iliana

Alla inlägg under januari 2013

Av Iliana - 30 januari 2013 10:11

Från idag tänker jag skriva matdagbok och träningsdagbok.

Jag har även beställt Olga Rönnbergs nya bok.

Även om jag inte är en nybliven mamma, så verkar övningarna väldigt bra!


Igår var jag supertaggad att börja med cambridge, som jag vet ger bra resultat, men jag vill kunna åka massor med skidor och jag vill inte att mina barn ska se sin mamma rata mat för shake. Det tycker inte jag är sunt för barn att se!

Så jag fick tänka om!


Det hade varit suveränt att ha en grupp som pushar varann.

Som träffas 1 ggr i veckan. Så man blir lite mer sporrad. Prata mat och träning mm.

Tror ju att det finns flera stycken som vill gå ner i vikt och göra förändringar i sitt liv.

En fundering...

Av Iliana - 29 januari 2013 23:39

Sportklubben startade skidåkningen efter elljusspåret ikväll.
Så varje tisdag kl 19 är alla välkomna att åka. Självklart i sin egen takt.
Jag och Andreas åkte upp och åkte.
Andreas är skitduktig på skate!
Jag är bara så avundsjuk!!

Der blev 5.5 km. Så skönt efteråt.
Mindre skönt var det i min mage och självkänslan efter godisskålen jag åt upp:-S. Blä!!!

Nä, dags att göra en radikal förändring!

Måste kickstarta med något så jag blir av med sockerberoendet!
Kan man äta Cambridge och samtidigt träna?

Av Iliana - 29 januari 2013 07:47

Ja, vad är detta för skit!?
Moa spydde fredag natt mellan 22-04.
Ingen annan i familjen.
Hon var seg och kände sig dålig på lördagen, på söndag helt återställd.
Klockan 22.30 igår vaknar Moa och har då ont i magen och gråter.
En halv timme efter gråt och magont då kräks hon.
Magonda blir lite bättre och hon somnar äntligen om.
Linus väcker mej vid halv 2 i natt och har ont i magen. Han får en hink bredvid sängen. Men har inte kräkts.

Båda barnen är hemma idag. Utifall att!

Men vad är det för skit!?

Av Iliana - 28 januari 2013 22:21

Bilder från dagen!
Så här ser det ut, för den nyfikne;-)

Bild 1: spåren som jag kört och vackra fjäll i bakgrunden
Bild 2: hur det ser ut framför mej. Innan jag kört. Spåren till höger är körda med skoter
Bild 3: genom spegeln bakåt. STOR MASKIN!!
Bild 4: Mossi-bus<3
Bild 5: Mossi-bus<3

Av Iliana - 28 januari 2013 22:13

Idag fick Moa vara hemma, så hon verkligen inte skulle smitta nån på skolan

Det började snöa igår och höll på hela natten.
Alltså var det pistning som gällde idag.
Moa fick följa.
På exakt samma ställe som förra gången Moa var med så tappa jag ena valsfräsen!!
Jävla stenfaan!!
Den här gången visste jag ju vad man måste göra.
Så när Andreas och Tomas kom med skoter och pulkan så kunde jag fortsätta nästan på en gång.
Spåren blir ju sämre utan fräsen, men bara på en sida.

Moa tycker att jag får sluta upp och köra sönder, för annars får jag nog inte köra mer:-S
Ligger nåt i det kanske...

Moas telefon höll 1,5 dag!!
När vi kom hem från pistningen så fungerade inte skärmen mer.
De bilder hon tagit igår och idag är borta.
Så det blir att skicka tillbaka den imorgon.
Hon är jätteledsen, lillgumman! Fast inte så konstigt, när det är hennes första egna mobil. En som hon inte ärvt från någon...


Lite gladare blev hon när moster, Song och Ayla kom för att gratta henne:-)
Strax efter kom Anette, Indra och Sammy och ville oxå gratta i efterskott:-)

Av Iliana - 27 januari 2013 22:47

Nu sover en lycklig 9åring efter en bra födelsedag.

Moa var lite orolig att ingen skulle våga komma, med tanke på att hon spydde i fredags natt.

Men rätt var det var så stod mormor här, strax efter det så kom farmor och farfar in.

Ännu en stund senare så kom guffar Leif, Barbro, Anna, Ida med kille, Emma och Jacob också.

Och när vi alla fikat en stund så knackar det på dörren.

Och där står fröken Liza och fröken Hillevi med en present, självklart kom de in och fikade med.


Alla presenter hon fick

en telefon,

en onepiese,

en fin väska med pengar i,

mera pengar,

en glashäst man kan fylla med något,

en klänning,

en hjärtformad musmatta med Moa och Baldur på

och baksaker.



Av Iliana - 27 januari 2013 19:34

Så tog han nya bilder.

 

Mina underbara trollungar! Tänk alla är glada och ingen gör nån konstig min  


 

Min underbara man, som trots över 13 år tillsammans med mej fortfarande älskar mej  

Av Iliana - 27 januari 2013 00:03

Moa kräktes mellan 22-04 i natt.
Stackars lillgumman<3
När jag o Ronny kom hem från begravningen sa hon att idag orkar hon inte rida. Stumpan då!

Det blev en jobbig begravning, fast ändå fin.
Fortfarande inte förstått att han inte finns mer.

Nä, idag blev det inte mycket skrivet...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards