iliana

Alla inlägg under november 2011

Av Iliana - 30 november 2011 13:52

Idag har hovslagaren varit här.

Har ju världens snällaste hästar. Eftersom det är typ översvämning runt stallet, så blev det en provisorisk lösning med Ronnys garage vi fick hålla till i. Men hästarna hade inget problem att dela lite utrymme med en Yamaha viking 2:a.

Nu är broddar på, så nu ska de förhoppningsvis inte halka och bryta benen av sig. Värre är det med mej 

Jäkla så isigt det är!!!


Har lite pluggning att göra, men jag sparar nog det.

Så bakar vi lussebullar istället  

På tal om lussebullar, så blev inte Emelie Idres Lucia  



Av Iliana - 30 november 2011 07:18

Plusgrader och spöregn hela natten.

Grått och trist.

Halt och isigt.

Vattenpölar överallt.

Nä, jag går och lägger mej igen...

Av Iliana - 29 november 2011 23:31

Med bloggandet.

Känns inte som jag har nåt vettigt att skriva om idag, inte för att det jag skriver om brukar vara vettigt.

Men ändå  


Har en fruktansvärd värk i mitt ben.

Har haft det ett tag. Först trodde jag att det var typ sendrag, men smärtan har bara ökat. Nu kan jag knappt gå på benet. Det konstiga är att det gör inte alls ont när man trycker, men när foten vinklas så skriker jag. Kan knappt få på mej strumpor och skor.

I Särna trodde det kan vara inflammation i hälsenan, eller i nån muskulatur när jag ringde och pratade med de.

Smörja med Zon och käka Ipren.

Jag har bara Voltaren och inget annat än alvedon....

Av Iliana - 28 november 2011 23:33

På lördag.

Då kommer E-type att uppträda.

JAG VILL DIT!!!!

 

Av Iliana - 28 november 2011 22:15

Har ni märkt hur ljust och härligt det är ute 

Jag älskar snön.

Jag vill ha mer.

Så att det går att åka skoter utan att förstöra skidorna.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har glömt att tala om...

Men jag väntar bebisar.

Det blir troligtvis 3st.

Och förhoppningsvis så kommer både mamman och bebisarna att överleva.

Den lilla rackaren till marsvin som visade sig vara en hane, lyckades få till det innan han blev upptäckt...

Jag tror att Busan har 2 bebisar i magen. Jag hoppas att allt går bra med hennes förlossning.

Lenis, tror jag  kan ha en bebis i magen. Hon är ung, så henne är jag inte orolig för.

Pratade med vetrinären för ett tag sen. Och eftersom marsvin är så pass känsliga, de tål oftast inte narkos, så är det bara hoppas på det bästa.


När som helst kan det vara dags.

Väntar oroligt

Av Iliana - 28 november 2011 21:38

Oj oj oj, vilka sura inägg det blir!

Och jag har inte ens PMS 

Jag och Ronny hjälpte en otacksam jävla gubbe upp ur diket ikväll.

Han hade backat ner i diket, jag kom och fixade dit en töm i bilen ( han hittade inte vart man satte den)

Sen kom Ronny med traktorn och drog upp honom.

Gubben sa inte ens tack!

Han satte sig i bilen och bara åkte sin väg...

Av Iliana - 28 november 2011 15:00

Jaha.

Det är nästan ett heltids jobb att skaffa fram en massa uppgifter till kalendern.

Och att få fram material till annonserna...

Men snart är det färdigt.

Och på torsdag åker jag till Mora och hoppas allt är klart för tryckning.

Sen får ni köpa exklusiv snygg kalender 




Av Iliana - 27 november 2011 22:40

Den här veckan har jag verkligen fått kämpa på ordentligt med inlämningsuppgifterna.

Marknadsföring är ett väldigt luddigt ämne.

Ett ämne där en annan del av hjärnan ska försöka arbeta.

Ja, nu äntligen är de klara och iväg skickade i alla fall.



Vi var ner en sväng på skyltsöndagen på Idre.

Vi köpte en snygg advents-stake på Konsum och en glas-skål på Syrran och Jag.

Sen blev det mat på Njalla, adventsbuffe. Gott!

Jag fick en fråga idag om jag kunde hoppa in och jobba vid behov i vinter 

Skoj skoj, klart jag kan och vill!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards