iliana

Alla inlägg under januari 2011

Av Iliana - 25 januari 2011 23:02

Jag och mannen med de bruna vackra ögonen drog på oss skoterkläderna.

Packade i extra kläder till Bianca, som lyckats blöta ner 2 set med ytterkläder.

Tog en varsin skoter.

Och drog till fjälls.

Upp till ravinen där 9 orna grävt bivack hela dagen.

Det var mörkt och såg väldigt mysigt ut med alla marshaller och tända ljus.

Ungdomarna höll på att laga mat. Korv, nuddlar och grönsaker.

De var verkligen superduktiga. Grävt fina bivacker och lagade den egna maten:)


Åh, vad härligt det var att få gasa!

Få känna adrenalinet pumpa i kroppen.

Jag älskar att köra skoter.

Det ger mej ett sånt lyckorus!!

Det gjorde susen med mitt fruktansvärda humör jag haft hela dagen.


MEN...

jag känner av något i kroppen alldeles för mycket efter det.

Tror faktiskt jag snudd på har feber:(

Har druckit en massa honungsvatten.

Nu blir det sängen och hoppas att jag vaknar såå mycket bättre!


Av Iliana - 25 januari 2011 16:57

Finns det alldeles för många av!

Ja, jag har värsta pms och blir irriterrad och störs av alla dessa otacksamma människor.

Kan tala om att det finns en hel del såna på facebook!!

Fattar inte att vissa inte inser hur patetiska de är.

Vill inte gå in på några detaljer då det är uppenbart vilka människor jag pratar om.


Jaja, det här tillståndet hos mej går över om ett par dagar, och då skiter jag fullständigt i vad de skriver.

Av Iliana - 25 januari 2011 07:13

Stress, jäkt, trötta och sura miner både bland ungar och förälder:(

Så ser det för det mesta ut hemma hos oss på morgonen.

Oj, jag glömde skriva morgonhumör  

Hur gör man för att det ska vara fridsamt på morgonen?

Här hemma är alla utom Moa morgontrötta.

Med en aning morgonhumör, det har Moa oxå.

Annars så vaknar Moa nästan alltid piggast och först.

Inte är vi överens hur vi ska dela upp morgonen heller, jag o Ronny.

Inte just nu iallafall. Var bättre för ett tag sen.

Det är bara jag som ställer klockan (automatiskt) för att ta upp småttingarna.

Medans gubben sätter klockan en halv timme senare, när bussen går.

Om jag inte säger åt honom, då är det inget tjafs, då tar han de.

Men då låter det som det är en elefanthjord i huset  


Ja, just nu känns det som jag blir galen.

MEN, jag lider fortfarande av att morgonhumöret är kvar och en hel del pms.

Och , jag har knappt sovit alls i natt, när jag väl somnade så väckte Moa mej. Sen var det omöjligt att somna om igen.


Om en stund kommer livet kännas bättre, då älskar jag världen (mannen) igen  


Strax iväg på jobb, sen hoppar jag skidåkningen idag. Ska passa på att sova en stund innan barnen kommer från skolan istället.




Av Iliana - 24 januari 2011 20:49

Med mitt "sunda"liv.

Har inte ätit något olämpligt än;)

OCH, ska det inte heller!!!


Imorgon blir det till att svettas ordentligt!

Ska städa en hel massa rum.

Kanske tar en skidtur efter det oxå om jag hinner innan barnen kommer hem och om jag orkar  


Emelie ska sova bivack imorgon.

Kallt och spännande tror jag att det blir.

Tänk om vi fått gjort det när vi gick i 9:an.

Då skulle jag ligga i mitten bland alla killarna så de fick värma mej, hahaha  

I min klass var det 2 tjejer och 9 killar.



Av Iliana - 24 januari 2011 15:15

Vad svårt det är att få tag i människor.

Har suttit i telefon i 4 timmar.

Har i och får sig fått en hel del gjort oxå:)

Just nu vill jag att det ska ha gått några dagar, så att jag får hem ritningen på huset  

Så att jag kan maila iväg den och få en annan ritning gjord.

Har pratat med en bank oxå, de är f..n svårast att få tag i!

Men hur som, så ska jag få en tid snart  


Det pirrar i magen!

Av Iliana - 24 januari 2011 11:02

De senaste veckorna har jag fuskat med det jag stoppar i mej.

Alldeles för mycket.

Jag har inte ätit godis, men desserter, glass, bullar mm.

Inte bra.

Jag har vägt mej en gång i veckan, och tack o lov så har jag stått stilla på vågen:)

Idag, så börjar jag kämpa igen!!

Sluta äta onyttigheter och lyckas gå ner ett par kilo till!!


Jag har börjat träna magen i alla reklampauser på tv.

När man ändå sitter där och väntar på att filmen/serien ska börja/fortsätta så kan man göra lite nytta för kroppen, tycker jag;)

Började i lördags kväll.

Ronny ställer sig så jag håller i hans fötter och sen puttar han mina ben i olika vinklar ner mot golvet. Jag ligger alltså under honom på rygg med benen upp i vädret:)

Igår kom Emelie hem, så hon hängde på.

Vi gjorde även upphopp.

Väldigt drygt, men behövligt:)


Av Iliana - 23 januari 2011 16:06

Har suttit och försökt att göra ett resultatbudget.

Det är så himla svårt att gissa.

Men tycker att jag till slut fick till det rätt så bra ändå.

Sen får jag ju se om jag får den godkänd och om banken tycker att det ser bra ut.

Men jag håller mina tummar.

Har jag en himlans massa tur så kan jag kanske sparka igång detta till nästa vintersäsong 

Läskigt och väldigt spännande


Snart kommer Anette och ska hjälpa mej käka upp kärleksmumsen, så jag kan börja mitt sundare liv (igen) imorgon  

  


Snart kommer Empa hem oxå, hon har varit hos Per i helgen.

Av Iliana - 22 januari 2011 15:42

 Zigge vill gärna ut, men vi vill vänta tills han blir större innan han får gå ut på egen hand

   Zita gumman i full fart

  Coola Linus

   Nettan, Linnea och Gry

   Gry

    Nettan

  Ida       Emil  Moa          Linus Tjohoo, vad skoj att hoppa;)

    Igen

   Moa vill oxå hoppa

  Moa, Emil och Ida på språng över kanten;)

     Min skoter i bakgrunden:)



När vi kom hem så fick Ronny ett samtal från några som tydligen fastnat i Djupgrava med skotern och kommer inte loss. De hade försökt 1,5timme.

Jag hade gärna följt med och sett på, skadeglad som jag är  

Men det funkar ju inte att ta hela skocken barn med sig.

Så gubben tog Ockelboon och for upp för att hjälpa  



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards