iliana

Alla inlägg under november 2010

Av Iliana - 30 november 2010 23:24

Kan tala om att de som äger stallet kommer att polisanmäla personen som varit inne olovandes och fotat.

Personen i fråga anmälde inte anonymt så namnet fick vi reda på.


  

Av Iliana - 30 november 2010 18:41

Jag har blivit anmäld.

Det är någon person som varit inne i stallet och fotat och även ute i vinterhagen.

Någon gång i höstas.

Det är bilder på en del konstiga saker, som tex ett snöre på marken, en plåt som står utanför hagen.

Ett foto på en kabel som går i taket.

Det fattas 2brädor i mellanväggen vid boxarna.

Gubben som var här hittade inga fel förrutom att jag måste ta bort fårstängslet som sitter uppe i en del av hagen. Och sätta upp nya brädor.


Det konstiga är varför man tar en massa kort i en hage som det inte går några djur i, hästarna är i stora sommarhagen väldigt länge på hösten. Tills snön kommer.

Sen, varför letar man reda på stallet? Det är ju inte så att hästarna vanvårdas och ser bedrövliga ut! Så att man går in av den anledningen.

Det finns inte ett kort taget på djuren.


Jaja, det är väl så att vissa människor måste leta fel!





Av Iliana - 30 november 2010 07:54

Det är så fruktansvärt kallt ute.

Kylan har hållit i sig i flera veckor.

Det är faktiskt inte roligt!

Jag vill ha snö, massor av snö!

Jag vill kunna åka skoter och längd.

Jag vill inte frysa mer!

Jag bor här för att jag älskar snön, men jag hatar att frysa.

Nä, fram för varmare väder och sätt igång att snöa ordentligt nu!!

Av Iliana - 29 november 2010 13:34

Visst är det komiskt när en del människor bara är trevliga och hejar o pratar när de är i vissa situationer. Eller när de vill ha något i utbyte mot att de pratar och är trevliga.

Andra gånger när de till exempel är med någon/några vissa personer låtsas som att de inte ser en och skulle de se åt en så hejar de knappt.


Jag bara undrar varför?

Av Iliana - 27 november 2010 20:17

Har varit på Idre fjäll idag med barnen.

Det stod så fint i programmet att det skulle vara skoteruppvisning och senare 4hjulingstävling.

Det blev nada!!

Så fruktansvärt dåligt arrengemang.

Till och med de skoterhandlare som kommit dit för att man skulle få provköra de nya skotrarna drog därifrån 2timmar innan utsatt tid!

------------------------------------------------------------------------------------------------


Syrran ringde och berättade att de har mycket snö i Stockholm.

Så jag ska lasta på skotern på släpkärran och dra ner!

Ser ni skoterspår på Gärdet i Stockholm, ja då vet ni att jag varit där;)



Men allvarligt alltså!

Vi har snorkallt och knappt någon snö!

JAG VILL HA SNÖ!!!

Av Iliana - 26 november 2010 07:19

Har fått veta att Idre fjäll har skaffat vibrationplatta.

Jag vill pröva en sån:)

Är det inte någon som vill börja träna med mej?

Det är så tråkigt att träna själv, och jag behöver lite draghjälp;)

En dag i veckan?

Av Iliana - 25 november 2010 19:23

Var tvungen att åka med Emelie till läkaren idag.

Hon hoppade isvak igår med bara bikini!

I skolan.

Igår kväll kom smärtan i hennes fötter.

Och det var inte bättre i morse, då var tårna röd/blå och svullna och hon kan inte gå på de.

I Särna sa de hade hon har fått 1:a gradens kylskada.

Det kommer att göra ont några dagar och hon kommer att lättare kunna förfrysa tårna.

Hennes bästa kompis hoppade oxå i med bara bikini, hon har troligen början på andra gradens kylskada.

De sprang barfota på isen och sen har skolan i Särna en järntrapp som de sprang i efter badet.



Emelie och Moa ville oxå sticka.

Emelie kan ju redan men Moa fick jag lära, så ikväll har jag haft 2 söta stickande tjejer:)

      

Av Iliana - 24 november 2010 19:59

Idag bidde det en tur till Mora och Rättvik.

Jag o mamma var o hämtade brorsan och sen blev det lite shopping:)

Jag fick en jättesnygg badrumslampa av mamma i förtidig julklapp=) 

Vi skulle käka på Pomonas tänkte jag, för där brukar de ha så goda sallader.

Men det måste ha hänt någonting, för att det var tomt på gäster ( det brukar ju alltid vara massa människor där) och salladen var simpel:(

Nä, dit går vi inte igen.

Ja köpte lite pysselgrejor till barnen, så tjejerna kan göra örhängen, halsband och armband.


Jag tog fram stickorna igår, började sticka ett par benvärmare åt mej. Eller så kanske det blir en mössa om det blir alltför tråkigt;)

Skulle vilja gå en stickkurs, så jag lär mej lite mer.


Nu ska jag kolla hur det blev med lampan=)


Bror;)

  



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards