iliana

Alla inlägg under juli 2013

Av Iliana - 31 juli 2013 23:28

Jag sprang i morse!!
Det är mer än 1 månad sen sist. Och som det gick bra!! Superlätt!!
Enda kruxet var att jag blev jätteskakig i benen efteråt.
Och redan träningsvärk...


Igår lagade jag riktigt goda majsbiffar.
Vegetarianen verkade nöjd med:-D
Synd att min gubbe inte tycker om majs, annars hade jag gjort det hemma. (om jag nu skulle vara ledig nån kväll, så jag kan äta middag med familjen)
Fast å andra sidan så är jag ledig imorgon kväll, tjohoo!!
Jag har bara 3 dagar kvar till en hel ledig dag:-)
18 dagars jobb på raken har jag då klarat av.

Andreas har hämtat sitt fina pris han fick vid skoteråkningen.
Årets magplask!
Ja, vinner man inte så tar man jumboplatsen, för då blir man i alla fall ihågkommen!!
Jag är i alla fall stolt mamma!!

Några förrätter från kvällen.
En gravad, en blåbärsgravad och en kryddsotad röding!



Bäst att lägga sig, jobbar frulle imorgon, gäsp!!

Av Iliana - 29 juli 2013 21:57

Kan lugnt säga att hjärnan varit off idag.
Skulle räkna till 26 skålar och så la jag till 3 extra. Alltid bra med lite marginal.
Jo, tjena!
När desserterna skulle läggas upp var det bara 24!! stycken.
Tror köksmästaren märkt av detta oxå. För herregud vad han var dryg idag :-D haha.

Så slutade jag och kom hem till min vanligtvis glada goa man.
Så är han skitgrinig!
Vem har retat upp min man?!
Va? Va? Va?

Jaja, får väl pussa på honom så kanske han. blir på bättre humör :-D

Av Iliana - 29 juli 2013 10:02

Känner mej lite trött efter nattens bravader.
4timmar i en båt på sjön.
Och sen 5 timmars sömn. Jag som i alla fall gärna vill sova 7 timmar:-D
Somna i alla fall snabbt när jag väl kom i säng.
Denna vecka är fylld av jobbtimmar.
Måndag, tisdag o onsdag blir det kök. Torsdag frukost och städ för att sen avsluta fredagen o lördagen med kökstjänst.
Och på söndag är jag ledig!!

Av Iliana - 29 juli 2013 04:32

Har precis kommit hem från ett fjällräddningsuppdrag.
Det var jäkligt blött mycket vattenoch då blev det även kallt.
Men det blev ett lyckligt avslut!

Nu äntligen säger jag god natt!

Av Iliana - 28 juli 2013 23:09

Idag har jag målat tak. Fast inte allt.
Det var så fruktansvärt tråkigt. Och droppade ner färg på mej så jag var alldeles vitprikig.
Efter det blev det en rejäl ridtur.
Härligt väder, inte för varmt för att rida.
Hästarna blev svettiga.
Så det blev att tvätta av de efter åt.
Det första de gör när de är nybadade är att rulla sig!!
Otacksamma hästar, haha :-D

Moas allergi är så mycket bättre nu.
Så skönt!
Och nä, jag har inte tagit bort nåt djur och hon äter både gluten och soya.
Hon tar medicinen läkaren skrev ut.




Jag har jobbat ikväll.
Så efter jag kommit hem o tagit in hästarna så serverade min man mej en hamburgare!
Måste ha världens bästa man<3

Av Iliana - 28 juli 2013 01:19

Låg i sängen länge i morse. Frukosten åt vi strax innan 12.
Så skönt att ta det riktigt lugnt på morgonen för en gång skull.

Jag, Linus och Moa målade nya hallen. Ronny fick komma och måla högst upp på 3 brädor som jag inte nådde.
Blir så fint så:-D

Vi har ju haft några riktigt fina sommardagar nu.
Och prinsess och Busan har fått vara ute hela dagarna.
Det roliga är att de bor i varsin bur inne.
Och har knappt träffas.
Ändå funkar det superbra i uteburen:-)

Min man är den bästa!!
Varje sommar låter han mej vinna tävlingen
"vem blir brunast" ;-)

Efter vi målat så åkte vi till fjällgutesjön och badade.
Jätteskönt!!!

Linus hus och hans stenbelagda gård!

Moas sandslott!

Ronnys eldstad och den ihoprasade slogboden!

Så duktiga arkitekter jag bor med ;-)

Blev ett pass på jobbet efter middagen.
Man kan säga att det är svinigt hett där!
Därför har köksmästaren fixat en personalmatsal i stora kylen. Där är det plus 4grader.
Jag hann in och svalka mej en halv minut:-)



Nu har vi kollat på sällskapsresan, jag, Andreas och Ronny.
Så god natt!

Av Iliana - 26 juli 2013 23:22

Vi var först på stranden idag!
Så varmt och härligt.
Eftersom jag jobbat idag så hann jag bara vara på stranden i 1 timme och 15 minuter.
Sola och simma hanns med i alla fall.
Lämnade Andreas, Moa och Linus kvar på stranden med mamma, John o Line.

På jobbet var det 29 grader varmt!!!!
Lite hett kanske...
Köksmästaren är ledig idag, så jag har fått stöka själv i bastun till Kök.
Middagen idag var jätterolig att laga, dels för att det är så många moment. Och för att det går i ett. Hann knappt gå och kissa ;-)

Ett krux är bara den där förbaskade draken!
Som sprutar mer eld än jag vill.
Inte sjutton gick den att tämja heller.
Alltså brännaren, är det jag menar.
Har nämligen gjort creme br"ulle idag.
Första gången i mitt liv.

Nä, de blev inte alls lika bra som köksmästarens. Fast han är ju bäst i Sverige på det, enligt Oldsberg:-)

Det var otroligt fint på stranden idag:-D

Av Iliana - 26 juli 2013 09:02

Sen jag gick ner 11 kg, så har jag hållit mej runt den vikten med plus minus 1 kg.
Jag tycker jag är skitbra!

Men!
Jag har slutat träna. Hinner inte är en dålig ursäkt. Fast så känns det.
Och!
Mitt sockerbegär är större än störst...

Jag vill bli av med det och få tillbaka mag/ryggmusklerna.

Jag behöver motivation!
Och igår så bestämde jag och Johanna på jobbet att utmana varandra
Så från idag så blir det inget mer socker och träningen ska upptas :-D

Känns jättebra!
Hoppas det håller i sig oxå....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards