iliana

Alla inlägg under december 2010

Av Iliana - 31 december 2010 09:41

Önskar er alla ett gott slut och ett riktigt gott nytt år!!


Jag jobbar hela dagen och kvällen, får förhoppningsvis sluta vid 23 tiden så jag får vara med min älskade familj på 12-slaget.

Snöar det inte för mycket blir det upp i Djupgrava för att se dalens alla fyrverkerier:)


Nyårs löfte tänker jag inte ge, för det hålls aldrig i alla fall:(


Nä, idag blir det skotern till jobbet;)


Hörs nästa år=)

Av Iliana - 30 december 2010 10:17

I kväll kommer min skoter:)

Ska nog börja köra skoter till jobbet;)


Det har snöat och det är inte svinkallt ute:)


Middagen igår blev lyckad:)

Jag gjorde eget kantarellsmör, från egen plockade kantareller:) Gott!!

Emelie var superduktig, hon serverade. Tror att det är nyttigt för henne att jobba. Så hon lär sig ta mer ansvar;)  Och få mer förståelse för hur det är när man jobbar, att man kanske inte orkar allt sen när man kommer hem.


Vi kom överens om att försöka ta oss till Thailand 2012.

Det vore så otroligt roligt om vi kunde komma iväg.

Så nu ska spenderarbyxorna av och jag tror att min ekonomiska man ska få ha hand om pengarna;)


Nä, ha de så bra nu, jag ska fixa lite innan jobbet kallar igen.



Av Iliana - 29 december 2010 08:22

Ledig idag, men fick kliva upp 6.50 i alla fall för att köra dottern till jobbet:(

Tänkte inte jag skulle gå o lägga mej igen, har en del som måste göras idag.

Men gud så trött jag är.

Jaja, gilla läget och hoppa in i duschen så kanske jag blir pigg;)

Hade tänkt hälsa på Alex, men hon är magsjuk. Så det får bli en annan dag.


Ha en bra dag idag folks:)


Av Iliana - 28 december 2010 10:59

Det kändes bättre igår på jobbet.

Handlar nog bara om hormonrubbningarna;)

Fast igår var jag såå trött.

När jag kom hem så gick jag o la mej på en gång. Jag har sovit 12 timmar! inatt.

Riktigt behövligt!

Idag är Johan ledig och då kommer gamla ägaren Lasse upp. Jag gillar Lasse så det ska bli roligt att träffa honom igen:)

Imorgon!

Då är jag LEDIG!!

Jag ska bjuda min familj på 3rätters middag hemma då.

Först ska det bli en skogssvamssoppa med basilikacreme och renkött, till varmrätt blir det älgkött och rostade grönsaker och desserten ska bli pannacotta med hallon ( önskemål från barnen ).

Jag vet, jag är knäpp som ska laga mat när jag äntligen är ledig. Men jag vill ju äta maten jag lagar och sitta tillsammans med min familj någon gång och äta middag tillsammans.


Av Iliana - 26 december 2010 22:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Iliana - 25 december 2010 21:41

Gårdagen, julafton, var en av de allra sämsta dagarna i mitt liv!

Jag jobbade mellan 10-22!!

Det gick relativt bra att jobba, försökte förtränga vad det var för dag.

Sen ringde Linus:(

Han sa att han ringde från sin nya telefon och undrade när jag kom hem.

Då brast det nästan, jag höll på att börja störttjura.

Det är inte meningen att man ska missa sina barns julklappsöppnanden!

Jag har inget emot att jobba på julafton, om man kan få vara ledig på kvällen!

Men det gick bra. Det är ju bara göra det bästa av situationen!

Min man hade sparat några julklappar till barnen som de fick öppna när jag kom hem:)


Flera sämsta dagar har varit när mina stora barn tillbringat sin jul hos pappan.

Men så är det ju tyvärr när man bor i sär, då måste man dela med sig av sina barn;)

Av Iliana - 22 december 2010 08:05

Uppe med tuppen och körde Emelie till jobbet.

Eldat. Borstat Moas trassliga hår  

Alldeles strax ska vi väcka Linus så vi kan titta på Trolltyg i Tomteskogen.

Sen ska vi åka ner till mamma, hon fyllde ju år igår. Hon ska få sin present  

Efter det , ja då är det jobb igen.

Av Iliana - 21 december 2010 21:33

Det blir nog bra ändå!

Idag har jag gjort souvasragu med tunnbröd o rårörda lingon:)

Det var förrätten:)

Sen har jag passat upp på Johan mest.

Jo, visst ja. Har även gjort min ( svärmors) supergoda sill som vi ska ha på julbordet:)


Jag är riktigt nöjd med min lugg, än så länge:)



Jag har klagat på mina arbetstider lite grann ju.

Men faktiskt så har mina barn det värre, de stora alltså.

Emelie börjar 7 hela jullovet och Andreas jobbar från 9.30

Jag kan ju mysa med de små på förmiddagarna medans de stora träffar jag i princip bara på jobbet.

Jaja, det är bara gilla läget!

Imorgonbitti måste jag skjutsa Emelie till jobbet kl 7 eftersom hon inte fixat körkortet än.

Sen ska jag väcka de små och kolla på Trolltyg i Tomteskogen:)


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards