iliana

Alla inlägg under maj 2013

Av Iliana - 31 maj 2013 21:58

Slappardag tänkte jag skriva att det varit idag.
Sen kom jag på att jag faktiskt både varit ute på en timmes pw och gjort styrketräning.
Har även varit på Idre och handlat.
Har till o med varit o handlat på Idres Systembolag för första gången.
En flaska vitt vin blev det.

Grilla ute i spöregn gick oxå bra :-)
Efter maten gick grabbarna ut och sköt luftgevär. Linus har gjort en älgtavla som de sköt på.
Nu strax ska puppisarna in sen dags att packa för morgondagens fjällräddningsövning.

Av Iliana - 31 maj 2013 12:37

Igår fick jag gosa med en liten liten renkalv vid namn Lovis.
Så underbart söt!

Av Iliana - 30 maj 2013 23:01

En sån underbar kväll vi haft!

Varmt, ljust och doftar sommar!

Fick med mej Andreas och Moa på en härlig ridtur.

Och kan ni tänka er!

Efter en liten stund så kom jag och Goali in i nästan samma känsla.

( Vi har lite problem att hitta rätt, Goali och jag)

Kändes himlans härligt. Och han skötte sig exemplarist!

Så nu har jag fått tillbaka tron mellan oss igen. Det kan bli något bra mellan oss!!

     

Så fina hästar vi har!!      



 

Linus följde med oss ut. Fast han använde sina 8 hästar i 4hjulingen   


         

Goali stod snällt still medans jag hoppade av och fotade lite  


       

"Är du klar snart, så vi kan fortsätta, matte?"




Den här söta ponnyn fyller 8 år idag!!!

 

Stort grattis till Baldur!!!!

 

 

Av Iliana - 29 maj 2013 22:54

Igår fyllde Goal Man 17år!!
Moa gjorde tårta till kalaset. Knäckemackor och morötter.
Gott, Gott, tyckte de.

Bobbo blev äntligen av med sin päls oxå. Stackaren höll på att få värmeslag.
Nu är han så fin så!

Vaknade i morse och bestämde mej!
Jag ska gå hoppning för nybörjare!
Visst har jag hoppat, eller rättare sagt jag har åkt häst över hinder förr. I skogen.
Men nu vill jag lära mej hoppa på riktigt!
Så både jag o Moa är anmälda.
Fast Moa tycker att jag är pinsam. Gå hoppkurs, med barn!

Imorgon har vi ett till födelsedagsfirande att se fram emot :-D

Av Iliana - 27 maj 2013 22:37

Idag när jag bråkat med häst, så har Andreas rivit verandan.
Imorgon kommer det snickare och ska börja bygga våran nya hall!
Ska bli så skönt!! Åh, så stor o fin hall Vi kommer att få!
Längtar tills det är klart.

Mallis-resa. 11 juni.
Bokad och betald!
Så kul de kommet att ha!
Andreas och Emelie tillsammans med 2 av sina kusiner.
Önskar nästan att jag fick föja med;-)

Av Iliana - 27 maj 2013 21:19

Ridlektion i Särna betyder krångel.
Krångel för att Baldur trilskas som en envis åsna!
Så idag tog jag med Goali. Stoppa in honom i transporten först.
Sen leta grimman som Baldur tappat i hagen igen:-S
När den var hittad så tog det BARA 40 minuter innan han oxå stod o transporten.

Kom till Särna en kvart innan lektion började.
En väldigt bra ridlektion blev det.

Sen skulle eländet in i transporten igen!!!!
Goali stod så snällt kvar. Han hade utsikt över ridbanan.
Nästan en timme höll jag på.
Men sen jäklar fick jag in honom alldeles själv oxå.

Jag åkte kl 15 och var hemma kl 20.30
Ridlektionen är 45 minuter....

Av Iliana - 26 maj 2013 23:13

Stort Grattis till alla mammor idag!!
Min dag började med att Moa kom med frukost på sängen:-)
Och sen fick jag fin blomma.
Annars dagen mest bestått i att njuta av solen. Älskar dessa dagar!!
Gått i bikini i 2 dagar. :-D

Var upp till Beate o Werner en sväng på eftermiddagen. De har gjort så fint!!
Tog en bild på deras söta hund.

Tänkte åka ner till mamma, men det blev ändrade planer...

Av Iliana - 26 maj 2013 12:39

Åh, vilken härlig dag det var igår.
Städade upp o gjorde mys på altan. Sen låg jag i solen o njöt.
Medans Ronny o Linus var på Våla och städade satt jag o svärmor och drack vin i solen.
På kvällen kom Leif, Barbro och småbarnen.
Vi grillade lamm, älg och vildsvin. Sååå gott!!!
Dukade långbord i uterummet och satt o mös till midnatt:-)
Hoppas på många sådana här dagar o kvällar den här sommaren!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards