iliana

Alla inlägg under februari 2011

Av Iliana - 28 februari 2011 18:35

Några bilder från en vårdag (idag)

 Speedy & Goali

  Lite gos:)

  Goal Man

  Speedy Bunter

Idag har verkligen varit en underbar dag:)

Andreas har kört skoter och Moa har tolkat på bob efter:)

Linus har kört sin skoter hela dagen och Emelie har varit ute och gått med Zigge,

Sen lurade jag med henne med hästarna.

Hon red barbacka på Goali och jag gick med Speedy. Han var verkligen så pigg och glad:)

Törs nog skritta honom barbacka imorgon:)

  

Speedy, Emelie och Zigge:)


  Moa på snöskor förra helgen

    Busungar från förra helgen 

Av Iliana - 28 februari 2011 11:08

Det är tydligen 25år sedan Palme blev mördad!

Mitt minne av saken är inte positiv!

Ja, jo det är den ju inte hur man än vänder och vrider på saken i och för sig! Det är ju aldrig positivt att bli mördad!

Men ändå!


Jag och syrran var hos pappa den helgen det hände.

Jag var 12år, hur sjutton nu det kan gå till. Jah är ju bara 25!!

Jajaja, på den tiden vet ju alla som växte upp då att det bara fanns 2 kanaler på tv att välja på. Och att barntv började kl 18 och höll väl endast på en halv timme eller något sånt. På helgerna var det helgtv kl 9.00


Jaja, hur som, jag och syrran skulle alla fall sätta på barntvn den där morgonen men den var inställd pga mord på statsministern!!

Det är inte lätt för barn att förstå varför man ställer in en timmes barntv för en politiker!

De hade extra insatta nyheter hela den dagen!!


Vi åkte in till stan och kollade på alla dessa blommor som låg på platsen och jag minns att jag var rädd. Jag kunde inte riktigt förstå hur folk vågade, tänk om man skulle bli mördad!

----------------------------------------------------------------------------------------------


Idag är det en underbar dag ute och jag är ledig!!!




Av Iliana - 28 februari 2011 00:08

Jag, Andreas och Emelie har spelat När och fjärran.

Jag ledde stort, men sen gick Andreas om mej.

Och när jag hade chansen att gå om, ja då var min söta tonåring sjysst och avslutade spelet. Så Andreas vann och Emelie kom sist, jag tvåa:)


En lite tråkig parantes i bloggen  att berätta om ett spel.


Nu är det sängdags!!!

Av Iliana - 27 februari 2011 21:25

Världens bästa Andreas, min älskade son, har kommit hem  


Och efter att ha jobbat hela dagen så kommer jag hem till ett hus som faktiskt fortfarande är städat  


Nu har jag 2 dagar ledigt, vi hade tänkt att åka till "sätern"men det verkar inte bli av.

Så vi får hitta på något annat.


Lite VM måste vi ha med:

Marcus Hellner, vilken kille!

Från att verkligen ha kämpat i 1.5mil med skitvalla på skidorna och ligga på 28de plats.

Sen vid skidbyte kämpa sig upp i ledningen för att till sist sluta som 6:a, det var strongt gjort!!!


Nu ska jag spela spel med mina stora barn  


Av Iliana - 26 februari 2011 22:48

Speedy mår bra idag:)

På förmiddagen så var det pulkaåkning för barnen. Terese och Emelie höll i det:)

Jag lyckades lura med Anette på 2.5km skidtur under tiden. (Jag har tjatat hela förra vintern att hon skulle bli med)


Jag har hittat ett sätt som får mina barn att städa:)

Jag skrev upp en massa saker som behövdes göras och sen numrerade jag de och fixade lappar med siffror på:)

Dra en lapp och gör det:)

Funka skitbra!!!


Bjöd svärföräldrarna och mamma på tacos och melodifestivalstittande:)

En trevlig kväll:)

Puss på er;)


På tal om melodifestivalen, så tyckte jag att Nicke Borg var bäst!!


Nä, god natt imorgon jobbar jag 7-21!


Av Iliana - 26 februari 2011 14:01

Vill aldrig mer vara med om det!

Vilken jävla mardröm!

Gårdagen innehöll nog nästan allt, irritation, glädje, skräck, tårar, oro, lättnad.

När jag öppna dörren och skulle ta in hästarna, så kom bara Goali.

En snabb blick över hagen visade Speedy liggandes fastklämd mellan husväggen och snöraset.

Hur länge han legat där vet vi inte. Sist jag såg honom var när jag åkte från jobbet strax före 15. Jag kom till stallet strax efter 20.

Han har definitivt legat där några timmar i alla fall.

Han var trött, iskall och utan ork.

Ringer efter Ronny o svamlar och gråter, han kom som skjuten ur kanon.

Ronny börjar gno han och försöka få upp värmen, jag springer o hämtar täcken och spadar och börjar gräva. Ronny ringer svärfar som kommer och inser att vi behöver H7-an (grävmaskin)

Jag ringer och stammar nånting till Larsa, så han, Anette och Tim kommer.

Alla gnor Speedy, och vi försöker att dra upp honom, men han orkar inte.

Jag är i chocktillstånd och irrar faktiskt mest omkring, klappar och pratar med Speedy springer som en yr höna, ringer vetrinären Anders Haugen som som tur är har jour. Tänk om det hade varit någon i Elverum eller Trysil, hu hemska tanke.

Anette lyckats gräva sig under Speedy så hon o Ronny får igenom stroppen.

Ingemar drar fram honom och de får upp honom, men han är så svag så han bara ramlar ihop. De får upp honom igen, men samma sak, han ramlar.

Jag ringer Haugen igen, han är på väg.

Samtidigt lyckats Ronny, Anette, Lars-åke och Tim få upp honom. De lyckas få in honom i stallet genom att stödja upp honom.

Ingvor har hunnit ner oxå, alla hjälps åt att gno Speedy med hö och försöka få upp värmen på honom.

Svärfar tar tag i hagen och säkrar den.

Haugen kommer och lyssnar på hjärta och mage. Allt låter bra. Speedy får kortisonsprutor för att förebygga korsförlamning.


När jag kommer hem igen kollar jag telefon för att få någorlunda tidsbegrepp. Mellan 23-25 min tog det från att jag hittade honom i hagen tills han var uppe på benen. Det kändes som vi höll på i flera timmar.

Var till stallet och kollade till honom kl 3 i natt, då var han trött med såg ut att må bra.

När jag hade ut de idag så gick han fram och tillbaka en stund, tog lite hö kom o tittade på mej sen rullade han sig och tittade på mej, ungefär som för att tala om att det är ok, matte.

Min kloka underbara häst!!


Ett stort tack till underbara Anette, Lars-åke och Tim, till min underbara man Ronny och till den bästa sväfadern man kan ha, Ingemar!!

Utan er vill jag inte veta hur det hade gått!!

Av Iliana - 25 februari 2011 14:56

Tänk att ett telefonsamtal kan få mej på såå bra humör:)


Livet är härligt:)



Av Iliana - 25 februari 2011 14:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards