iliana

Alla inlägg under april 2012

Av Iliana - 25 april 2012 21:14

Idag har jag varit ute hela dagen och hjälpt till med elljusspåret.

Jag har mest åkt skoter hit och dit och hämtat grejor.

Jag slapp klättra i stolparna, Larsa gjorde det istället.

Får se om jag måste göra det imorgon.

Är i alla fall helt slut. Skulle vilja gå och sova redan kl 18.

Men det funkar ju inte.

Sen kom jag på att det var slut på bröd, så det var ju bara börja baka efter barnen lagt sig.

Antar att jag får skylla mej själv, då det är min idé att baka istället för att köpa bröd.

Jaja, snart är sista plåten klar och jag får gå och lägga mej med min fruktansvärda tandvärk.


Av Iliana - 24 april 2012 22:15

Har varit ute och ridit på kvällskvisten.

Så härligt att det är ljust så länge.

Men det hade ju varit kul med någon att rida med.

Törs inte riktigt trava när jag har Speedy i handen.

Goali stannar nog men min busiga 28 åring han skulle nog slita sig 

I morgon får Moa följa med på Speedy.


Imorgon ska jag klättra i stolpar 

'Det ska bli intressant!

Av Iliana - 24 april 2012 13:01

Vad skulle du göra om du vann 80 miljoner kronor?

Det är rätt mycket pengar.

Skulle du sluta jobba?

Flytta utomlands?

Vad skulle du gjort?

Linus frågade mej igår vad jag skulle göra om jag vann 80 miljoner kronor.


Spontant skulle jag först ta hit någon som kan göra iordning hagen till hästarna.

Och bygga en paddock.

Och jag skulle se till att få byggt ett stort poolhus med tak som man kan dra bort vid varma sommardagar och dra igen vid regniga blåsiga dagar.

Sen skulle jag förverkliga min affärside´. För sluta jobba tänker jag inte göra.

Jag skulle tömma huset på all inredning ( utom soffan och köksmöblerna) och köpa nytt.

Jag skulle sätta in vatten och toalett i Marygården och bygga gerdesgård runt tomten.


Det finns mycket man kan göra för så mycket pengar.

Av Iliana - 23 april 2012 12:05

Har skrivit prov på morgonen. Tror att det gick bra!

Jag hoppas det ;)

Igår kväll var jag bjuden på avslutningsmiddag på fjällststion.

Har ju hoppat in där och jobbat lite på slutet.

Väldigt trevligt:)


Börjar känna lite panik över att inget är klart i sommar med jobb.

Erbjudandet jag fick är tydligen inte helt säkert att jag får:s

Så jag har skickat en massa ansökningar hit och dit idag.

Samma visa varje vår..

Nä, från i vinter så måste jag bli egen, så jag slipper detta magsår att jämnt jaga jobb:s


P.s

Snön vräcker ner

                        D.s

Av Iliana - 22 april 2012 12:40

Eric Saade!

Jo, men han var bra.

Kan känna att vi betalade lite mer pengar är många andra för att få bra platser. Men så fick vi se mest röven på honom. Det blev lite bättre mot slutet i och för sig.

Moa var i alla fall nöjd!

Igår var det en så seg dag. Är inte van att vara ute och ränna halva natten.


Bjuder på en bild som vi skrattade åt när vi tittade igenom korten 

     

Av Iliana - 20 april 2012 07:32

Följde Moa till bussen. Hon ska cykla idag så hon ska alltså ha cykeln på bussen.

En del chafförer är lite griniga på det.

Men dagens busschaffis var den underbart härliga greken!

Han är stor och bullrig och pratar högt och mycket, en härlig person!

Alla barn gillar honom och han gillar barnen. För nåt år sedan så fixade han julklappar till alla bussbarnen som han delade ut. Och de som inte åkte buss den dagen, skickade han med en kompis.

Tänk om han kunde köra bussen jämnt!


Ikväll smäller det!

Vi, jag o Moa ska till Rättvik och gå på konsert!

Som Moa har räknat ner dagarna!

Ikväll är det dags!


Av Iliana - 19 april 2012 08:31

Jag pluggar och pluggar.

Det är skit bara att internet fungerat så taskigt. Efter support från Glocalnet blev det knappast bättre. Men de ringde upp igår och ska skicka ett nytt modem. Så då hoppas jag att det blir bättre.


Snöar gör det, typ varje dag! Kanske det blir snö hela året 

Här uppe kan det gärna vara det. Vill jag känna sommar åker jag neråt i landet.



Nu ska jag upp och väcka mannen!

Ha en bra dag allihopa!

Av Iliana - 16 april 2012 18:53

Efter helgens kurs så har jag en en superhärlig känsla i kroppen.

Utbildningen var kul.

Första dagen tänkte jag att detta kommer jag aldrig att klara. Men på söndagen, kändes det så bra!

Detta kommer att bli så bra!


Känslan blev ännu mer härlig när jag fick ett väldigt intressant jobberbjudande.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards