iliana

Alla inlägg under juli 2013

Bad

Av Iliana - 26 juli 2013 00:58

Har badat idag!
Första gången i Idresjön på typ 100 år!
Och det var jätteskönt!
Linus simmade med John. Väldigt långt, jätteduktig!
Bobbo var med. Han var lite trög i början med att simma, men när jag, Moa och Linussimmade ut långt så kom han efter:-)

Andreas o mamma badade inte. De var riktiga badkrukor;-)

Ayla lekte med Bobbo.

När vi åkte såg det ut som på högra bilden. O när vi kom tebax som den vänstra:-D
Kommer bli så bra:-D

Inte helt ovanligt att både Goali och Speedy står i samma box när jag kommer på kvällarna :-D
Goali håller på att tappa grimman...

Min snygga dotter, som drar till Gävle i morgon. Eller om det var till Stockholm?!
Hur som!
Snygg är hon i alla fall <3

Av Iliana - 24 juli 2013 23:27

I måndags när jag slutade jobbet var månen gigantisk!

Så vacker! 

Av Iliana - 24 juli 2013 22:29

Varför ska man göra ett allergitest?!

En läkare sa en gång till mej att det var onödigt med allergitest.

För att man märker ju oftast vad man är allergisk mot.

( Nu pratar jag alltså om pollen/ hösnuva etc. Inte allergier där man får halsen igentäppt eller utslag. Eller magproblem. För då behövs ju allergitest)


Jaja. Vi var i alla fall till en läkare när Moa var så dålig att hon fick inhalera. Han tyckte att vi skulle göra ett allergitest, för att få veta typ vilka pollen hon är allergisk mot.


Svaret kom igår!

Hon är allergisk mot ALLT!

Nja, kanske inte allt, men det känns så.

Allra mest timotej.

Men oxå björk, gråbo, katt, hund och häst!

Hon är även allergisk mot:

Nötter, vete, soya, råg och havre.


Reaktion från mej!

  • Hon har inte haft problem med nötter nån gång.
  • Hon har inga problem att äta gluten ( vete, havre, råg)
  • Inga problem med soya ( finns nästan i allt)
  • Hundarna och katterna sover i hennes säng och inga reaktioner på det.
  • När hästarna tappar vinterpälsen blir hon snorig och nyser ( det gör även jag), på vintern ingenting
  • Hon har stora problem vi gräsklippning, mycket pollen i luften och nyintaget hö.
  • Enligt svaret så är hon inte allergisk mot gnagare, men när hon håller på med kaninen för mycket börjar hon nysa och snora.

 


Jag kan bara säga att jag blivit väldigt förvirrad av detta svar!

 


Min lillstumpa 

Jag kanske måste ge bort henne, gluten, soya och djurallergisk dotter har jag inte beställt  

 

Nä då, ger inte bort min bebis  

Men måste nog prata med en läkare som kan svara på mina frågor

Av Iliana - 24 juli 2013 00:00

Bilden från kvällens bus :-)

Använda Ronnys telefon att ta kort med.
Den är inte alls lika bra som min, därav suddiga bilder....

Av Iliana - 23 juli 2013 23:09

Efter jobbet så drog vi alla på byn.
Andreas, Linus och Moa åkte före oss.
När jag, Ronny o Emelie kom ner på byn ser vi Andreas och Moa putta Andreas bil genom byn!!
3dje gången han får bensinstopp.
Haha :-D
Emelie hoppa ur och hjälpte till :-D

Efter att vi fyllt på bränsle så åkte vi på Grillen och käkade pizza.
Mamma och Ayla kom och höll oss sällskap.

Sen blev det massor av bus och bad på badstranden i Idre.
Jag höll i plånboken och telefonen åt Ronny, när han kastade i Emelie. (så slapp jag bli islängd) :-D
Andreas kastade i Linus och Moa gick i frivilligt.
Haha, skojigt var det:-)

När vi kom hem, blev det en sväng ut med hästarna. Zita och Bobbo fick oxå följa med.
Jag och Moa gick med Speedy och Baldur medans Emelie red barbacka på Goali.:-)

Av Iliana - 23 juli 2013 09:47

I natt blev min bil påkörd.
Hemma på gården...
När jag sov.

Av Iliana - 22 juli 2013 15:54

Med mina älskade barn <3

Av Iliana - 21 juli 2013 21:31

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards