iliana

Alla inlägg under februari 2013

Av Iliana - 26 februari 2013 23:34

Idag har jag och tjejerna varit ute o ridit. Emelie är så bra med sprätten Goali.
Jättehärligt ute idag.

Har skottat av taket på hästtransporten oxå. Ska försöka få fram den från vinterdvalan till söndag morgon. För då ska Moa o Baldur på ridlägerdag i Särna


En person har ikväll slagit rekordet hur långt man kommer med bil på skidspåret:-S

Vad ska de ut med bilen dit för?!

Andreas är helnöjd med att jobba och få lön. Så han har skaffat sig en värsting skärm till sin dator.

Av Iliana - 25 februari 2013 23:41

                     

Drog iväg till sätern idag på förmiddagen.

Tog med oss våra vänner John och Marion från England.

Kul att prata engelska en hel förmiddag=)

Det var så underbart i solen.

Så härligt!

Jag skulle iväg och jobba i köket vid 2 tiden, så det blev en kort tur.


Emelie lånade kameran och tog några riktigt bra bilder, här är ett smakprov.



Av Iliana - 24 februari 2013 23:53

Min älskade telefon håller på att säga upp sig. Så måste börja se vad jag ska ha nästa gång...

I fredags var Tina här och verkade och skodde hästarna. Efter närmare 2 kg morötter så vart vi klara med Baldur.
Den lilla hästen är stark! 3 grimskaft drog han sönder. Och jag fick en rejäl stamp på tårna. Ronny och Tina klarade sig. Och allt detta på 1 hoven!
Men morotsslantar gjorde underverk!

Igår vart det skoteråkning=).
Andreas drog till sälen på fredagskvällen, men Emelie kom hem. Så vi tog en tur innan jag skulle jobba. Emelie, Linus och Moa följde med och badade tunna och bastade tills jag slutade.

Idag var mamma här och fikade<3

Imorgon är det lov och sovmorgon!
God natt!

<3

Av Iliana - 22 februari 2013 13:01

Idag är mina tankar hos en kär vän och hennes familj<3

Av Iliana - 21 februari 2013 23:04

Jo, dagen blev mycket bättre än jag trodde.
Började med att åka till läkaren i Särna. Mina fingrar domnar bort. Så nu ska jag sova med skenor på händerna i ett halvår.

När jag ändå var i Särna passade jag på att hälsa på en go vän.

På Ica hos mamma i kassan fick jag en bukett med rosor.
Handlade lite fikabröd. Hade ingen lust att baka. Sen hade jag fått stränga order att inte baka så mycket, för Linus o moa har bakat.
Fick ett blomsterbud med bussen. En fin bukett blommor, rosor och fint!

Efter middagen så kom det trevligt besök av svärföräldrarna, Beate, Anette och Larsa och barnen:)
Fick en fin ljusstake, Årechoklad, en plånbok, och en liten söt väska med näsdukar ( bra till alla nysningar) och en bukett med tulpaner=)

Och Moa hade gjort en god gräddtårta och Linus goda rulltårtor=)

I morse fick jag ett par nya skoterhandskar=)

En väldigt bra födelsedag!
Tack till alla som skrivit på fb, för alla sms och alla samtal jag fått.
Och tack för alla presenter och trevligt fikabesök<3

Nästa år smäller det!
Då blir det fest;)

Av Iliana - 20 februari 2013 13:24

Igår ringde min man mej på jobbet och gratulerade mej på födelsedagen
?
Han var helt säker på att det var den 21 februari.

Idag är det blå himmel och strålande sol.
En fantastisk dag!
Om man inte är bitter som jag!

Drog på mej skidkläder och iväg på skidor. Men blä, vilket dåligt glid!
Tänkte att jag åker och köper mej ett par nya skidor, för det skulle jag ju fått i födelsedagspresent förra året.

Jo, visst! Alla är tydligen inte spontana som mej. Det fanns ingen tid att pröva ut skidor förrän ikväll eller imorgon.

Jaja, får väl ändå nöja mej med 4.5 km idag då...

Antar att morgondagen har med min bitterhet att göra. Brukar som regel vara det dagarna/veckorna innan!

Av Iliana - 18 februari 2013 21:09

Tror jag nyst ett 50 gånger idag.

Förra veckan hade jag oxå en nysdag, sen inge mer.


Min barndoms bästis ringde idag.

Jättekul. För det är alldeles för långt mellan samtalen!

Men hon hade tyvärr nåt tråkigt att säga.

Hennes pappa hade blivit sjuk och dött nyligen.

Hennes föräldrar har betytt en hel del för mej.

Så det var inte kul att höra.

Mina tankar har varit hos henne och hennes familj hela kvällen  

Av Iliana - 17 februari 2013 23:05

Igår drog vi till Mora.
9 st var vi som for ner, nästan 2 fulla bilar.
En snabb sväng in på biltema. Jag handlade verktyg åt mej! Är så trött på att gå ut i garaget när jag behöver nån ting. Så nu har jag köpt egna verktyg.
Väldigt besviken på att de inte kan göra verktyg i mera kvinnliga färger.

Sen blev det st Mikaelskolan.
För att se esteterna spela Ronja Rövardotter.
Med min stumpa som Ronja!!
Så duktig hon är, min Emelie

Klart jag hade svårt att hålla tårarna borta.
Så stolt över henne!
Så imponerande hon är, min Empa!

Allt finns på film:-)

Efteråt var vi bjudna på kalas. Maja fyller år imorgon. Och bjöd på massa onyttigt och gott;-)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards