iliana

Alla inlägg under september 2013

Av Iliana - 17 september 2013 12:40

Är så arg!
Så arg så tårarna bara rinner!!!

Av Iliana - 17 september 2013 07:52

Ca 1 timme efter att Moa lagt sig igår, vaknade hon.
Klia hela kroppen och stora utslag!!
Snabbt en allergitablett och ringde sjukvårdsupplysningen.
Så länge hon inte svällde upp i hals och mun, så kunde vi ta det lugnt.
Ville egentligen bara veta hur jag skulle motverka kliandet...

Blev en dusch. Och det gjorde tydligen väldigt ont.
Utslagen började bränna som facklor sa hon:-/

Lilla stumpan<3

Hon somnade till slut. Idag har de gått ner.
Men hon får vara hemma idag, sova ut och ta det lugnt!

Men vad sjutton var det???

Av Iliana - 16 september 2013 22:35

Idag har jag inte gjort många knop.
Var visserligen ute på långpromis med hundarna, första på väldigt länge.
Så skönt, fast det var grått och trist ute.

Och ringde skroten, så vi blir av med lite bilar på gården.
Kommer bli så bra, 8 bilar ska de hämta här + en på byn.

Andreas, Linus och Moa följde med till Särna mär jag skulle ja hopplektion. Skönt att slippa köra. Satt i baksätet och sov istället;-)
Det gick så jäkla bra.
Var hur pirrig som helst, för det var lite svårare hinder idag.

Så roligt!!

Av Iliana - 15 september 2013 23:25

Igår fick jag en sån fruktansvärd magvärk, helt tvärt! Och alldeles innan mådde jag illa.
Nä, usch! Fick gå hem tidigare från jobbet.

Imorse skulle jag börja kl 7. Klev upp när klockan ringde, men var fortfarande illamående och hade ont i magen..
Så idag har jag bara tagit det lugnt. Och inte ätit speciellt. För att magen ska bli bättre.


Så pass bra att jag kunde laga mat. Hade ju bjudit Ylva o Sofia på middag ikväll innan jag blev dålig..
Så det blev sikmousse till förrätt, potatis-ochrotfruktskaka o älglövbiff fylld med västerbottenost blandat med messmör o messmörsgräddsås till varmrätt. Desserten bestod av banankaka och chokladbollar som Moa gjort.

Jag åt lite av allt, och hittills är magen bra..

Undrar om problemet igår var att jag åt husmanskost...
Min mage vill ha lyxmat för att fungera;-)

Av Iliana - 14 september 2013 15:21

Dags att göra sig klar för jobbet strax.
Igår blev det att ta reda på massa kött.
Imorgon ska jag bjuda Ylva och Sofia på älglövbiff.

Emelies favoritsysselsättning. Kolla serie på datorn :-S

Nu ska det gråa bort!!

Av Iliana - 13 september 2013 19:30

Nä, inte in min värld.
Ledig dag.
Alltså på med smink och nya klänningen.
In på systemet och köpte mig en vinflaska.
Moa stod för maten. Hemlagad pizza!
Mums!

Träffa syster och gofisa.
Och hjälpte Jessica med ett "svårt" ord :-) Fick oss ett gott skratt:-D

Alla mina älsklingar är hemma <3

En bra dag helt enkelt!!!!

Av Iliana - 13 september 2013 11:43

Undrar vad jag ska laga för middag ikväll?
Har ju inte ätit tillsammans med familjen på väldigt länge...
Och ikväll ska hela familjen vara samlad igen. För Emelie kommer hem oxå<3

Någon som har ett förslag?

Av Iliana - 12 september 2013 21:19

Imorgon är jag ledig!!

Och på lördag börjar jag kl 16.

Nästan 2 dagar ledigt! Tjoho.

Hm, undrar vad jag ska göra imorgon?

Hästarna ska ialla fall få röra lite på sig   

Ja, just ja! Ronny kommer ju hem med en massa kött imorgon som ska delas och frysas in...

Hoppas hinna en tur på fjället oxå  


Annars är jag som vanligt den här tiden på året, väldigt förvirrad.

Hur ska jag göra? Vad ska jag göra?

Vad har jag för alternativ?

Så mycket i huvudet, och ingen spåkula som kan tala o vilken väg jag ska gå..

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards