iliana

Alla inlägg den 10 december 2011

Av Iliana - 10 december 2011 22:44

Jag gjorde egen pepparkaksdeg i söndags.

Ikväll efter middagen så fick Linus och Moa göra väggar och tak till varsitt pepparkakshus.

Så imorgon å ska vi sätta ihop de och dekorera dom.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vilken underbar kväll det är ikväll.

Himlen är så vacker och det är ljust. Härlig temperatur oxå, bara några få minus grader.

Älsklingen sa nyss att det här är en sån här kväll man skulle vara ute och åka häst och släde.

Vi har ingen släde, vi har inget ok-sele och vi har ingen inkörd häst på det.

Fast våra hästar är underbara i alla fall!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moa frågade mej vilket jag tycker bäst om sommar eller vinter.

Jag sa vinter om jag bor här uppe och sommar om jag bor neröver.

För vintern är underbar här medans sommaren är skit.

Neröver är vintern skit men sommaren underbar.

Men jag fick bara välja ett alternativ, så jag svarade vintern:)


Nu sova några timmar innan jag ska hämta Empa i Idre:)

Av Iliana - 10 december 2011 18:54

Idag har varit en härlig utedag.

Vi har bl a  plockat ner studsmattan

Det gick bra, Linus skottade av snön, jag och Ronny lyckades få upp alla knutar med hjälp av varmt vatten.

Svärmor hade bakat en massa goda bullar, så det blev gofika där efter.


Emelie är i Älvdalen på Luciafestinatt. Ska ner i natt/tidigt imorgon och hämta henne på Idre 

Imorgon ska hon gå med i Luciatåget i kyrkan.


Usch, har insett att snart är det jul.

Och jag har faktiskt inte köpt julklappar än 

Stress över att jag inte vet vad jag ska köpa.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards