iliana

Alla inlägg under september 2013

Av Iliana - 12 september 2013 10:43

Igår pratade de om hästnäringen i Dalarna.


När jag kom hem, så pratade jag och gubben om att jag jobbar jämt när han är hemma.

Och jag är ledig när han jobbar.

De få dagar som vi är lediga ihop, då sticker jag iväg och gör något med hästarna.


Nu har jag fått en liten dröm!

Tänk om jag kunde ha turridning för turister på sommaren.

Och slädturer på vintern.

Tänk om jag skulle kunna leva på det. Att det betalar både hästarnas alla utgifter och en lön till mej...


Tänk om......

Av Iliana - 10 september 2013 22:22

Går hela dagen och längtar till kvällen.
Eftersom jag verkligen tror att min man ska komma hem.
Innan jag slutade så får jag ett sms där han skriver att han inte orkar åka hem eftersom han gått hela dagen med hund.
Jag=skitbesviken!
Men men, förstår ju samtidigt.

Så jag lånar ut hans sida av sängen!
Sen dyker karln i alla fall upp!!
Så jag får väl flytta på Moa och mysa med mannen istället;-)

Av Iliana - 10 september 2013 13:02

När jag jobbar i köket så börjar jag inte förrän vid halv 2-2.
Och då hinner jag njuta av den underbara hösten med härligt väder och vackra färger.
Idag blev det en sväng runt markerna här hemma.
Skulle haft en hink med mej.
Massor av både blåbär och lingon.
Bobbo, älskar blåbär. Stannar till flera ggr för att äta de blå bären :-D
Och zita bär omkring på en pinne hela tiden ;-)

Av Iliana - 10 september 2013 00:14

Tog hundarna med mej på en kort tur på fjället.
Tog lite bilder.
Det är ju så fantastiska vackra färger nu!!


Efter jobbet satte Andreas på en film.
Sällskapsresan 2.
Haha, vad jag skrattade :-)
Var ett tag sen jag såg den.

Börjar tröttna på att sova själv!
Nu får gubben komma hem tycker jag!!

Av Iliana - 8 september 2013 22:50

Idag hann Moa rida på Baldur en timme.
Och efter det tog vi en kort tur i skogen med Speedy och Goali.
Moa red speedy.
Jag hoppade hindret som Moa byggt upp med Goali. Oj, vad han tycker det är kul att hoppa.

Klockan 12 började jag jobba.
En massa städ av hotellrum fram till halv 4, Sen byta kläder och vara köksmästarens slav ;-)

Snacka om att jag överansträngt mej idag. Huvudet blev helt slut vid 6-tiden...

Av Iliana - 7 september 2013 22:37

Idag åkte jag, Linus och Moa ner till Mamma,

Ayla var där oxå.

Vi åkte upp till Idre fjäll och fikade STORA kakor på fäboden.

Sen snabbt hem.

Skulle ju jobba kl 16   


Nu när jag kom hem, så var huset alldeles tyst och öde!

Linus och Moa sover hos farmor och farfar.

Andreas är kvar i Gävle. Emelie är oxå där.

Älsklingen i skogen...


Zita, Bobbo, Sessan, Prinsess och Busan är i och för sig hemma. Zigge sover oxå hos svärföräldrarna...


Letade efter Andreas PUK-kod idag. Och hittade något groteskt!!

 

Så jag såg ut!!!!!


Nä, tacka vet jag hur jag ser ut nu!

Jag gillar min kropp! Vill aldrig mer se ut som på bilderna ovan!!

   


En bild på Zigge, nyfiken i en strut  

 

Av Iliana - 6 september 2013 22:51

Ledig idag!!!
Det måste ju firas på nåt sätt.
Speciellt eftersom jag kommer att jobba väldigt mycket från söndag.

Tog ledigt sista lektionen för Linus och Moa.
Sen hämtade jag och Andreas upp de strax efter 12.
Det blev en pojkbil och en tjejbil :-D
Så drog vi till Mora.
Hade bokat biljetter till smurfarna 2 i 3D.

Emelie mötte upp oss i stan.

Bion var bra! Smurfarna har alltid varit mina favoriter:-)
36 mil för att se bio....

Haha, snyggt;-)

Jag med mina älsklingar <3
De bästa jag har!!

Efteråt drog Andreas och Emelie till Per i Gävle. Och jag tog "småbarnen" och åkte hem.

Till ett tomt hem:-/
Min älskling har åkt till skogs för att jaga älg.
Hatar verkligen att vara i från honom på nätterna!
Vem ska krama mej?!
Kom hem, älskling<3

Av Iliana - 6 september 2013 22:51

Ledig idag!!!
Det måste ju firas på nåt sätt.
Speciellt eftersom jag kommer att jobba väldigt mycket från söndag.

Tog ledigt sista lektionen för Linus och Moa.
Sen hämtade jag och Andreas upp de strax efter 12.
Det blev en pojkbil och en tjejbil :-D
Så drog vi till Mora.
Hade bokat biljetter till smurfarna 2 i 3D.

Emelie mötte upp oss i stan.

Bion var bra! Smurfarna har alltid varit mina favoriter:-)
36 mil för att se bio....

[Bild]

Haha, snyggt;-)

[Bild]

Jag med mina älsklingar <3
De bästa jag har!!

[Bild]

Efteråt drog Andreas och Emelie till Per i Gävle. Och jag tog "småbarnen" och åkte hem.

Till ett tomt hem:-/
Min älskling har åkt till skogs för att jaga älg.
Hatar verkligen att vara i från honom på nätterna!
Vem ska krama mej?!
Kom hem, älskling<3

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards