iliana

Alla inlägg under augusti 2013

Av Iliana - 13 augusti 2013 22:30

Började med frukost och städpass på jobbet.
Strax efter kl 15 ringer Linus och är hysterisk! Han har lyckats skära sig i handen.
Så det blev till att sluta lite tidigare o åka hem.
Det var i alla fall inte så farligt som det lät i telefon.

En tur till Idre med svärmor efter det

Nu har jag snart gräddat klart 54 st tekakor. Och 4 limpor. Så svärmor har goda mackor till soppan hon ska servera på lördag vid bystugan.
För ni har väl inte missat att det är i helgen det är Gröveldalens Byafestival?!

Av Iliana - 12 augusti 2013 22:37

Ni bad himlans dåligt, för det regnade en hel del idag!
Fast fy sjutton vilken toppendag vi haft idag!!!!!
Jag, Emelie och Moa kommer troligtvis ha härlig träningsvärk imorgon;-)
Sååå värt det!
Lärt oss en hel del nytt. Och hoppat massor.
Lagt in filmer när Moa och Emelie hoppar på Youtube, men eftersom jag bloggar från mobilen så kan jag inte länka. Fast söker man på mitt namn Så brukar det komma fram.


Nu ska jag sova för imorgon börjar jag jobba kl 7! På morgonen!! Gäsp!

Av Iliana - 11 augusti 2013 23:00

Om åtminstone uppehåll imorgon!!
För då ska jag och mina döttrar spendera dagen på Håkasgården.
Vi ska på ridlägerdag med inriktning hoppning.
Och vi ser verkligen fram emot det.
Så snälla vädergudarna, låt det vara uppehåll!!!

Och när vi ändå håller på att ber, så kan vi be för att Baldur är lättlastad imorgon!!!

God natt<3

Av Iliana - 10 augusti 2013 23:28

5dagar har gått så fort.
Nu är vi hemma igen.
Det är skönt det med, men det är inge kul att åka från Sandarne.
Vi hoppas att vi hinner åka dit en gång till i sommar innan det blir för kallt.

Tog lite bilder, för att visa hur det ser ut:-)

Barnens rum. 5 bäddar:-D

"Vinden" som vi gjort till vårat sovrum.
3 bäddar:-)

Tavla i trappan

Vardagsrummet.
Farmors säng står kvar, är en bra extra bädd:-)
Ovanför sängen sitter ett kort på älskade farmor som är taget på trappen utanför.

Husets hjärta, köket<3

Solen sken när vi kom.
Och den sken när vi åkte hem.

Moa läser spännande bok i bilen på väg hem:-D

Imorgon är det jobb som gäller igen.:-D

Av Iliana - 10 augusti 2013 10:43

Regnade hela dagen igår.
Trist, men inget att göra åt vädret.
Vi käkade kräftor och mådde bra till kvällsmat.

Bild på hundarna sen i onsdags, enda soliga dagen...

På förmiddagen åkte vi på flygmuseumet.
Mycket att se på där.
Och förändringar gjorde.sen sist.
Bra och intressant:-)

Upptäckte att vi alla hade såna dära plastskor på oss;-)

Shopping blev det oxå.
Linus har svårt att inte göra grimaser....

Snygg man<3

Moa shoppade en skinnjacka. Väldigt nöjd blev hon.
Och Ronny tvinga jag in på Dressman, och han kom ut med 2 nya jeans och en skjorta:-D

Sen gick vi och fikade i stan.

Av Iliana - 9 augusti 2013 09:47

Fick äntligen 5 hela dagars semester:-)
Drog iväg till sandarne på tisdagen.
Mamma, Ayla och Linus hade varit här i flera timmar före oss.
Speedy hade 39.7 i feber, Så var tvungen att fixa åt honom först. Andreas och Emelie är hästvakt<3

Ja, nu har vi varit här några dagar i alla fall. Och även om det regnade igår så har vi kunnat fixa en hel del.

Annalena och Andreas har varit här och hälsat på en snabb sväng, det var roligt att få visa vårt ställe. Nästa gång åker vi till dem.

Mamma och Ayla stannade en natt.

Och på onsdagen så badade vi, då var det varmt och soligt.

Ayla brer macka som hon ska ge Ronny på sängen.

Aktiva barn!

Barnarbete!

Snygg hatt!

Vill oxå pröva hatten!

Är det semester så är det;-)

Det är semester och då ska man grilla!
Eller hur, älskling<3

Gubben i brunnen.
Han fixade vattnet till slut:-)
Bra med händig karl!

Jag o Moa plocka vinbär medans älsklingen var i brunnen.

Och Linus röjer gräs.

Har fått en fin diskbänk ute.
Så bra, med vatten och allt!

Av Iliana - 6 augusti 2013 01:14

Idag har jag sprungit och stressat runt på jobbet som en yr höna.
När det var 15 minuter kvar innan vi öppnade, trodde jag inte jag skulle hinna bli klar med allt.
Speciellt inte som det ringde en person och bokade rum mitt i stressen.
Men jag hann bli klar med allt.
Och det var väldigt nöjda gäster ikväll oxå.

Mycke öl blir det på måndagar....

Varmrätten!
Lammlägg, lammkorv, potatis- och blomkålspuré med Guiness-sky.

Jag älskar faktiskt när det är så där fullt upp och svetten rinner. Och sen få höra att gästerna är nöjda. Så roligt:-D


Princess och Busan har flyttat ihop och blivit sambos. Och de gillar verkligen varandra:-)


Min stora lilltjej var hemma när jag kom från jobbet.
Stackarn ligger helt utslagen i soffan med feber<3
Hoppas hon mår bättre imorgon.

Av Iliana - 5 augusti 2013 00:00

Så är den här lediga dagen till ända.
Vad har jag gjort?!
Egentligen inget av det jag planerade.

Blev ett bra avslut på ledigheten med vin och lite tjejsnack med Anette.
Och sen kom Moa hem, så nu är 2 av 4 underbara barn hemma.
Och imorgon kommer Emelie.

Alla djuren samlas runt uteburen;-)

Jag och Andreas cyklade upp på affären och handlade. Blev drygt 1,2 mil at o fram.

Mina finaste hästar!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards