iliana

Alla inlägg under juni 2013

Av Iliana - 29 juni 2013 22:48

Knas när man är säsongare.

Under säsong jobbar man 150 % och ger massa energi.

Sen blir man arbetslös och ska helt plötsligt ner på 0 % och energi tryter, snabbt!

Under ca 2 månader så blir man seg och bekväm. Hittar ett annat tempo.

När säsongen börjar igen, så kastas man ut i ett tempo på 150 % igen.

Nu har det gått ett par dagar i det tempot.

Så nu är min kropp och mitt psyke helt slut...

Fast det är roligt oxå.


Idag har vi haft ett bröllop.

Johan sa mitt på dagen att snart kommer det börja åska och sen går strömmen.

Det åskade inget, men strömmen gick. 2 gånger!!!

Späänande när man ha knappt 2 timmar till middagen ska serveras.

Strömmen kom tillbaka och allt klaffade bra.


Nu är det sängen. Jag börjar jobba 8 imorgon bitti.

Och innan dess ska Baldur lastas, så Ronny kan köra honom och Moa till Särna på ridläger.

Moa ser fram emot det :) Sova över och rida massor och göra en massa annat kul!


Jag ska ta med mej resten av familjen ut och fiska imorgon kväll!


Av Iliana - 28 juni 2013 00:03

Fick en sån bra komplimang idag.
Sa att min son är 20 år
Reaktionen från personen blev:
"Du kan väl inte ha en son som är 20! Du är väl knappt äldre själv"
Tack!! Vad skönt det var att höra :-)

Fast nu, efter ett sent pass på jobbet, känner jag mej som 60!

Moa ringde mej kl 21 ikväll.
Hon berättade att hon tagit in hästarna!
Alldeles själv! Och fixat mat och vatten!
Så om jag var tvungen att jobba till 23-00, så behövde jag inte ta in hästarna eftersom de redan är inne:-)
Det är första gången hon tar in de själv!
Hon börjar bli stor min lilltjej <3<3<3

Av Iliana - 27 juni 2013 17:03

För 2 år sedan blev jag moster för första gången!
Till finaste Ayla.<3
Idag har vi varit och firat henne och fått gotårta:-)

Ayla för 2 veckor sedan vid vårat mysställe!

Idag. Stor god tårta med ljus att blåsa ut!

Ayla och hennes fina föräldrar <3

Grattis mosters gofisa!!

Av Iliana - 26 juni 2013 23:09

Ett inlägg som inte handlar om hästar  

Men dock lite andra djur.

Både trevliga djur som Katten Sessan, och äckliga djur som skator och möss!

Igår så skrämde Sessan både mej och Linus.

Först Linus, genom att döda och lägga en skata inne i hans garage  .

Sen mej genom att ha lagt en död mus i soffan  

Tur Andreas var hemma!!

Så igår var Sessan på mördarturné.

Hon dödade 2 möss och 1 skata!


Idag fick hon vara inne  (mest för att det har hällregnat hela dagen)


Av Iliana - 25 juni 2013 20:56

Jo, men nu så, börjar träningsvärken komma  

På utsidan av låren.

Och i ryggen.


Moa och jag skulle ut och rida idag.

Men jag hoppade ridningen och så gick jag istället.

Kan tycka det är bra att Baldur rids ut själv nån gång ibland.

Hursom helst så hade vi lagt ut bommar, som Moa skulle trava över.

Baldur hoppade över bommarna, lätt som en plätt.

Det gick så himlans bra, så jag höjde upp de ena bommarna. Så det blev ett lågt krysshinder.

Och så duktiga de var.

Moa bara fnittrade, massor. För hon tyckte det var så roligt!

Se filmklippet  

Moa hoppar


Av Iliana - 25 juni 2013 09:32

Nä, har ingen träningsvärk idag.

Lite öm i knäna bara när jag böjer de.

Inget annars.


Tina har varit här på morgonen och verkat hästarna:)

Iväg på ett städpass nu, sen ska jag och Moa ut och rida   



Blev fel på youtube-adressen igår.

Fattas ett V.

Så vi prövar igen:


www.youtube.com/watch?v=NRSfV1u49_A



Ha en bra dag!!

Av Iliana - 24 juni 2013 23:32

Idag har jag och Moa haft våran första hopplektion.

Jag fick rida Solero, en söt fjording :)

När ridlektionen var slut så fick jag fortsätta att rida i den andra gruppen. De som har hoppat ett tag och kan det där.

Fy sjutton vad det var skojigt.

Men fy sjutton vilken träningsvärk jag kommer att ha imorgon...

Moa filmade en snutt när jag hoppade  


www.youtube.com/watch?v=NRSf1u49_A


Av Iliana - 23 juni 2013 22:43

Sov skitdåligt i natt! Jäkla allergi som höll mej vaken.
Så när Moa ropade att Marita var här strax innan 10 vaknade jag...
Oops!
Ner till stallet i morgonrock och ha ut hästarna.
Sen gick jag o la mej igen, och läste ut boken. Rätt skönt att varva ner ordentligt efter helgen:-D
Hela dagen har gått så snabbt pga att jag klev upp så sent.

Alex o Max kom upp på em. Vi fikade lite medans Andreas kollade på Alex dator som dött. Tyvärr så gick det inte att återuppliva den:-(

Helt normalt i den här familjen :-D

Hon är söt, min lilla tjej. Fast idag var hon billig! Efter intensiva dagar med midsommar, kusiner och sena kvällar, slog det över och hon blev hyperaktiv!!
Blev relativt tidigt i säng ikväll. Hoppas min lilltjej är tillbaka imorgon.

Morgondagen bjuder på en rolig spännande eftermiddag.
Ser fram emot den:-)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards