iliana

Alla inlägg under december 2012

Av Iliana - 30 december 2012 23:41

Imorgon hoppas jag att alla människor som tänkt ha fyrverkeri, gör det på 12slaget!
Och inte under hela dagen och kvällen!
Jag är glad att vi bor i skogen.
Men tyvärr är vi inte tillräckligt långt borta från stugbyar med massor av turister.

Vi ska skicka upp vackra ljuslyktor i luften!
Mycket bättre är fyrverkerier!
Jag har ända sen jag var liten varit skiträdd. Brukar sitta under bordet med hundarna.

Så alla med fyrverkerier, visa respekt och hänsyn till alla rädda djur och människor! Smäll bara på 12slaget, om ni prompt måste!

Av Iliana - 29 december 2012 18:43

Hemsk dag...

Av Iliana - 26 december 2012 22:44

Idag har jag kockat.
Oj, vad det kändes länge sedan.
Fast oj vad kul att vara tillbaka.

Min älskade äldsta dotter kom hem ikväll.
Så nu är hela underbara familjen samlade<3

Bjuder på en bild på den anonyma kocken:-)
Syns ju vem som jobbar och vem som sitter och latar sig;-) Haha

Jul

Av Iliana - 25 december 2012 16:38

Blev en lugn annorlunda jul.

Men barnen som är hemma verkar väldigt nöjda  i alla fall med sina julklappar.

Fast nästa år hoppas jag att vi firar tillsammans allihopa igen  


Min älskade make har skottat upp en stor del av hästhagen.

Superbra! Vi fick oss en ridbana  

Idag har Moa och Baldur prövat banan.

Gick jättebra. Goali tyckte det var väldigt spännande att se på.

Så jag och Moa ska tjata lite så kanske det blir en ridbana gjort där på riktigt  

Aj!

Av Iliana - 23 december 2012 23:55

Idag har mamma varit upp o lämnat julklappar.
Kommer att kännas konstigt imorgon när inte hon är här. Var väldigt länge sedan vi inte firade jul ihop om man bortser från julen 2010 när jag jobbade.
Över lag så blir det en annorlunda jul.
Emelie är inte hemma, inga av mina syskon kommer och mamma kommer inte heller ju.
Fast jul blir det ändå, och den blir säkert bra=)

Halkade på en isfläck när jag gick till stallet ikväll.
Tog emot mej med händerna. Kände lite i knät, men ingen fara.
Sen när jag är klar i stallet känner jag smärtan i min "onda" axel.
Kräk!! Bara till att äta värktabletter!

På tal om stallet så är fönstrena fulla av naturens konstverk. Så otroligt vackra bilder av is.
Jag hoppas att bilden laddas ner, de senaste inläggen villig inte bilderna vara med:/

God Jul!!

Av Iliana - 23 december 2012 10:29

Av Iliana - 23 december 2012 10:01

Har inte så mycket att skriva.
Har varit o julhandla med svärmor.
Grattat älskade mamma på hennes födelsedag.
Kollat på elljusspåret som äntligen är klart. Tändes första gången fredagkväll.
Tyvärr så är det hela 19 st som inte lyser! Inte bra! Fast de är sporadiskt utspridda, så det går ända att åka.

Bjuder på bilder från från gran och på mina trötta morgonkompisar<3

Av Iliana - 19 december 2012 23:36

Ha magsjuka alltså!
Men..
Inge större fel på King idag.
Och sessan blev av med sina tovor utan att bli nersövd=)
Så det var bara åka hem och göra lite nytta=)
Har haft trevliga Hans på middag ikväll=) Lammbiffar, potatis o sås blev det. Gott!
Imorgon ska jag och svärmor göra Mora osäkert;)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards