iliana

Alla inlägg under januari 2013

Av Iliana - 10 januari 2013 21:41

Drog till sälen i morse.
Jag och Susanne stack ut i längdspåret efter en lättare lunch.
7.7 km blev premiärturen för mej. Kändes ändå bra.
Efter duschen tog vi bussen till Högis på afterski.
Jägermaistern höll oss sällskap på bussen, som Mats körde.
Partypolarna spelade, väldigt bra musik.
Susanne bjöd på en Irish coffee, eller vAd vi nu ska kalla de.
Mats kom och hämtade oss.
Tillbaka i stugan blev det mat och tärningsspel.
Jag förlorade:-S
Nu sitter vi och ser på elden=)

Av Iliana - 8 januari 2013 18:50

Idag var det 3 barn som red på Baldur.
Max fick börja rida. Han hade ett stort leende hela tiden. Lilla charmkillen;)
Sen red Indra, gick superbra idag med.

Alex red på Goali, han behöver så mycket mer träning. Fast han funkar bra på banan, så det är bara nöta;)

Moa red efter Indra

När Moa var på ridskolan i våras, vart jag väldigt imponerad av en pytteliten tjej som red en ponny. Tyckte hon var väldigt duktig.
Kan nu säga att jag blir mer och mer imponerad av min dotter för varje gång hon rider. Hon kämpar verkligen och blir bättre för varje gång.

Idag har hon prövat att sitta ner i traven, både med och utan stigbyglar.
Första gången gick Baldur upp i galopp=) Sen gick det bättre.

Imorgon börjar skolan, så nu blir det ett par dagars vila för Baldur.
Behöver en strålkastare på ridbanan...

Tack Alex och Max för en trevlig dag=)
Speciellt tack till Max som hjälpte mej att fylla på hö åt hästarna<3

Av Iliana - 7 januari 2013 21:24

Aningen seg dag.
Indra kom och lekte med Moa idag. Hon fick vara med när Moa skulle rida.
Jättebra, Indra fick värma upp Baldur. Moa gick bredvid och förklarade hur man rider, styr och hur man sitter;)
Sen var det Moas tur, blev en ordentlig genomkörare, både Moa och Baldur blev svettiga=)
Sen fick Indra skritta av honom.
Imorgon ska Moa få rida utan stigbyglar, för att få lära sig att sitta bra i sadeln;)

?-------------------------------------

Har haft ett styrelsemöte nu ikväll, gick bra. Snart är det dags för årsmöte igen.

Nu ska hästar in, hundar ut sen ska jag lägga mej!

Av Iliana - 7 januari 2013 21:24

Aningen seg dag.
Indra kom och lekte med Moa idag. Hon fick vara med när Moa skulle rida.
Jättebra, Indra fick värma upp Baldur. Moa gick bredvid och förklarade hur man rider, styr och hur man sitter;)
Sen var det Moas tur, blev en ordentlig genomkörare, både Moa och Baldur blev svettiga=)
Sen fick Indra skritta av honom.
Imorgon ska Moa få rida utan stigbyglar, för att få lära sig att sitta bra i sadeln;)

?-------------------------------------

Har haft ett styrelsemöte nu ikväll, gick bra. Snart är det dags för årsmöte igen.

Nu ska hästar in, hundar ut sen ska jag lägga mej!

Av Iliana - 7 januari 2013 00:06

Idag kom Anette med trimmern.
Bobbo skulle bli av med trasslet i under pälsen. Han var jätteduktig!
Och det fanns en helt ny hund under all päls, en supersöt liten hund=)
Tack Anette för hjälpen<3

Sen var det dags för Moa att rida.
Hon har bestämt sig för att det är dags att lära sig galoppera.
Hon lyckades få upp Baldur i galopp en gång. Några meter.
Men det var lite skräckblandad förtjusning tror jag;-)
Det blev nästan 2 timmars ridning.
Körde lite balansövningar, det behöver Moa;)

Tänkte premiäråka elljusspåret ikväll, men arslet var för tungt så jag kom inte ur soffan:-S

Av Iliana - 5 januari 2013 23:41

Jobbat idag.
Hem en snabbvända för att hinna säga hej då till John och Marion som åker imorgon bitti.
Väldigt trevliga människor.

Ikväll fick vi in en liten annorlunda beställning.
Nämligen en ren som ville ha paprika!!
Klart renen som heter Rufus fick paprika=)
Och han åt upp allt;)
Vi har haft 2 småtjejer på hotellet och den ena släppar med sig sin gosedjursren på varje middag och just idag ville renen ha paprika=)
Gissa om de skrattade när jag kom ut med fatet=)

Haha, härliga gäster!

Av Iliana - 4 januari 2013 08:29

Är inne i en intensiv jobbperiod.
Så jag hinner inte så mycket mer.
Jobba, ta hand om djuren, träffa min familj små korta stunder och sova.
Min man jobbar oxå jättemycket, så honom ser jag ännu mindre av.
Varken orkar eller har nåt att blogga om.
Så återkommer....

Av Iliana - 1 januari 2013 00:52

             


Nyårsmenyn bestod av:

Toast Skagen =)

Snittar

Sill, ägg och potatis

Björn ( guu så gott!!!)

Tjälknul

Skinka

Lammfilé, älgfilé. fläskfilé, kantarellsås och potatisgratäng

Chokladfondant


Tror alla blev mätta  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards