :-D

2 glas varav i ena ligger det 10 ärtor i. Och med hjälp av sugrör flytta ärtorna till det tomma glaset.

Stoppa munnen full med godis och säga
" det är roligt"

Ta på sig nylonstrumpbyxor snabbast och helast :-D

Skjuta iväg en blöt tvål längst.

De fick lika många bilar som de är gamla. Och sen skulle de sätta fast bilarna i ansiktet :-)

Tända ett ljus, sätta på sig byxor, t-shirt och skjorta, samtidigt som man ska passa sitt ljus så ingen av de andra blåser ut det. För då var det bara tända det igen, innan de fick fortsätta klä på sig ;-)

Skala så långt äppelskal som möjligt.

Sitta med ryggarna mot varandra och ta sig upp så till ståendes.

Varsin tändsticksask och blåsa asken inuti längst.

Äta upp ett skosnöre fortast.



Så himlans roligt att planera dessa.
Och än roligare när de blir uppskattade, och alla har roligt :-D
Tack än en gång Alla ni som kom <3

Av Iliana - 22 juni 2013 00:53

Jag gillar verkligen att fixa till fest och roligheter.
Midsommar med massa av härliga människor, tipspromenad, dans runt stången, lekar/tävlingar, mat och.snapsvisor
Tack till alla som kom <3

Haha, Älgen! Orolig att hamna i dammen i år igen;-)

Av Iliana - 21 juni 2013 00:14

Tjohoo!
Min syster och hennes fina familj är här <3
Blev så glad att jag tjoa o hoppa.
Linus, Emelie o Moa trodde jag vunnit en miljon:-D

Andreas har varit så duktig idag och bytt plankor på bron över till dammen.
Ronny drog till Borlänge, så jag fick låna lastaren.
Väldigt brett last blev det :-D

Jag har städat upp efter snickarna.
Fullt med bråte:-S

Jag och Moa tog en kvällstur med hästarna.
Det har varit varmt och soligt hela dagen. Men när vi red så kom regnet, vi blev lite blöta.. Fast Moa sa åt mej att sluta gnälla, för det var härligt ändå :-D
När vi kom tillbaka från ridturen, var klockan 23.15
Oops! Lite sent visst.
Men vi slapp vänta längre på att Malin o familjen skulle komma.
För de kom när vi var i stallet:-)



Gjorde tydligen en tabbe på Systembolaget idag.
Skulle köpa öl till Ronny.
Oops igen! Det blev mellanöl!!
Inte tittade jag på procenten...

Av Iliana - 19 juni 2013 19:40

Härligt väder idag, med sol o värme.
Drog till Idre fjäll med mamma o Ayla.

Lite kallt i vattnet först.
Sen vart det skoj att hoppa i vattnet :-)

Skvätta vatten på mormor är jättekul ;-)

Linus kom och busade oxå:-D

Linus o Moa kunde knappt slita sej från vattenrutschen.

Minns hur roligt jag tyckte det var. Sprang upp och åkte ner hela tiden:-)
Alldeles blå blev jag vid höftbena, pga att jag åkte på magen hela tiden och skarvarna stod upp lite...

Av Iliana - 18 juni 2013 18:42

Idag kom ungdomarna hem till Sverige igen. Ska bli spännande att få höra allt om deras resa:-)
Ikväll kommer Linus hem från 4dagars scoutläger i Rättvik. Kul att höra vad han varit med om:-)

Snickarna har varit här idag med :-D
Hallen börjar ta form.
Har beställt en ny ytterdörr idag.

Lite jobbigt att vara hemma o arbetslös när de är här.
Känner mej som en lyxhustru som släppar benen efter sig...

Blev en ordentlig långpromenad i morse på 7 km. Verkligen skönt och behövligt.
Eftersom jag ätit en massa onyttigt alldeles för länge, så har jag en klocka som ringer var 3dje timme.
Känner mej som skalman, fast med bara matklocka;-)

Av Iliana - 17 juni 2013 11:57

Har glömt att skriva Moas roliga kommentar från i fredags  

Efter vi hämtat Ayla och var på väg till skolan, så säger Moa:

"Titta han har kebab och röd slips"

Jag och Linus höll på att dö av skratt  

Hon menade såklart kavaj och röd slips  

Skruttan, inte lätt att hitta rätt ord jämt  




Idag är snikarna här, tjohoo   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards