iliana

Alla inlägg under januari 2012

Av Iliana - 13 januari 2012 17:26

Har en jävligt billig hund!!

Och en halt kattunge:(

Av Iliana - 13 januari 2012 08:01

Så trött idag  

I natt har Moa haft mardrömmar.

Det hele slutade med att Ronny fick gå och lägga sig i Moas säng.

För att annars blev det alldeles för trångt och varmt.

Pga att katterna tar så stor plats i sängen  !!

Av Iliana - 12 januari 2012 20:22

Är inte bästa E-type i Sälen ikväll då?!

Vem missar det igen då?!

Jo, just det. Jag!!


  

Av Iliana - 12 januari 2012 14:50

Jag är helt otrolig!

Helt hopplös!

Som jag har letat efter ett väldigt viktigt papper idag!!

Vänt upp och ned på hela kontoret.

Smarta jag hade ju lagt de i i ett stort kuvert troligtvis för att jag inte skulle tappa bort de. MEN, det stod någon helt annan avsändare på den, så jag öppnade den inte alls.

Det var först när jag skulle sätta in de i pärmen som jag upptäckte de!!

Blir galen på mej själv!!! 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Igår var jag i alla fall på kören 

Det är så kul att sjunga. Man blir så glad!!

Av Iliana - 11 januari 2012 07:12

När man har bebis, då är kroppen inställd på att få för lite sömn.

Man klara av det på ett annat sätt än efter barnet fyllt 1 år.

De senaste nätterna i det här huset är mardrömsnätter.

För 2 barn!

Och pappa duger så klart inte! Bara mamma!!

Natten har varit så jobbigt. Det börja med att Linus inte kunde somna pga av läskiga tankar, som mördare etc.

( Han har inte sett nåt läskigt, det är väl de här vardagsnyheterna om mord och misshandel som spökar)

Han somnar och sover till strax efter 3, då är det bara upp igen.Får honom till min säng. Precis när jag håller på att somna om, ja då kommer Moa. Bara följa med henne tillbaka och natta henne. Tillbaka i sängen så snarkar gubben så jag inte kan somna om  (han brukar inte snarka)

Linus vaknar oxå av snarkningarna och jag får bädda ner han i sin säng igen.

Somnar tills slut för att vakna av klockan 1.5 timme senare. Med huvudvärk!

Så nu går jag och lägger mej igen!

Av Iliana - 10 januari 2012 15:26

Vet ni om att byråkratin i detta land är bara för mycket!

Man ska krångla till det ordentligt för alla.

Pga att det betalats in en räkning på fel ocrnr, så har radiotjänst skickat vidare till kronofogden.

Fast det finns ingen skuld, däremot finns det ett tillgodo på över 300 kr!

Men radiotjänst kan ju inte göra något, utan man ska skriva en klagan och skicka till kronofogden.

Och alla vet att kronofogden inte kan göra något utan en klagan eller att företaget dragit tillbaka skulden.

Som radiotjänst alltså vägrar!!

BMI

Av Iliana - 9 januari 2012 21:09

Har varit till läkaren med mina eksem idag.

Vilken tid det tar en sån här resa. Åkte strax efter 10 och var hemma 15.

Känns som hela dan hade gått. Jag som hade saker att göra.

Hur som, fick jag i alla fall kortisonsalva att smörja 2 ggr om dagen.

Frågade även om det fanns nån hjälp att få ang mina viktproplem.

Det fanns det inte, för mitt BMI var "bara" 27. Och för att få hjälp måste man ha över 30 eller 28 och diabetes.

Någon dietist fanns inte heller att tillgå. Och sockerberoende ja det fanns ett läkemedel som tog bort sötsuget. Men det drogs in för 2 år sedan för att de kunde ge hjärtklappning.


Så, med den här takten som jag går upp i vikt så lär jag snart ha ett BMI på över 30 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag skulle vilja skriva något om den där idioten till pappa som lämnade sin 10åriga son att gå hem till Stockholm från Uppsala, för att han spelade dåligt.

Men jag blir bara så jävla förbannad!

Av Iliana - 8 januari 2012 22:46

Ja, idag har jag tvingat min stora dotter att leka med mej!

För det är sån jag är!

Jag leker tills mina barn bönar och ber att få sluta.

Som tex den där vintern jag var tvungen att muta Moa att stanna ute längre och åka bob med mej, ända till hon säger att en gång till, sen mamma går vi in 

Så idag har jag klängt på min Empa alltså  

Först var vi ute och red barbacka. Det var så vackert med en nästan full måne på himlen 

( skulle lägga in en bild, men det funkade inte )

När vi kom in igen så hade vi dansmaraton. Den lilla skitungen vann varje gång  

Hon åker imorgon bitti igen och kommer inte hem förrän om 3 helger, så jag ska öva en massa 


Nu ska jag lägga mej och fortsätta läsa Nora Roberts "På slaget tolv"    

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards