iliana

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Iliana - 6 november 2012 21:11

Inget inlägg om hästar idag!!


Bakade snabb-bullar till barnen kom hem från skolan idag.

Linus som var på ett uruselt humör i morse, kom hem och var lika sur fortfarande.

Så han gjorde lite läxor, sen la han sig i soffan med Sessan och somnade i 20 minuter.

Efter det var han på riktgt bra humör, så bra att Moa fick tokfnatt och började kittla honom. Och sen var det 2 överspeedade barn i huset.

Men bättre det än sura barn!


Moa berättade innebörden av orden chilla och hänga för mej.

När jag var liten så sa man att " man var " med någon. tex "jag är med Anton"(Anton var min bästis, hon är tjej och heter egentligen Ann-Sofie).

Nu säger man att man "hänger" med någon.

Förr sa man att man inte gör nånting, om man inte gjorde nånting.

Nu säger man att man chillar.


Jag vet ju att dessa ord funnits ett bra tag, och de brukar i regel komma upp hit väldigt mycket senare.

Det lät alla fall väldigt roligt när Moa använde orden :)


Andreas drog till Stockholm idag.

Ska bli riktigt spännande att få höra vad han får vara med om dessa dagar:)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards