iliana

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Stockholmsresan

Av Iliana - 28 april 2011 10:21

På måndan drog jag o syrran ner mot den stora staden:)

Handlade lite i Mora.

Stannade och åt i Storvik, Lappens värdshus=ohygieniskt och ofrächt:(

Vi såg en kändis där i alla fall;)

Mojje. Hans son har lika ljust och krulligt hår som sin far.


Väl framme så åkte vi direkt till Conny och Bettan.

Det blev en hel del bus med mina kusiner:)

Vi kom till Malin och Ali vid 20tiden, har jag för mej.

De har en väldigt stor och rymlig lägehet:)


Varken jag eller Angela kunde sova särskilt bra.

Klockan halv 5 på morgonen ringer Song.

Hans flyg är minst 5 timmar försenat. De på flugplatsen i Bangkok vet inte när han är framme i Sverige.


Dan efter tar Ronny på sig uppdraget att försöka få fram en ankomsttid, så vi skulle veta när Song landar.

Ronny googlar och till och med kommer in på Kievs flygplats för att hitta.

( Ronny är lite allergisk mot datorer utom när han söker saker på blocket)

Det visar sig att Songs plan kommer in 00.15 istället för 15.05


Jag o Angela hinner gå i en underbar inredningsaffär "Chilli".

Vi hälsar på mormor, skulle hälsa på Tytti angelas farmor, men hon var inte hemma:(

Vi shoppar i Tumba.

Där träffar jag min barndomsbästis "Anton" och hennes dotter Moa av en slump:)

Riktigt roligt:)

Vi vilar en stund hos syrran och äter tacos, mums:)


Det tar 5 timmar från Arlanda till Sågliden.

Jag är hemma 6.20 på onsdagsmorgonen.

Väcker Emelie som ska åka till sin pappa och sen somnar jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iliana - 10 maj 2015 23:09

Vaknade och det snöade ute. Vitt igen... Men solen kom fram och smälte bort det och det blev en underbar söndag. Jag hade räknat med en skitdag, så jag kunde vara inne och vika tvätt och städa upp lite. Nu blev det ju inte så ? Har haft skru...

Av Iliana - 4 maj 2015 23:12


Idag fick hästarna sommarskor på ? Perla passade på att lipa under tiden ? I morgon blir det en tur med bilen igen... Vi åkte ju BARA 170 mil förra veckan ? Annars då?! Jo, kan inte annat än skratta åt hur vissa människor är ? ...

Av Iliana - 27 april 2015 23:46

Ikväll har det varit små stjärnorna. 11 bidrag med 21 barn. Tycker alla är så duktig, och modiga!!! Det är synd att inte alla kan få vinna. Moster Alla hade sminkat Moa, så hon blev supersnygg ;-) Bästa Ayla följde även med :-) ...

Av Iliana - 26 april 2015 20:07


Idag har jag hunnit med mycket. Efter frukosten så åkte vi över till "sätern ". Har tänkt rida dit i sommar, så vi åkte över med stolp och tråd. Så underbart på fjället, helt underbart före, fast det regnade hela natten. När vi kom hem, hjä...

Av Iliana - 25 april 2015 15:50

              Nu är hon på väg, Sassy, Moas nya ponny. Äntligen!       Men hon kommer fel dag! Har haft superstora problem att hitta en vikarie åt mej. När jag väl fått tag i en, så kommer inte ponnyn då. Utan det drog ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards