iliana

Alla inlägg under september 2014

Av Iliana - 29 september 2014 21:12

I dag har jag varit ledig
Hästarna har varit på besök hos Peter, bästa hästtandläkaren ni kan tänka er!

Baldur hade såå fina tänder och är såå fin i munnen.
Goali, nja. Han är inte alls lika fin, tyvärr...
Där blev det maskin och slipa.

Det häftiga hände innan, när jag red Goali på ridbanan. I bettlöst träns!!
Har aldrig ridit i det förr, men vad häftigt!
Och Goali var lika duktig som med bett.

Och med tanke på hans tänder och mun, så är ett bettlöst träns att föredra!

Träffade många vackra fina hästar där oxå!!
En gigantisk och vacker nordis träffade jag med :-)
Synd eller kanske tur stallet är för litet för honom, då han är till salu...

Av Iliana - 24 september 2014 22:32

Idag kom min älskade Emelie hem <3
Känns som en evighet sen hon var hemma.
Älskade barn!!
Får se hur länge hon stannar :-D

Tog med mej Goali till Särna ikväll på hopplektion.
Åh, vad duktig han är min häst!!

Eldar har åkt tillbaka till Norge idag.
Konstigt med bara 2 hästar...

Jo, höstens första snö har kommit!!
Bara ett par gånger till ska den komma innan snön ligger kvar för vintern.

Av Iliana - 16 september 2014 22:27

Idag skulle du fyllt 82 år.
Jag saknar dej så in i norden mycket!

Av Iliana - 15 september 2014 22:40

Nu ska jag försöka leva som jag lär!
Alltså ska jag gilla läget och inte gnälla mer över valet!
Visst, jag ville inte byta regering. Ville definitivt inte att SD skulle få så många röster!!
Men nu ska jag gilla läget och hoppas den nya regeringen hittar en bra lösning!

Annars då?!
Jo, hela familjen som "bor" hemma håller på att bli superförkylda :-S

Av Iliana - 14 september 2014 11:02

Valdagen!
Har på ett ungefär koll på hur jag ska rösta i kommunvalet och riksdagsvalet.
Men ingen aning i landstingsvalet....
Jaja, det blir nog bra :-S

Snart åker Eldar hem, då har jag bara 2 hästar hemma.
Det kan ju tänkas vara skönt, men nä.
Vi åker ju på ridlektion 2ggr i veckan med baldur. Och Goali kan inte stå själv, varken i hagen eller boxen..

Så har tittat efter en ny häst.
Vill verkligen ha en häst som jag kan köra släde med.
Det finns knappt nån ute till salu, o de få som finns är så dyra.

Men så har jag hittat ett vackert sto, 7 år, varmblod. Men som inte är riden bara körd. Fast inte senaste året för hon har föl.
Låter helt knäppt, jag som egentligen vill ha ett kallblod och inte ett sto. Och vill ju såklart ha det inriden...
Men ägaren till det här stoet verkar väldigt trevlig o vettig, Jag har ju gått på sånt alltid när jag köpt häst förr....

Gaaah!!!!

Varför blev du gammal för älskade Speedy?
Saknar dej <3

Av Iliana - 11 september 2014 10:30

Överlevde tandläkaren.
Det gick faktiskt väldigt bra.
Superduktig tandläkare.
Kände ingenting.
Men nu sitter jag i sängen och det vill inte sluta blöda :-(
Tussen i munnen är full i blod. Och jag har kramp i käken för att jag biter ihop hårt.

Synd om mej!

Av Iliana - 10 september 2014 18:40

Igår var en hektisk dag!
Hem efter jobbet. På 20 minuter, ge katter mat, gå ut med hundar, koppla på transporten och lasta hästen.
Sen iväg på ridkurs och efter det skynda till Idre och föräldrarmöte innan hem och middag. Som blev vid 21...

Idag fick jag beskedet att jag inte har nåt jobb efter 3 oktober :'(
Skit-tråkigt!!!!

Och imorgon ska jag dra ut en tand...
Jag med min tandläkarskräck!

Av Iliana - 3 september 2014 21:59

Har haft en härlig eftermiddag på hästryggen.
Nu ligger jag i sängen, helt slut, och drömmer mej bort till Stockholm och Sweden international horse show som är i slutet av november....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards