iliana

Alla inlägg under juni 2011

Av Iliana - 16 juni 2011 10:15

Vad jag har sterssat de senaste dagarna, mer än normalt.

Det har varit jobb och sen hem en snabb sväng för mat för att sedan träna på uppträdandet vi gorde för barnen.

På tisdagen var det dags för premiären, och så duktiga de var, alla!!

Det flöt på och blev succe 

 Sen blev det hem och fixa förberedelserna för examensdagen såsom tårta, tjälknölen, salladen, knyta blommor mm.

Kom i säng halv 2.


Igår var Emelies stora dag.

Jag grät.

Efter kyrkan så kom jag till slut på att jag glömt hennes skylt hemma!

Jag har aldrig kört så fort at o fram nån gång och jag kommer aldrig mer att göra det igen!

Jag missade dansen på taket och jag missade utspringningen 

Fast jag har fått se dansen både från Per och ett klipp på fb 


                             


 

Andreas och småbarnen ute o raggar  



Är ledig idag, och vakna så klart med huvudvärk 

Har hur mycke som helst som måste göras:(

Av Iliana - 13 juni 2011 19:30

Har fått med mej Marie på jobbet på min diet:)

Så bra, då kan vi peppe varann:)

Har ett jäkla sötsug, men inte fuskat=)

Av Iliana - 13 juni 2011 08:12

Ok, då kör vi en gi-vecka då.

Är verkligen behövligt efter alldeles för mycke glass;) o annat onyttigt.

Vägde mej i helgen och har gått upp nästan 3kg!!

Det kommer inte att bli lätt, så jag kommer att behöva hjälp o stöd för att inte trilla dit.

Har även börjat äta rosenrot, får hoppas det hjälper mot tröttheten.



Av Iliana - 12 juni 2011 22:12

Jag brukar koka eget myggmedel till hästarna.

Men förra året hittade jag inte mitt braiga recept, utan fick pröva något annat. Och det var inte alls lika bra.

Finns det någon vänlig själ som har ett bra recept? Som vill dela med sig?

Behövs verkligen myggmedel nu!

Av Iliana - 12 juni 2011 17:45

Linus och Moa badar.

Emelie är på sitt rum.

Gubben har fastnat i en bok.

Jag har tråkigt.

Har gjort både rabarberpaj och rabarberkräm.

Pajen är uppäten  och krämen blir till kvällsmat.


Av Iliana - 12 juni 2011 09:26

Igår var det en vecka sen jag gjorde illa foten.

Jag har fortfarande ont.

Mest på morgonen och på kvällen.

På dagarna går det rätt så bra, men på kvällen är den svullen och värker.


Igår kom Linus o sa att jag var tvungen att komma fort, det var nåt konstigt med hundarna.

Ut för att kolla i hundgården och där satt Zita och King fast i varann, ända mot ända.

Jamen då fick de sig ett nyp då, äntligen! Puckohundar!!!

Det måste finnas något som tar bort skenlöpet.

För så här kommer jag inte att orka ha det med morrande, gnällande, ylande hundar flera gånger om året.


På tal om ingenting så ska jag nog satsa på att bli politiker.

Det behövs i den här kommunen.

Fast vete sjutton i vilket parti?

Av Iliana - 11 juni 2011 21:57

Andreas har kommit fram till Per.

Skönt  

Då behöver jag inte vara orolig längre  

Ca 13 timmar tog det att köra från Kiruna till Hofors för honom.

Bra kört av honom, min duktiga son 

 Längtar till tisdag för då kommer han hem 



Måste ju tala om att när jag skulle ta in hästarna stod de redan i sina boxar inne i stallet.

Hade nämligen dörren öppen ifall det skulle bli massa regn, så de ev kanske skulle traska in o ta skydd.

Och de hade de gjort  

Men oj vad mycket mygg det är!

Smörde in hela de i hästsalva, stackarna.

Hade jag råd skulle jag köpa en myggjagare så de slapp dessa otyg!

Av Iliana - 11 juni 2011 21:33

Har haft en härlig dag även fast det åskat och regnat emellanåt.

Dagen avslutades med att vi åt grillat i uterummet och lite lördagsmys på det 

                   

Bilderna är i helt bakvänd ordning  

Klicka på bilderna så blir de större  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards