iliana

Alla inlägg den 23 augusti 2013

Av Iliana - 23 augusti 2013 23:06

Jag tog på mej att jobba frukost idag, 7-12.
Vi hade tänkt att åka till sandarne över helgen, men 2 dåliga barn satte stopp för det...
Halv 11 ringer köksmästaren och talar om att han är sämre idag än igår.
Så jag hoppade i kockkläderna och satte igång med middagen.

Precis efter att förrätterna gått ut så kommer min äldsta och yngsta på varsin häst:-)
Är så himla stolt över de.
Första gången Andreas rider på Goali.
Och det gick jättebra tydligen. Både galopp och trav.
Andreas har aldrig gått på ridlektion. Och jag har faktiskt aldrig lärt honom heller.
Kanske Emelie gett honom nån lektion.
Eller så år han en naturbegåvning;-)

Dessa creme brulee har jag gjort helt själv!!
Och det blev perfekta och väldigt goda.
Man skulle nästan kunna säga att de är i klass med köksmästarens ;-)



Nu ska jag i alla fall sova.
Pass mellan 7-21.30 gör en matt i både skalle och kropp

Av Iliana - 23 augusti 2013 00:00

3 vändor, 6 sträckor eller 18 mil!
Har jag kört mellan hemma och Idre.
Först ner med Speedy o Goali. Sen hämta Baldur. Och när jag kom ner med Baldur var det dags att köra hem Speedy och Goali. Efter det blev det ner och hämta Baldur.
Men nu har hästarna varit hos tandläkaren.

Speedy som är 29, har jag ju varit orolig för. Allt såg bra ut. Han har tappat 2 tänder längst in, det var allt.

Goali har ju sina foderfickor
Så fick rådet att spola munnen på honom ibland och låta honom tugga på slangen.

Så lilla Baldur. I veterinärbesiktningspappret står det att han har skarpbett. Och det har han inte!! Han har slitit ner framtänderna lite grann, annars inget fel.

Ett stort tack till Linda, som fick ta hand om mina hästar när jag körde at o fram för att hämta och lämna hästarna!!



Stressa hem till jobb blev det oxå.

Och både Linus och Moa är tydligen sjuka:-/

Nä, God natt!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards