iliana

Alla inlägg under mars 2012

Av Iliana - 29 mars 2012 11:35

Igår vart det en Mora-tur.

Emelie och estetarna skulle ha föreställning.

Jättebra och rolig show.

De var superduktiga.

Och roliga  

Ser fram emot hösten och den showen.

På väg hem så kom jag på värsta ide´n 

Vi fyller ju 40 om 2 år, både jag och älsklingen.

Och då ska det bli fest haha!

Vilket roligt tema vi ska ha.

Nästan så jag längtar.

Och det är konstigt med tanke på att jag hade värsta 30-års krisen från födelsedag nr 26 och fram till nu 


Tänk vad skoj det hade varit att få ordna till nånting på byn. (alltså inte födelsefest)

Då skulle det bli ett visst tema och åldersgräns, så man slipper småbarnen under 25 haha!

Av Iliana - 26 mars 2012 17:00

Vet ni, Idre bor och Särna bor att vi inte har någon tandläkare om  knappt 2 veckor!?

Jag fick veta det av en slump när jag var dit förra veckan!

Alla inom folktandvården här uppe har slutat utom Annika.

Varför?

Någon som vet?

Hur kommer det att bli?

Jag får tandvärk bara av att tänka på det.

Och jag har ändå en hemsk tandläkarskräck!

Av Iliana - 25 mars 2012 20:42

 

Till min älskade syster som fyller år idag  


Av Iliana - 24 mars 2012 17:23

Speedy var seg i onsdags. Hängde och var inte sig själv.

Det visade sig att han hade 40.9 grader i feber 

Torsdagen blev det en tur till Drevsjö för att hämta pencillin. ( Är det inte konstigt att det är lättare och snabbare att få pencillin till Norge än det är till Sverige?! )

Usch, det är så jobbigt när djuren är sjuka!

Idag är den nere i 37.9 och han har höjt huvudet.

Men han är fortfarande seg och hängig.Fast han orkar i alla fall att rulla sig. Och ögonen är piggare.

Av Iliana - 21 mars 2012 15:36

Lite deprimerande tankar den senaste tiden.

Men idag lättade de mörka molnen.

så skönt! Det ordnar sig nog!


Hade en superhärlig helg med Bästa Sussituss, Mats, Ylvis och Adis 

Det värsta var att minken tog fisken, rensad och klar. Hoppas han/hon hade en stor familj att föda 


Nu är Bästa Tord, Sussie, Tilda, Anna, Janne och Johan här 

Ett härligt gäng, som vi träffar alldeles för sällan, tyvärr!


 

Av Iliana - 17 mars 2012 10:41

Linus och Moa har varit lite småkrassliga, så de var hemma från skolan både torsdag och fredag.

Men de blev bättre på fredagen. Så då bestämde vi att det får bli som planerat!

Susanne, Mats, Adam och Ylva kom. Och då drog vi till fäboden.

Så underbart skönt! Lite fisk blev det oxå. Linus fick 4 och en halv fisk!! Hahaha.

Jag och Ronny var tvungen att åka över ett par timmar och jobba idag, men bara det är avklarat drar vi tillbaka över fjället igen.


Ha en underbar lördag!

Det ska jag ha  

Av Iliana - 14 mars 2012 07:50

Min katt är tillbaka!

I natt fick vi sova, inget skrik 

Monstret är borta.

Jag hade räknat med flera dagars skrikande.

Vi märkte redan igår kväll att hon började bli bättre, för hon kom och mös med oss i soffan.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I morgon kommer nog Mats och Susanne.

Då drar vi över till sätern ett par dagar.

Åh, så härligt det kommer att bli.


Och på söndag kommer bästa gänget hit en hel vecka.

Så skoj det kommer att bli.

Andreas kommer hem några extra dagar oxå,  han vill inte missa de i år med.

Och Emelie kommer hem.

Av Iliana - 13 mars 2012 14:52

Jag har precis bestämt mej!

Det blir Rock n´roll!

Oj så skoj det kommer att bli  

Alltså kommer det att startas rock n´roll pass på Idre!

Detta i ett första steg.

Och är ni på Idre tillräckligt på G, så kommer fler pass till Idre!

Fast det är klart ni är?!

Eller  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards