iliana

Alla inlägg under januari 2014

Av Iliana - 19 januari 2014 23:28

För 21 år sedan blev jag mamma för första gången. Till en helt perfekt liten pojke.
Känns som tiden gått så snabbt..

Igår hade vi kalas för Andreas. Då kom mormor, morbror o Line, moster A och kusin A, farmor I och farfar I.
Smörgåstårta, rulltårta med jordgubbsgrädde och kola/daim/banantårta smakade bra ;-)

Idag fick Andreas smörgåstårta på sängen med skönsång och paket.
Så har vi spelat bingolotto och ätit grädd/chokladpuddingtårta ikväll:-)
Vi vann inget...

Av Iliana - 17 januari 2014 22:10

Så tror jag på allvar att jag ska slänga ut våra datorer!
Sen gubben kom hem har han suttit konstant nästan framför datorn!
Sen döttrarna kom hem har de suttit vid antingen datorn eller tv:n.
Äldsta sonen sitter även han framför datorn.
Linus är inte hemma så han vet jag inget om...

Själv har jag lagat mat, tacos.
Bakat smörgåstårta, kolatårta och rulltårta.
Varit ute med hundarna och tagit in hästarna.
Nu ska jag lägga mej, fast först hänga upp tvätten.
Imorgon hoppas.jag ha energi kvar för att färga håret. Behöver verkligen det!


Av Iliana - 16 januari 2014 23:44

Precis när man ska till att somna så kommer man på nånting.
Tex att man haft fel inställning!
Just till att den där dagen man helst vill hoppa över. Bara glömma bort. Kommer närmare och närmare...

Nä, nu ska jag ändra inställning!!
Nu ska jag njuta och ta tillvara på detta år!
Mitt 40-åriga levnadsår!
Positiv och lycklig!
Glada bilder ska det bli!

(lovar inte att det kommer att fungera, men ska försöka)

Min fina underbara son!!
Han fyller 21 år på söndag!




Mycket snö Vi har va?! :-D

Av Iliana - 13 januari 2014 19:46

Usch vad jag är trött o grinig idag
Inte alls roligt.
Inte alls roligt när vissa barn (mina) tycker att det är helt okej att skita i att lyssna på sin morsa när hon säger åt de att sluta tjafsa o jävlas med varann. HELA TIDEN!!!
Inte kul när rosten inte vill vara med och behöva hosta i ett...
Tror jag ska ta en Zoloft, är den tiden i månaden...

Mina katter har saknat mej <3

Av Iliana - 12 januari 2014 23:48

Drog till Stockholm efter jobbet i fredags.
För att hälsa på min gudmor som flögs till Sverige från Frankrike. Hon har fått blodförgiftning. Så jag kände att jag ville ner o se hur det var med henne!
Hon mår efter omständigheterna rätt bra.
Hann med att hälsa på mormor oxå<3
Och pappa o Jaana bjöd på middag på lördagen.
Så god middag!!!
Lammrostbiff, potatis och champinjonsås.
Lammrostbiffen var gudomlig!!!

Efter trevlig middag hos pappa o Jaana och mina småsyskon så åkte vi på bio.
Hundraåringen!
Ja, vi tyckte den var väldigt bra!!!

Innan vi lämnade staden så fika Vi hos syrran. Och kramades med mosters gokillar <3

Hittde lite gamla kort i huset vi bodde i:-)
Överst är min gammelfarfar och hans dotter, min gudmor
Och sen min vackra gudmor!

Överst är min faster. Snygging!
Under är min andra faster, jag är väldigt lik henne. Tyvärr så finns hon inte sen många år tillbaka längre.

Av Iliana - 6 januari 2014 17:20

Blev en kort skotertur till stugan.
Hundarna fick följa och sitta i pulkan.
Helt okej tycker de.
Sen är det så mysigt att springa i djupsnön framme vid stugan.
Och det märks här hemma nu! Alla snöbollar de dragit med sig i pälsarna in har smält, så det är vattenpölar överallt...

Av Iliana - 5 januari 2014 23:09

Hostar och hostar! Värst är nätterna.
Cocillana hjälper nada!
I natt gick jag upp för att resten av familjen skulle slippa bli väckt av mina hostattacker.
Vilket resulterar i att jag orkar inte mycket på dagarna...

Idag for jag och Moa till Orsa ridklubb. Första lektion för grönt kort idag.
Så klart fick jag värsta hostattacken när det började. Så det var bara att gå ut ur rummet.
Moa sa att jag missade mycket viktiga saker, fast det hoppas jag inte...

Jäkligt jobbigt att köra 2x20 mil när man inte är hundra frisk än...

Nästa gång är om 3 veckor.

Av Iliana - 3 januari 2014 21:58

I natt kom febern.

Så idag har jag legat i soffan hela dagen, slumrat och kollat på tv. Skidor och skidskytte.


Snygg-Erik, läkaren, lyssnade tydligen inte när jag pratade med honom om hur jag mår och att Cocillana inte fungerar på hostan. För det var den han skickat på recept till mej som Ronny hämtat ut åt mej idag...

 Nä, blä för det här!!! Hoppas värsta dagen var idag, så att det bara blir bättre nu!!!


Vi tar lite uppiggande bilder från nyår istället:)

                 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards