iliana

Alla inlägg under april 2011

Av Iliana - 30 april 2011 18:40

Vi ska grilla här ikväll.

Mams, John, Angela och Song kommer.

Upptäckte att vi har kött till ett helt kompani, så är det någon som är sugen på grillat så bara kom:)


Annars har jag inte gjort så mycket idag.

Rätt skönt att bara vara:)


Önskar er alla en trevlig valborg!

Kom ihåg att ha roligt:)


Av Iliana - 29 april 2011 21:49

Jag trodde ungen slagit sönder svanskotan:(

Linus halkade i trappan. Jag gick efter honom. Det bara small när han landade.

Ronny hörde det oxå fast han satt i uterummet.

Linus rasade ihop och skrek och grinade så klart.

Men inget brutet, inte ens ett skrapsår. Som tur är!


Ikväll har vi blivit bjudna på grillat:)

Riktigt gott=)

Imorgon kväll kommer Angela, john, Song och mamma och ska äta grillat med oss.

Hoppas det blir lika gott:)


Imorgon kommer Alex och hälsar på:)

Känns som hundra år sedan, så det ska bli riktigt skoj=)

Av Iliana - 29 april 2011 16:58

Har suttit och tittat på det engelska prinsbröllopet med Marion idag.

Hon är engelska och är gift med John, en engelsk präst. De är härliga människor.

Både jag och Marion tyckte det var lite för seriöst och stelt bröllop.

Och träd i kyrkan?

Men ett vackert brudpar är det.

Och till slut blev det ju till och med puss:)


Ronny fick hem sin grävmaskin igår.

Så nu har jag blivit brädad!

Han putsar och polerar som bara den.

Fast jag fick faktiskt hjälp med städningen innan han gick ut;)


Har städat i uterummet, så där ska mycket tid spenderas:)





Av Iliana - 28 april 2011 19:57

varför ska allting ta sån tid?

Jag hatar att vänta.

Man ska alltid vänta!

Vänta på banken, jobben, plugget, barnen, gubben mm.

Jag vill flytta stallet nu.

Jag vill ha det klart nu.

Jag vill få svar från skolan nu.

Jag vill ha svar från banken nu.

Jag vill veta nu!

Ge mej svaar;)

Av Iliana - 28 april 2011 10:38

Andreas skrev provet igår och körde upp imorse.

Min stora kille!!

Har eget körkort.

Vi hade en bil på gång till honom uppe i Kiruna.

Hade mailat med ägaren och kommit överrens om priset.

Ronny skulle bara ringa på tisdagen och tala om att vi tar bilen.

Då var det en person som precis köpt den:(

Ja,ja, det finns ju fler bilar.




Senare i dag ska Emelie skriva upp för AM-kortet.

Håller tummarna för att hon fixar det:)

Av Iliana - 28 april 2011 10:21

På måndan drog jag o syrran ner mot den stora staden:)

Handlade lite i Mora.

Stannade och åt i Storvik, Lappens värdshus=ohygieniskt och ofrächt:(

Vi såg en kändis där i alla fall;)

Mojje. Hans son har lika ljust och krulligt hår som sin far.


Väl framme så åkte vi direkt till Conny och Bettan.

Det blev en hel del bus med mina kusiner:)

Vi kom till Malin och Ali vid 20tiden, har jag för mej.

De har en väldigt stor och rymlig lägehet:)


Varken jag eller Angela kunde sova särskilt bra.

Klockan halv 5 på morgonen ringer Song.

Hans flyg är minst 5 timmar försenat. De på flugplatsen i Bangkok vet inte när han är framme i Sverige.


Dan efter tar Ronny på sig uppdraget att försöka få fram en ankomsttid, så vi skulle veta när Song landar.

Ronny googlar och till och med kommer in på Kievs flygplats för att hitta.

( Ronny är lite allergisk mot datorer utom när han söker saker på blocket)

Det visar sig att Songs plan kommer in 00.15 istället för 15.05


Jag o Angela hinner gå i en underbar inredningsaffär "Chilli".

Vi hälsar på mormor, skulle hälsa på Tytti angelas farmor, men hon var inte hemma:(

Vi shoppar i Tumba.

Där träffar jag min barndomsbästis "Anton" och hennes dotter Moa av en slump:)

Riktigt roligt:)

Vi vilar en stund hos syrran och äter tacos, mums:)


Det tar 5 timmar från Arlanda till Sågliden.

Jag är hemma 6.20 på onsdagsmorgonen.

Väcker Emelie som ska åka till sin pappa och sen somnar jag.

Av Iliana - 25 april 2011 08:35

Jag och Angela drar till Stockholm idag:)

Hennes älskling kommer med flyget imorgon så vi ska hämta hem honom:)

Vi stannar och sover hos syster Malin.

Moa är jätteledsen för hon vill oxå följa med och träffa moster, för det är så länge sedan.


I natt har jag fått så mycket kärlek, likaså i morse:)

Zigge, katten har varit så kärlekssjuk.

Gosat, spunnit och trampat på mej:)

Han är så mysig:)

Han har förresten fått börjat gå ut:)

Och han kommer som ett skott när hundarna kommer in från hundgården för att få mat:)

Han känner sig nog säker när de är ute.

Han tror ju att han är en hund, står i hallen med hundarna när man kommer in genom dörren=)


Det kommer att lösa sig med stall:)

Jag har fått ett hus här i Sågliden, som vi ska flytta hem:)

Och jag har fått en snickare som gärna kommer och hjälper mej:)


Ha en bra dag:)

Av Iliana - 24 april 2011 11:07

Igår blev vi bjudna på påskmiddag av svärmor. Mamma kom upp och åt med oss.

Gott var det :)


I morse när jag kom ner till stallet, fick jag en otrevlig överraskning:(

Jag får inte ha hästarna kvar där.

Alltså måste jag hitta ett nytt stall snarast.

VAR???

Vi har ett stort uthus, men det är ingenstans som det går att ha hästarna i:(


Snart ska jag iväg att jobba mitt sista pass.


Ha en bra dag

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards