iliana

Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Jag Egoisten

Av Iliana - 11 mars 2011 21:48

Jag och Andreas var ner och handlade på byn idag.

Vi hörde på nyheterna om tsunamin i Japan.

Jag tycker att det är så himlans hemskt.

Måste det finnas naturkatastrofer?

Jag vet att det är en fruktansvärt barnslig fråga, men varför finns de?

För att vi människor förstör jorden?!

Jag tänker på alla dessa människor som dött eller mist en familjemedlem/vän.

Mist sina hem.

Det är hemskt.

Jag tänker på att Andreas sagt att han vill åka till Japan och studera.

Jag tänker på min syster som är i Thailand, kommer det en ny tsunami dit?

Det är egostiskt, jag vet.

Här har en massa människor mist livet och jag tänker på de mina.

Men jag kan inte rå för det.

Jag vill inte att min son ska till Japan. Inte heller till USA, där det oxå förekommer en massa naturkatastrofer.

Jag vill att Angela tar Song och Emil med sig hem, så inget händer de.

Jag vill att vi här i Sverige ska vara skyddade från allt hemskt, men det är vi ju så klart inte.

För allt som händer i världen påverkar oss.

För även om vi inte pratar om det, så påverkas vi om alla hemskheter.


Nej, jag kommer inte att hindra mina barn från att resa.

Men jag kommer att vara så orolig om/när de gör det.

 
 
Ingen bild

biglilsis

11 mars 2011 23:48

Puss! Du funkar nog ganska så som vi andra. Eller som de flesta iaf. Ego om de våra.

 
Ingen bild

Emil

12 mars 2011 07:02

Va söt du e gumman! <3 Klart det inte är egoistiskt. Jag tänkte samma sak igår. Vilken tur att det inte hände här i Thailand igen tänkte jag. Va lite hypad igår å lite orolig. Men om 12 dagar e vi hemma och e skonade från såna här naturkatastrofer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iliana - 10 maj 2015 23:09

Vaknade och det snöade ute. Vitt igen... Men solen kom fram och smälte bort det och det blev en underbar söndag. Jag hade räknat med en skitdag, så jag kunde vara inne och vika tvätt och städa upp lite. Nu blev det ju inte så ? Har haft skru...

Av Iliana - 4 maj 2015 23:12


Idag fick hästarna sommarskor på ? Perla passade på att lipa under tiden ? I morgon blir det en tur med bilen igen... Vi åkte ju BARA 170 mil förra veckan ? Annars då?! Jo, kan inte annat än skratta åt hur vissa människor är ? ...

Av Iliana - 27 april 2015 23:46

Ikväll har det varit små stjärnorna. 11 bidrag med 21 barn. Tycker alla är så duktig, och modiga!!! Det är synd att inte alla kan få vinna. Moster Alla hade sminkat Moa, så hon blev supersnygg ;-) Bästa Ayla följde även med :-) ...

Av Iliana - 26 april 2015 20:07


Idag har jag hunnit med mycket. Efter frukosten så åkte vi över till "sätern ". Har tänkt rida dit i sommar, så vi åkte över med stolp och tråd. Så underbart på fjället, helt underbart före, fast det regnade hela natten. När vi kom hem, hjä...

Av Iliana - 25 april 2015 15:50

              Nu är hon på väg, Sassy, Moas nya ponny. Äntligen!       Men hon kommer fel dag! Har haft superstora problem att hitta en vikarie åt mej. När jag väl fått tag i en, så kommer inte ponnyn då. Utan det drog ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards