iliana

Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Hur många riktiga vänner har du på fb?

Av Iliana - 6 januari 2011 10:42

Är det inte hemskt att en person kan skriva  "nu har jag tagit alla mina tabletter snart är jag död"och INGEN av hennes vänner på facebook tar det på allvar?!

Utan de skriver hånfulla kommentarer.

Ingen ringer henne och kollar vad hon håller på med?

Ingen ringer polisen.


Egentligen, hur många riktiga vänner har man på facebook??

Hur många har du?

Jag vet att jag har då inte många!

De flesta är ytliga som bara hör av sig när de vill ha någonting, som inte skulle ställa upp om det egentligen gällde.

Jag tror att man är vän med varandra på grund av att man är så in i norden nyfiken.

Jag med;)


 
 
Ingen bild

MB

6 januari 2011 11:53

Jag håller med dig. Jag är nyfiken som fan men beslutade för ngn vecka sen att rensa lite. Varför ska jag vara kompis med min brorsas kompis som jag typ träffat 1 gång? Facebook är ju meningen att vara ett kontaktsnätcommunity och jag behåller dom som jag inte känner särskilt väl men som kan komma att "behövas" ngn gång i framtiden.
Helt sjukt att INGEN bryr sig om att ngn håller på att ta livet av sig.. Kan hända att man inte riktigt tror på det om det läggs ut på en fb-status..

 
Ingen bild

Leif

6 januari 2011 12:54

men vem skriver så på fb liksom från början? borde lägga in sig ist.... å vem skulle på ta det på allvar? för inge gör väl så kan man tänka.... å jag e också nyfiken! :)
men hur många "riktiga" vänner har du i verkliga livet?

 
Fia

Fia

6 januari 2011 14:52

Ni har lite olika stavning du och min dotter..vi har 2 "l" men det har ingen betydelse kanske(?)
Jag var 100 på att vi väntade en pojke så när min svärmor sa "Ja..tänk att jag har 13 barnbarn men inte en enda som är döpt efter mitt andranamn illiana.
Då sa jag i stundens hetta och för att lyckas undkomma en pinsam tystnad att "men du..OM vi får en flicka så får hon heta Illiana efter dej.."
Hon blev jätte glad och jag fick ett litet + poäng av min svärmor som igentligen inte tycker om mej alls... :)
Vi fick en flicka och hon fick heta Nike Illiana, jag gillar båda namnen mycket. :)
Du heter Iliana i förnamn?
Vet du vart namnet kommer ifrån och dess betydelse??
Ha en fin dag!

http://www.familjenskoglund.blogg.se

Iliana

6 januari 2011 14:58

Jag kollade upp det ordentligt när jag var ung, då jag ville heta som alla andra:)
Det kommer från ätten "von Gädda".
Betydelsen kommer jag inte ihåg, men det stog med i svenska förnamn- boken.
Jag heter det i förnamn. Och tycker om det;)

 
Iliana

Iliana

6 januari 2011 14:55

Jag tror att den här tjejen mådde så väldigt dåligt att hon inte fattade att hon behövde hjälp. Att genom fb få någon annan att reagera och slippa själv?! Jag vet inte.
Jag skulle definitivt inte skriva så personligt, utan ta kontakt med min familjen och de nära vänner jag har.
På tal om "riktiga" vänner, så har jag inte många irl. Men de jag har är de som jag litar på till 100% :)

http://iliana.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iliana - 10 maj 2015 23:09

Vaknade och det snöade ute. Vitt igen... Men solen kom fram och smälte bort det och det blev en underbar söndag. Jag hade räknat med en skitdag, så jag kunde vara inne och vika tvätt och städa upp lite. Nu blev det ju inte så ? Har haft skru...

Av Iliana - 4 maj 2015 23:12


Idag fick hästarna sommarskor på ? Perla passade på att lipa under tiden ? I morgon blir det en tur med bilen igen... Vi åkte ju BARA 170 mil förra veckan ? Annars då?! Jo, kan inte annat än skratta åt hur vissa människor är ? ...

Av Iliana - 27 april 2015 23:46

Ikväll har det varit små stjärnorna. 11 bidrag med 21 barn. Tycker alla är så duktig, och modiga!!! Det är synd att inte alla kan få vinna. Moster Alla hade sminkat Moa, så hon blev supersnygg ;-) Bästa Ayla följde även med :-) ...

Av Iliana - 26 april 2015 20:07


Idag har jag hunnit med mycket. Efter frukosten så åkte vi över till "sätern ". Har tänkt rida dit i sommar, så vi åkte över med stolp och tråd. Så underbart på fjället, helt underbart före, fast det regnade hela natten. När vi kom hem, hjä...

Av Iliana - 25 april 2015 15:50

              Nu är hon på väg, Sassy, Moas nya ponny. Äntligen!       Men hon kommer fel dag! Har haft superstora problem att hitta en vikarie åt mej. När jag väl fått tag i en, så kommer inte ponnyn då. Utan det drog ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards