iliana

Alla inlägg under juli 2011

Av Iliana - 31 juli 2011 23:01

Hela hagen är värsta lervällingen:(

Det är verkligen inte kul för hästarna.

Ärligt talat hatar jag sommaren här uppe i fjällen, för det regnar i princip 98% av alla sommarmånaderna.

Nä, för mej kan det gärna vara snö och vínter jämnt här uppe, vill jag ha sommar och värme så kan jag åka till Örebro, Sandarne eller Stockholm, där har de sol och värme.

God natt!!!



PS

Imorgon sticker Emelie till Fårö. Jag vill oxå vara ledig och sticka till sol och värme med familjen


Av Iliana - 31 juli 2011 20:11

Vaknade vid 7 tiden i morse och funderade på var min man var.

Gick upp och hittade honnom i soffan, han blandade lite vilt igår så stackaren var dålig, hahaha!

Väckte Emelie oxå, så hon kom i tid till jobbet;)

Sen somnade jag om en timme innan det var dags att åka till Norge på dop.

En underbar dag med strålande solsken blev det:)

En väldigt bra präst, han pratade om det som hänt i Norge. Om att allt inte är svart eller vitt, rätt eller fel, tro eller inte trol. Att människor måste se över gränserna. Tänka annorlunda. Att vi måste se människan.

Jag är urusel på att komma ihåg detaljer, men det han sa var väldigt fint och man fick sig en tankeställare.


Efter dopet blev det mat och hur mycket fika som helst i bystugan.

   


Min gudson Jacob Magnus Olov med hans föräldrar:)

 

Sen vi kom hem har jag suttit och jobbat framför datorn, ingen rast ingen ro

Imorgon hoppas jag få hem förrådet jag tjatat om i ett år, så jag kan börja rensa ett rum  

Av Iliana - 31 juli 2011 00:34

Lördagen satte jag hela familjen på städning, utom Emelie som hade turen att jobba;)

Har kommit på nya saker vi ska göra här i huset till hösten=)


Efter städningen var klar, åkte vi upp till Grövelsjön för att bada och ev hyra kanot och paddla lite. Men då kom regnet.

Så vi vände hem och slängde oss i soffan, satte fram en massa fika och tittade på Åsa-Nisse dvdn vi köpte härom dagen.


Nu ikväll har Andreas varit chafför åt oss till dansbanan. Jag stannade till vid skolan och pratade med Leif och Barbro. Jag ska få bli gudmor till deras söta lilla son imorgon  


På dansbanan spelar Streaplers. Supermycket folk! Inte så roligt, så Andreas körde hem mej. Nu är han uppe och ska försöka få hem de andra  haha


Har fått höra ikväll att det är många turister här uppe som tycker att jag är en bra person. Och att jag och Ronny är ett superteam tillsammans 

Det känns härligt att få veta.



Ps

Jag skulle berätta vad Marie gjort som jag oxå vill göra.

Det är att överraska min man med en hotellweekend, det är så länge sedan vi var iväg nånstans själva.

Fast han kan ju gärna få överraska mej oxå 

                                                                  ds


Av Iliana - 30 juli 2011 11:45

Jag förstår inte varför mina 2 minsta barn jämnt och ständigt blöder näsblod.

Ofta vaknar de på natten eller på morgonen och det bara forsar blod.

För det är inte lite utan väldigt mycket.

Själv har jag inte gjort det mer än en gång när jag var liten.

Nån som har ett förslag till varför det blöder ofta och mycket?

Av Iliana - 28 juli 2011 23:02

Är så sugen på att göra en Marie;)

Det är lite hemligt än, tror jag, så måste vänta till imorgon och berätta vad det är.


Mina alla barn är hemma:)

Eller nästan. Linus är bortbytt i natt mot Indra;)

(Undrar hur Olov mår efter flera dagar med två 7åringar )


Vi var upp till Grövelsjön i kväll, barnen badade alla utom Andreas som inte var med.

Ronny har värsta ryggskottet:(  Han ojar sig hela tiden, stackarn!


Jag är helt dagvill. Tänkte åka till Sälen och hälsa på Susanne imorgon och åka hem på fredagmorgon till jobbet. Men Ronny tittade på mej och frågade om jag inte visste att det är fredag imorgon?!

Det positiva är: 1 dag till sen ledig:)

Det negativa är: Jag har missat en dag=ingen träff med Susanne:(


Har haft en extra kock i köket idag, och det var tur! För det har varit full fart hela dagen!

Dagens mat har bestått i en omelett till frukost, 3-4 kulor glass med massa noisette så klart 

Och en hamburgare! Verkligen nyttigt....NOT!


Har en kompis som gått ner 8kg sen hon började äta en viss choklad. Och hon har blivit mycket piggare och fått mer energi!

Den ska jag börja med oxå  

Av Iliana - 27 juli 2011 23:57

En supersöt bild på mitt syskonbarn Ayla


  Finns det en sötare unge?!

Av Iliana - 27 juli 2011 23:40


Hästarna Myser

  Jag i Moas nya hatt som hon shoppade på yran     Stolt kusin  

         

John med nya tjejen, lite spinkig kanske?!


  Världens sötaste Ayla<3

  En liten titt på nya klänningen:)

  Emelies klänning, transportskadad  

Hästbajs med en massa flugor  


  Änt it kärlek, så säg   

Av Iliana - 27 juli 2011 21:49

Det var den lönen:(

Har betalat räkningar.

Det vore ju lite roligare om man fick ha kvar de pengar som man betalar och det som blir över efter man betalat går till räkningar.

Fattade ni nåt av det där?! Hur jag menar alltså?


Jag har varit hos Lena och köpt en till snygg klänning;)

Den är svart med en röd pudel på 


Idag har vi haft rekord mycket folk på jobbet, sen jag började där alltså;)

Dan går riktigt fort då:)

Gick väldit bra, speciellt med tanke på att jag har haft en sån huvudvärk hela dagen. Ett tag på förmiddagen var jag tvungen att sätta mej för jag blev så konstig i huvudet.

Svullade lite glass och en massa noisette idag. Inte bra, men så otroligt gott;)


Imorgon ska Andreas åka och hämta Moa och Emelie i Mora  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards