iliana

Alla inlägg under november 2012

Av Iliana - 28 november 2012 10:12

Idag såg jag verkligen fram emot att sova 1,5 timme längre än vanligtvis en vardagsmorgon.

Pga att jag vägra bråka för att få upp sonen i morse.

Alltså så skulle Ronny gå upp och skicka iväg honom med bussen.

( Moa sov hos mormor).

1 minut innan min klocka ringer vaknar jag av att Ronny säger att hans telefon är död och att han inte vet hur mycket klockan är.

Halv 8! En halvtimme efter att bussen gått...


Jag frågade Linus vem han föredrog att bli väckt av:

mamma som väcker en halvtimme innan bussen går, eller pappa som väcker en halvtimme efter bussen gått.

Pappa! För nu fick han ju åka bil till skolan  

Av Iliana - 26 november 2012 15:14

Speedy är helt feberfri idag=)

Har gått igenom Linus och Moas kläder. Plockat ut allt som de vuxit ur. En hel svart säck blev det.
Och nästan ingenting kvar som de kan ha...

Önskar mej en hel drös med energi så jag kommer ut och rör på mej. För idag är verkligen en seg dag!!

Av Iliana - 25 november 2012 16:09

 

Emelie har något projekt på gång, så då blev det lite bilder idag :)

Tripp, trapp trull! Finaste hästarna    (Speedy är nästan feberfri idag) 

 

Baldur och Goali!

 

En sväng med skotern

 

Häftigt att stöta på järvspår  

 

Älsklingen  

 

Vackraste vyn

 

Vackraste Emelie med Dronningen i bakgrunden  

Av Iliana - 25 november 2012 00:10

Idag har duktiga karlar fått upp alla stolpar till elljusspåret=D
Det är en stolpe till som ska upp och elektrikern ska koppla. Sen är det klart!!!

Vi har varit på 70 års kalas nu ikväll.
Väldigt trevligt, god mat och härligt goda tårtor ;)
MEN, alla dessa chokladbollar sim jag smält i mej de senaste 2 veckorna har gjort att jag knappt kan ha nå kläder!!!

Så nu måste det bli en ändring på mitt jäkla sockerbegär!
Imorgon ska jag sluta med socker!

Av Iliana - 23 november 2012 23:54

Jag och Moa lånade Ayla en stund idag medans vi väntade på att Linus skulle sluta skolan.
Vi gick på Ica och fikade. Så klart blev det en massa bus oxå=)
Mormor kom och gjorde oss sällskap=)


Av Iliana - 23 november 2012 09:28

Speedy har feber igen!
40 grader och snorig...
Fast han är ändå relativt pigg.
Mycket piggare än sist han hade feber.
Veterinären tror att han har sämre immunförsvar pga hans ålder.
Sa även att det är många förkylda djur just nu för att det är så mycke väderomväxlingar.
Ikväll blir det Elgå och hämta medicin.

Ge oss kyla och vinter, ingen mår bra av detta skitväder!
Hade jag velat haft detta väder hade jag flyttat söderut...

Av Iliana - 22 november 2012 18:12

Moa är så sur på oss.

Hon vill hoppa isvak och vi säger att hon ska vänta nåt år till.

Har ett svagt minne av att vi sa nästa år till henne förra året...


På lördag börjar vinterstudion, tjohoo vad skoj   

Så i helgen blir det mycket skidor  

Av Iliana - 22 november 2012 16:33

Idag har jag, mamma, Emelie, mormor och några kusiner namnsdag.

Så grattis till oss   


Började med att prata med mormor  

Hon blev glad när jag sa att jag snart kommer och hälsar på.


Sen kom underbara Ayla hit med Angela och mamma.

Så fikade vi på stora chokladbollar, mums  


Strax ska jag börja med maaten. Fläskfilé, pommes och sås blir det idag.

Senare ska jag upp i bystugan och lyssna när det skvallras, haha   


Ha en bra kväll  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards