iliana

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Iliana - 21 oktober 2012 22:35

Kanske behövdes lite yngre i hagen.
För Speedy har då blivit väldigt mycket piggare sen Baldur kom i går.
Det är bra. För hans blodcirkulation!
Inge feber idag har han heller:-)
Och mindre svullen i benen.

?-------------------------------------

Ikväll lyxade vi till det med pizza från Grillen!
Mmm, gott. I alla fall en stund innan matkoman satte in.

Av Iliana - 21 oktober 2012 12:25

Moas första erfarenhet att ramla av en häst idag.
Baldur orolig och reste sig på bakbenen på gården med Moa på ryggen, Ronny höll i och jag spände upp stiglädret. Moa lite panikslagen och släpte inte tygeln och jag som höll i henne för att lätta på fallet.
Mitt utanför svärföräldrarna!
Och, ja! De tittade på!

Moa blev så klart rädd, men hon gjorde inte illa sig.
Så upp i sadeln igen, och iväg. Fast jag hade grimma på.
Sen gick det bra. Skritta och trava utan problem.

Nu står Baldur ute i hagen med de stora. Speedy har talat om att han inte ska komma och tro att han är någonting. Bitit han i röva och fjanta sig. Goali är då så feg, så han har inte vågat sig fram än i hagen.

Hoppas att eftermiddagsturen går bra oxå:-)

Av Iliana - 21 oktober 2012 00:29

Idag har jag, Angela, Moa och Ayla varit i sågmyra och shoppat.
Riktigt roligt=D
Gör jag gärna om;)
Billigt och bra.
Sen drog vi till Borlänge och hämtade Baldur.
På väg hem så stannade vi på tuvan och åt pizza med Olov och Maja:)

Strax ovanför trängsletdammen hade det snöat och snöade fortfarande.
Så mycket slask och snö i vägen.
Spårigt och jävligt. Gick inte att köra fortare än max 30-40 km, annars släppte det direkt.

Kändes som om vi aldrig skulle komma fram och hem.
Nä, fy! Detta var nog det värsta jag kört i nån gång!

I stallet hade Linus och Ronny överraskat oss med att förbereda inför Baldurs ankomst:)
Speedy och Goali stod inne. Speedy var inte ett dugg intresserad av Baldur.
Det var däremot Goali! De luktade på varann och pep bägge 2. Goali hade inte tid att ära alls.

Speedy har strax över tempen han ska ha, så han är bättre. Men han är fortfarande väldigt svullen och väldigt vinglig:(
Han har 2 dagar kvar på pencillinet, sen hoppas jag han mår såå mycket bättre!!

Nä, nu är det dags för sängen!
God natt <3

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards